Naučná literatura pro děti na 1. stupni ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školy
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.12 Anotace: Prezentace obsahuje náměty k tvořivé práci žáků, na kterých si procvičí a zopakují básnické formy (kaligram, pásmo).
ZIMA – PŘÍDAVNÁ JMÉNA Český jazyk – 8. ročník Mgr. Iva Jakubcová.
V Bibli je napsán příběh, kdy Ježíš šel na horu se svými učedníky, aby jim vysvětlil některé velmi důležité věci. Toto je velmi volná parafráze toho,
ČESKÉ ADVENTNÍ ZVYKY 3. ročník
Jaro Mgr. Iveta Honzejková.
Projektový den VELIKONOCE
Tundry a polární oblasti
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
VY_52_inovace_PRV.5.20 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Botanická zahrada Dalovice Virtuální procházka reálným areálem.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
RISK Náboženství.
Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Evoluce ženské menopauzy aneb k čemu všemu jsou nám užitečné babičky
Autorská pohádka Aneta Škrabánková
ENCYKLOPEDIE Dominika Javůrková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu „Inovace studijních oborů na PdF UHK“ reg. č. CZ.1.07/2.2.00/
Kalendář - září Petr Machala.
Roční období Název školy:
Plejtvák obrovský Předmět: Biologie Třída: 1L
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
Prvouka – 2. ročník ZŠ „JARO“
Vojtěch Grebeníček. 1. O jakého panovníka se jedná? Byl to Přemyslovský kníže. Za manželku měl Ludmilu. Jeho sídlo bylo na Pražském hradě a po něm se.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Pavla Kešeláková Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Mikuláš Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ NesoviceCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Jaro Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
ROK_BŘEZEN VY_32_INOVACE_4A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Kdo jsem Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_32_INOVACE_09_Zima Téma: Zima Číslo.
LASICE KOLČAVA Latinsky: Mustelem Zpracovala: VERONIKA POLLAKOVÁ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_Inovace_ Zima -zvířata Člověk a jeho svět 2.ročník
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník třída Autor
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_14_ Pranostiky I
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Paryby Základní škola a Mateřská škola
ROČNÍ OBDOBÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_III.Vu_ZVÍŘATA.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vítejte v Písmenkově ‒ seznamte se s písmenkem S, s
Příroda na jaře - opakování
PODZIM STÁTNÍ SVÁTKY.
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
KYTOVCI.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.28_Zima Datum: 3.
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_04_JARO TÉMA: JARO
Vítejte v Písmenkově ‒ seznamte se s písmenkem S, s
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Vítejte v Písmenkově ‒ seznamte se s písmenkem S, s
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 08_Nervová soustava
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Vítejte v Písmenkově ‒ seznamte se s písmenkem S, s
Transkript prezentace:

Naučná literatura pro děti na 1. stupni ZŠ Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu „Inovace studijních oborů na PdF UHK“ reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0036. Naučná literatura pro děti na 1. stupni ZŠ Anna Kalová

Děsivá věda: Návod k použití lidského těla Nick Arnold Obr. 1

Názvy některých kapitol Části lidského těla pro začátečníky Automatické opravné funkce těla Poruchy těla a jejich opravy Zbrusu nová těla Vzkaz pro majitele těl

Vláknitá pokrývka hlavy „Teď je čas podívat se na vláknitou izolační pokrývku hlavy, kterou majitelé těla znají jako vlasy. Tohle zařízení tvoří asi 100 000 jednotlivých vlasů (starší těla jich ale můžou mít míň – další plešaté zajímavosti najdete na straně 135). Každý vlas vyrůstá z malého póru v hlavě rychlostí asi 1 cm za měsíc. Za rok tělo vytvoří vlasů asi 12 km – teda zhruba 1000 km za průměrný lidský život. To je tolik vlasů, že by dosáhly z Londýna do Paříže a zase zpátky. Kdyby vlasy nevypadávaly a lidé si je nestříhali, zakrátko by si šlapali po bujné hřívě…“ (Arnold, 2002, s. 14 – 15)

