Průřezová témata klíčových kompetencí. Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problému Kompetence k řešení problému.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
PERSPEKTIVA aneb učíme s projekty II.
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
PT – obecná charakteristika
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Globální oteplovaní.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Hospodářský zeměpis ve výuce oboru Podnikání. Obecný cíl výuky předmětu: formování geografického myšlení porozumění hospodářství v jeho územních souvislostech.
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Ekologické problémy Společenské problémy
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Tereza Černá Globální oteplování.
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
(komentovaný přehled)
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Zpracovala: Simona Hyková
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Průřezová témata.
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Projekt do Výchovy ke zdraví
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
její znečištění a důsledky
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Didaktika geografie.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
GLOBÁLNÍ ROZVOJOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ ZDROJE METODICKÉ PODPORY PaedDr. Markéta Pastorová
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_73
Konflikt, koření života
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
17. Listopad 1989.
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Průřezová témata klíčových kompetencí

Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problému Kompetence k řešení problému Kompetence komunikativní Kompetence komunikativní Kompetence sociální a personální Kompetence sociální a personální Kompetence občanské Kompetence občanské Kompetence pracovní Kompetence pracovní

Průřezová témata Osobnostní a sociální výchova Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Výchova demokratického občana Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Multikulturní výchova Environmentální výchova Environmentální výchova Mediální výchova Mediální výchova

Rozvíjení klíčových kompetencí Projekty Projekty Diskuze o problémech a tématech Diskuze o problémech a tématech Hry Hry

Projekt „Je svět v ohrožení?“ 1.hodina: Předložení článku: Předložení článku: Globální klimatické změny dostanou do deseti let nezvratnou katastrofální dynamiku, pokud politici hospodářské kruhy nepřistoupí na zásadní změny chování civilizace …" "Odtikává ekologická bomba," varuje v textu někdejší americký ministr dopravy Stephen Byers, jenž spolu s republikánskou senátorkou Olympií Snowovou vypracování zprávy zorganizoval. Vědci v dokumentu konstatují, že vzhledem k dosavadnímu tempu přírůstků emisí oxidu uhličitého v atmosféře zbývá už jen sotva deset let, než koncentrace tohoto plynu bránícího v ochlazování Země dosáhne kritické hranice. Půjde o život většiny lidstva. Poté se rozběhnou podle všeho již nekontrolovatelné procesy s vysoce ničivými následky pro přírodu a lidskou civilizaci: vysušení a zánik amazonských pralesů, tání ledovců v Grónsku a Antarktidě či změna cirkulace mořských proudů. To by mělo katastrofické dopady, protože člověk jako biologický druh nebude schopen se v tak velmi krátké době, během níž by změny nastaly, přizpůsobit novým velmi tvrdým podmínkám. Globální chlad, všudypřítomné ultrafialové paprsky, rozmach pouští na jedné a záplav na druhé straně, rozpad zemědělství by znamenal životní ohrožení pro naprostou většinu lidí. Tým autorů chmurné předpovědi vychází z toho, že množství CO2 v atmosféře za čtvrt tisíciletí stouplo téměř na trojnásobek a nyní se blíží hranici 400 ppm (množství částic jednoho druhu v miliónu). Tomu odpovídá oteplení o dva stupně, což v tak krátkém časovém úseku může odstartovat dominový efekt. Vědci: světu zbývá deset let do katastrofické změny klimatu. Citováno Dostupné z WWW: Seznámení s článkem ve dvojicích, společná diskuze Seznámení s článkem ve dvojicích, společná diskuze Seskupení do skupin a diskuze Seskupení do skupin a diskuze Rozhovor okolo toto článku odpovědi a ujasnění na tyto otázky : co by se mohlo stát během několika let?, Jaké by to mohlo mít důsledky?, Co by mělo lidskou dělat aby se daná situace nastala? Rozhovor okolo toto článku odpovědi a ujasnění na tyto otázky : co by se mohlo stát během několika let?, Jaké by to mohlo mít důsledky?, Co by mělo lidskou dělat aby se daná situace nastala? Rozdělení žáků do skupin dle zájmů : Rozdělení žáků do skupin dle zájmů : Globální oteplování atmosféry – příčiny Globální oteplování atmosféry – příčiny Ničení lesů v různých oblastech a jeho důsledky Ničení lesů v různých oblastech a jeho důsledky Možné důsledky zvýšení hladiny světových oceánů pro lidstvo Možné důsledky zvýšení hladiny světových oceánů pro lidstvo Možné důsledky změny klimatu na Zemi pro lidstvo Možné důsledky změny klimatu na Zemi pro lidstvo

Projekt „Je svět ohrožen?“ 2. – 3. hodina 2. – 3. hodina Práce ve skupinách: získávaní informací z Internetu z různé dostupné literatury, atlasů atd. Práce ve skupinách: získávaní informací z Internetu z různé dostupné literatury, atlasů atd. Utřídění informací,vypracované zprávy pracovní skupiny Utřídění informací,vypracované zprávy pracovní skupiny Zpracovaní informačního panelu se základními informacemi, výstřižky, ilustracemi Zpracovaní informačního panelu se základními informacemi, výstřižky, ilustracemi

Projekt „Je svět ohrožen?“ 4.hodina 4.hodina Prezentace jednotlivých skupin Prezentace jednotlivých skupin Diskuze o jednotlivých pracích a celkové shrnutí tohoto tématu Diskuze o jednotlivých pracích a celkové shrnutí tohoto tématu Projekt vypracovala : Alena Matušková; ; Metodický portál RVP; sekce průřezová témata; Mediální výchova, Multikulturní výchova, Environmentální výchova Projekt vypracovala : Alena Matušková; ; Metodický portál RVP; sekce průřezová témata; Mediální výchova, Multikulturní výchova, Environmentální výchova

Projekt „Otevřené hranice“ Učitel uvede žáky do tématu a napíše motto : Učitel uvede žáky do tématu a napíše motto : Evropské země by měli otevřít hranice pro všechny Žáci mají za úkol si rozmyslet jestli souhlasí či nesouhlasí s výrokem a zaznamenat důvody pro dané rozhodnuté stanovisko Žáci mají za úkol si rozmyslet jestli souhlasí či nesouhlasí s výrokem a zaznamenat důvody pro dané rozhodnuté stanovisko Spočítání jednotlivých ano/ne a zapsaní jejich poměru Spočítání jednotlivých ano/ne a zapsaní jejich poměru Diskuze na dané téma Diskuze na dané téma Projekt vypracoval: Jan Buryánek; , Metodický portál RVP; sekce průřezová témata; Výchova demokratického občana, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova

Projekt „ Závěrečný školní výlet“ 1.hodina Naplánování výletu Naplánování výletu Rozdělení do skupin: Rozdělení do skupin:  Doprava  Naplánovaní zajímavých míst – 2 skupina  Vypočítání nákladů 2. – 6. hodina Příprava materiálů a práce v jednotlivých skupinách Příprava materiálů a práce v jednotlivých skupinách hodina Sestavení celotřídní práce Sestavení celotřídní práce 9. hodina Vyhodnocení celého projekt a diskuze Vyhodnocení celého projekt a diskuze