AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48 Cesta ke kvalitě 14. října 2009 www.zs-mozartova.cz
Naše škola – ŠKOLA RADOSTI 345 dětí 17 tříd 5 oddělení školní družiny 23 učitelů (19 žen, 4 muži) 5 vychovatelek 6 správních zaměstnanců 3 správci školního hřiště
Pojďte se k nám podívat!
Vítejte u nás!
Chodby naší školy
Schodiště školy
Abeceda v džungli – pro naše nejmenší
Učebny 1. stupně
Sovičky jsou všude kolem nás
Naši ilustrátoři dětem
Třídy našich prvňáčků
Učebny 2. stupně
Zeměpis a přírodopis interaktivně
Školní herna naší školní družiny
Školní restaurace a občerstvení u automatu
ŠKOLA RADOSTI – NAŠE STRATEGIE – NÁŠ CÍL Šťastné dítě Spokojený rodič Erudovaný a spokojený učitel Se školou spokojený zřizovatel Spokojené kontrolní orgány - zejména ČŠI
JAK TOHO CHCEME DOSÁHNOUT? POHODOVÝM PROSTŘEDÍM Materiálním – věcným (estetickým a funkčním prostředím) Sociálním (pěknými vztahy – klimatem – třídy, školy, sboru) Organizačním SMYSLUPLNÝM UČENÍM OTEVŘENÝM PARTNERSTVÍM
AUTOEVALUAČNÍ PROCES Co jím chceme zjistit? V čem jsme dobří? Kde jsme? Směřujeme k cíli? Jak můžeme dosáhnout lepších výsledků? Jak poznáme, že se dostáváme tam, kam jsme chtěli dojít?
Oblasti autoevaluace 15/2005 Sb. §8, odst. 2 Podmínky vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání žáků Řízení školy, kvalita personální práce Úroveň výsledků práce školy
JAK U NÁS AUTOEVALUACE PROBÍHÁ – JEJÍ ETAPY MOTIVACE – PROČ AUTOEVALUOVAT? PŘÍPRAVA – VYBÍRÁNÍ OBLASTÍ AUTOEVALUACE VLASTNÍ REALIZACE - ZADÁNÍ ZPRACOVÁNÍ – VYHODNOCOVÁNÍ DAT KOREKCE – VYUŽITÍ ZÍSKANÝCH POZNATKŮ
JAKÉ FORMY SEBEHODNOCENÍ JSME V NAŠÍ ŠKOLE VOLILI? 2004 – dotazník pro RODIČE 2005 – SWOT analýza pro UČITELE 2006 – dotazníky pro ŽÁKY KVALITA UČENÍ A VYUČOVÁNÍ – 1. stupeň ŠKOLA JAKO UČEBNÍ PROSTOR – 2. stupeň 2007 – AUTOEVALUACE - desatero pro UČITELE – řízený rozhovor 2008 – Dotazník pro RODIČE 2009 – dotazníky pro ŽÁKY
AUTOEVALUACE PROVÁDĚNÁ EXTERNÍMI SUBJEKTY TESTOVÁNÍ SCIO od roku 2003 (DŘÍVE I CERMAT A KALIBRO) 5. ROČNÍKY (OSP, ČJ, M) 7. a 8. ROČNÍKY – KLÍČOVÉ KOMPETENCE + AJ 9. ROČNÍKY (OSP, ČJ, M, AJ) 9. ROČNÍKY – TIGR – TESTOVÁNÍ INFORMAČNÍ GRAMOTNOSTI SÉMANTICKÝ DIFERENCIÁL - nástroj
V ČEM U NÁS SPATŘUJEME VÝHODY AUTOEVALUACE? Přebíráme odpovědnost za svou vlastní práci Máme zpětnou vazbu od sebe navzájem i od externího hodnotitele Je to permanentní dialog s žáky, rodiči i učiteli Společné hledáme odpovědí na různé otázky – což je podstata autoevaluaace Je to nástroj našeho dalšího rozvoje
DĚKUJI ZA POZORNOST www.zs-mozartova.cz