2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
managementu znalostí podle
Procesy Informační proces
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Nabídka personálních služeb
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
Kvalita administrativních procesů. TQM Podniková strategie Přínos kvality procesů Systém a důsledné uplatňování Odpovědnost zaměstnanců Modelování procesů.
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
Evropský sociální fond
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Řízení rizik ve veřejné správě legislativní rámec
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Historické etapy vývoje managementu
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Personální management
Podniková ekonomika Personální činnost.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Personální procesy.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Příprava tvorby reportingu
Systém manažerského sledování a řízení projektů Představení možností, přínosů a řešení Done, s.r.o. Na Krčské stráni 1434/ Praha 4 Tel.: Fax:
Jako součást informačního systému podniku
Prosperita organizace
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Rozhodovací procesy.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Organizace a organizování podniku
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Reporting.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
ČESKÁ ZEMĚDĚLSKÁ UNIVERZITA V PRAZE
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
1. Charakteristika IS Informační systém je soubor lidí, technických prostředků a metod, zabezpečujících sběr, přenos, uchování a zpracování dat za účelem.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Výrobní faktory v podniku
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty N_SD, tematický blok č. 6.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Kontrola Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Management a řízení hotelu
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa a regionální rozvoj 1/08

Informace v řízení a jejich význam Informace v řízení slouží k včasné identifikaci a charakterizování vnitřních a vnějších změn. Každá informace slouží k poznání objektivní reality, tzn. vnějšího a vnitřního prostředí organizace. Dostatek kvalitních informací vytváří předpoklad pro kvalifikovaná rozhodnutí na všech úrovních řízení. Na jednotlivých úrovních řízení probíhají odlišné rozhodovací procesy: »Strategické »Taktické »Operační Informace slouží k poznání objektivní reality = vnější a vnitřní prostředí organizace  můžeme je považovat za jakékoliv sdělitelné poznatky = zprávy v řízení organizace se využívají řízené systémy zpráv – reportingů

Využití informací v řízení procesů Informace: –musí být zpracovány efektivně, tzn. účelně a hospodárně –musí být připraveny k využití v řízení organizace –musí být strukturovány pro potřeby jednotlivých úrovní řízení organizace  přispívá ke kvalitě řízení organizace a také k její konkurenční výhodě Požadavky na rozsah, zaměření a analýzu informací: –jsou rozdílné a jsou vždy zpracovávány s ohledem na příjemce informací –zpracovávány pro příjemce v požadovaném rozsahu a struktuře –musí odpovídat stanoveným podmínkám kvalitou a formou –musí být předány včas –musí být rychle dostupné a využitelné

Reporting Využívá se při řízení organizace a je to vytváření předpokladů pro účelné uplatnění informací v řídícím procesu. Obsahuje předem záměrně vybraný soubor informací o vybraných procesech v organizaci uspořádaných a specifikovaných pro užití na různých úrovních řízení. Poskytuje managementu pravidelně soubory informací. Zpracovává se většinou formou předem obsahově koncipovaného formuláře (šablony), do kterého se vkládají zpracované informace.

Pro potřeby reportingu lze stanovit nároky kladené na informace pro jednotlivé úrovně řízení.

Tvorba zprávy - reporting Charakteristika reportingu: –Je to strukturovaný dokument obsahující informace o vybraném procesu nebo procesech probíhajících v organizaci. –Tímto dokumentem se potřebné informace dostávají k uživatelům – manažerům. V organizaci lze vytvořit systém navazujících vnitřních dokumentů (reportingů), které pravidelně charakterizují průběh procesů. Zpracovávají se v různé struktuře pro jednotlivé úrovně řízení. Tento systém dokumentů se stává součástí informačního systému (podnikového nebo manažerského). Kvalitní úroveň reportingů umožňuje manažerům rychlou a aktuální informovanost o sledovaném procesu.

Členění reportingu z časového hlediska na: reporting retrospektivní reporting s orientací na budoucnost z hlediska zaměření na: reporting dílčí obsahující hodnocení pouze vybraných procesů (bez návazností) reporting souhrnný hodnotící celkový vývoj např. výrobních a obchodních procesů z hlediska prostředí na: reporting hodnotící vnější prostředí (např. zákazníci, odbytové cesty apod.) reporting hodnotící vnitřní prostředí (např. výkonnost organizace, finanční hospodaření, personální vývoj apod.) reporting kombinovaný hodnotící vnější a vnitřní prostředí

Požadavky na zpracování reportingu

Zpracování reportingu Složky zpracování:  Proces - procesy výrobní, obchodní, ekonomické, personální apod. - rozhodování, které procesy budou dokumentovány formou reportingů (na úrovni managementu) - příprava souboru informací, které budou zpracovány - součástí přípravy je určení forem a technik zpracování (text, tabulka, graf apod.)  Zpracovatel - určení zpracovatelů podkladových nebo výstupních informací - zpracováním informací se pro reporting pověřují zaměstnanci odpovídající za sledované činnosti (hlavní účetní, personalista apod.)  Pravidla - stanoven systém návaznosti činností při tvorbě reportingu - stanovena a vytvořena posloupnost zpracování a předávání informací v organizaci - vytvoření tras pro předávání a zpracování informací => „trasování“ informací pro zpracování reportingu

Schéma postupu při zpracování personálního a mzdového reportingu

Zpracování reportingu Při rozhodování o zpracování reportingu se bere v úvahu: rozsah potřeby účelných souborů informací pro řízení procesů v organizaci, rozsah potřeby informací pro jednotlivé uživatele – managery (ekonom, vedoucí výroby, vedoucí odbytu apod.) nebo řídící úrovně, možnost využití vnitřního informačního systému, statistických údajů, účetnictví apod. Reporting se zpravidla zpracovává v těchto krocích:

Charakteristika jednotlivých kroků Sběr údajů - cílený proces s ohledem na určený cíl a strukturu reportingu Údaje jsou : -shromažďovány k předem stanovenému datu -posuzovány z hlediska objektivnosti, spolehlivosti, přesnosti -zpracovány pro potřeby jednotlivých částí reportingu Zpracování informací -zahrnuje kombinaci zpracování informací do tabulek s případným grafickým znázorněním a přehledů se stručným textovým doplněním Je nutné skloubit celkové, souhrnné informace s vloženými detaily, které obsahují dílčí analýzu. => důležitá pro ucelený obraz hodnoceného procesu Údaje se zpracovávají do předem stanovených strukturovaných formulářů => rychlá orientace uživatele v dokumentu. Přenos informací -elektronická nebo písemná podoba -elektronická podoba – reportingy přenášeny tak, aby přístup k nim byl umožněn jen určeným zaměstnancům. -distribuce reportingů v předem určených termínech (využití např. při přípravách na porady, při hodnocení vývoje v určitém časovém období…)

Příklad struktury zpracování měsíčního personálního a mzdového reportingu

Zdroje Kříž J., Zuzák R.: Administrativní technika. Skripta. Česká zemědělská univerzita v Praze, 2007