Present Simple – tvar a použití Present Continuous – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Past simple & past continuous
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Present Perfect Continuous Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Přítomný čas PRŮBĚHOVÝ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Future Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
First Conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Going to, be about to, will, present continuous - tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Present simple Present continuous
Zero conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
prezentace je určena pro žáky pátého ročníku materiál slouží k osvojení si učiva přítomného času průběhového klasifikace přítomného času prostého a průběhového.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Indefinite pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Přítomné časy – 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Past Continuous – tvar a použití
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_15_A6_Bartonkova TÉMA : Opakování – přítomný čas prostý OBSAH : Opakování – přítomný čas prostý.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Present Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: PaedDr. Milena Holcnerová NÁZEV:VY_22_INOVACE_18_AJ8_PRESENT TENSES TEMA:PRESENT TENSES ČÍSLO PROJEKTU:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Going to, Will, Present Continuous Tvar a použití
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
First Conditional – tvar a použití
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Transkript prezentace:

Present Simple – tvar a použití Present Continuous – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedogických pracovníků (NÚV).

Present Simple - tvar You speak English. Do you speak English? - Yes, I do. No, I don´t. You don´t (do not) speak English. She plays tennis. Where does she play tennis? She doesn´t (does not) play tennis.

Present Simple - použití 1) přítomný čas prostý používáme k vyjádření děje, který se (pravidelně) v přítomnosti opakuje Paul never goes swimming on Sunday. She always gets up at 7 o´clock. Ve větě často objevují frekvenční příslovce: never/seldom/sometimes/often/usually/always Nebo určení času jako například: every morning/day/week/January

Present Simple - použití 2) vyjádření všeobecně platné skutečnosti, trvalého stavu nebo postoje, vyjadřujeme jím také fakta The sun rises in the east and sets in the west. Cats like milk. California is in America. He speaks English fluently.

Present Simple - použití 3) pro vyjádření budoucnosti mluvíme-li o jízdních řádech, časových plánech atd., které nemůžeme změnit The train leaves tonight at 6 PM. The party starts at 8 o'clock. When does the class begin tomorrow?

?

Present Continuous - tvar You´re (are) watching TV. Are you watching TV? - Yes, I am. No, I´m not. You aren´t (are not) watching TV. He´s (is) sitting in his car. Where is he sitting or standing? He isn´t (is not) standing.

Present Continuous - použití 1) přítomný čas průběhový vyjadřuje děj, který se odehrává právě tehdy, kdy o něm mluvíme, často ve větě bývá now/ just now/at the moment Look, they are playing tennis well. She is editing pictures and he is reading the book. Sorry, I can´t. I´m having lunch at the moment.

Present Continuous - použití 2) používáme také pro vyjádření budoucího děje, který je naplánován (jako bych otevřel diář) Is he visiting his parents next weekend? She is going to her cousin‘s wedding next week. They are leaving on Monday. Can you come and see me tonight? I can't, I'm dining with Sally.

Present Continuous - použití 3) Děj neprobíhá v momentě, kdy o něm mluvíme, ale odehrává se v současnosti. Jde však o děj dočasný. We are painting the flat at the moment. (Teď, v těchto dnech, malujeme byt.) I am studying to become a doctor. (Dočasně probíhající děj, který jednou skončí). I am not reading any books right now. (Např. tento měsíc)

Present Continuous - použití 4) se slovy always/constantly vyjadřuje přítomný průběhový čas naše roztrpčení, negativní postoje She is always coming to class late.. He is constantly talking. I wish he would shut up. I don't like them because they are always complaining.

?

Put the words in correct form: Dear Mum and Dad, I (have) a wonderful time here with Sally. The weather (be) really fantastic. Sally (decorate) some rooms at the moment. I (help) her a lot. I met my old friend – Peter – yesterday. He still (live) with his “boring” sister Janet near Sally´s house. Peter (love) sailing. He often (go) sailing when he (have) free time. He also (play) tennis and guess what – he has won a lot of tennis tournaments. So he (practise) every day now, because he (want) to win the next one. His sister (always complain) about his training seassons. That´s all for now as I (go) shopping in a minute. Peter (wait) for me outside. Love Emma

Solution: Dear Mum and Dad, I´m having a wonderful time here with Sally. The weather is really fantastic. Sally´s decorating some rooms at the moment. I´m helping her a lot. I met my old friend – Peter – yesterday. He still lives with his “boring” sister Janet near Sally´s house. Peter loves sailing. He often goes sailing when he has free time. He also plays tennis and guess what – he has won a lot of tennis tournaments. So he´s practising every day now, because he wants to win the next one. His sister is always complaining about his training seassons. That´s all for now as I´m going shopping in a minute. Peter´s waiting for me outside. Love Emma

Writing: You are sitting on the balcony of your hotel room, on the beach or outside a café. Describe what is happening at the moment (e.g. “The sun is shining” or “The children are playing beach volleyball”) and describe how you spend each evening. Write also about your plans for the next day.

Practise: 1) expres in present continuous and with words always/ constantly your irritation or negative attitude towards something 2) expres in present continuous somethnig happening in your life about now 3) expres in present continuous your arrangements in the future