Pranostiky a hry na celý rok Iva Maráková Obr. 2

Informace o knize Obsahuje více než 60 pranostik Ke každé pranostice je napsáno, co znamená Mnoho tvořivých nápadů Náměty pro rozhovory Vtipné obrázky

Na svatého Matěje každá myší díra se zavěje. 24. února „Svatý Matěj je patronem krejčích, řezníků a také začátku školního období. Svátek sv. Matěje se stal předzvěstí jara, často v této době nastává náhlá obleva. Tento den bylo na některých místech zvykem třást ovocnými stromy, aby zahrada dobře rodila. Při pozorování přírody je patrné, že koncem února již zima ustupuje, můžeme pozorovat náznaky předjaří. V tomto období se však můžeme setkat i s mrazy a sněhem, který zavěje i myší díry na polích. Únorem studené počasí nekončí, což napovídají některé pranostiky, ale matějská pouť už bývá příslibem jara.“ (Maráková, 2006, s. 30)

V co věříš? Obr. 3

Co se v knize dozvíš? Dozvíš se: kdy a kde náboženství vznikla; jaké mají náboženství tradice a pravidla; co nosí za oblečení; proč se náboženství mezi sebou hádají; důvody, proč lidé věří.

Aled Jones „Napadlo tě někdy, proč tu vlastně jsme? Nebo co se stane, až umřeme? Nebo jestli existuje Bůh, a pokud ano, jaká je jeho role? Anebo tě třeba jen zajímá, proč někteří lidé nosí turban a jiní v pátek jedí ryby a co znamenají slova „košer“ a „halál“. To všechno souvisí s náboženstvím, které je pro miliony a miliony lidí ohromně důležité – je to ta nejmocnější hybná síla světa.“ (V co věříš, 2013, s. 3)

Mladý pozorovatel na venkově Sylvie Bézuelová Obr. 4

Čemu se knížka věnuje? Kapitoly: Na venkově Pole Meze a remízky Louky a pastviny Na farmě Zeleninová zahrada Sady a vinice Vřesoviště a macchie Vody tekoucí a stojaté

K čemu knížka nabádá? Udělej si periskop (s. 32) Udělej ptákům budku (s. 36) Náramek ze sedmikrásek (s. 54) Zkus psát husím brkem (s. 63) Bramborová razítka (s. 72) Výroba obydlí pro žížaly (s. 82) Zkus chovat pulce (s. 114)

Více než 400 otázek a odpovědí k prověření vašich znalostí Proč? Jak? Více než 400 otázek a odpovědí k prověření vašich znalostí Obr. 5

Encyklopedie obsahuje kapitoly: Dinosauři Suchozemští živočichové Mořští živočichové Lidé a místa Doprava Odpovědi

Víte odpovědi na tyto otázky? Kde přebývají mláďata vačnatců po narození? Proč vlci vyjí? Proč se džungle likvidují? Kolik štěňat může porodit fena? Jak se jmenuje největší dravý žralok? Jsou všechny školy stejné? Odpovědi najdete v této knize 

Zdroje obrázků Obr. 1 http://www.bux.cz/knihy/72424-desiva-veda-navod-k-pouziti-lidskeho-tela.html Obr. 2 http://knihy.abz.cz/prodej/pranostiky-a-hry-na-cely-rok Obr. 3 https://www.kosmas.cz/knihy/180494/v-co-veris/ Obr. 4 http://knihy.heureka.cz/mlady-pozorovatel-na-venkove/galerie/ Obr. 5 http://knihy.heureka.cz/proc-jak-vice-nez-400-otazek-a-odpovedi-k-provereni-vasich-znalosti/galerie/

Literatura ARNOLD, Nick. Děsivá věda: Návod k použití lidského těla. Praha: EGMONT ČR, 2009. ISBN 978-80-252-1203-5. MARÁKOVÁ, Iva. Pranostiky a hry na celý rok. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-164-6. JONES, Aled. V co věříš? Praha: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-676-3. BÉZUELOVÁ, Sylvie. Mladý pozorovatel na venkově. Praha: Slovart, 2003. ISBN 80-7209-439-4. PROČ? JAK?: více než 400 otázek a odpovědí k prověření vašich znalostí. Praha: Svojtka  Co., 2008. ISBN 978-80-7352-999-4.