PERFOROVANÁ A RYTÁ ALU-FOLIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Advertisements

Autorka: Ivana Brožová
Pedagogická porada 14. června 2013 Bc. Zrcek Miroslav.
Pracovní pomůcky pro 1.stupeň ZŠ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
Akrylová malba „alla prima“
VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Figurální malba pomocí projekce
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
2005 Šablona eVŠKP - titulní list ÚVOD  Definice doporučené šablony  Soubor s přednastavenými styly, strukturou, designem  NEREÁLNÉ problémy.
GRAFICKÉ TECHNIKY 9. ročník
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XVI _ ČJS, DUM 6
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
Pravěkým umělcem - výtvarná výchova Martina Dostálová - ZŠ K
Malba akrylovými barvami
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
Autor výukového materiálu:
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 6
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Grafické techniky Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Společná setkání nad výtvarnými díly 3 Papíroryt – 8. r. Mgr. Lenka Pavlíková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jak učit práci s grafikou
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Technika pro člověka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ČLOVĚK V PROSTORU Tematická oblast
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Návrhové skici-použití výtvarných technik
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Bonjour Monsieur Courbet
Výtvarná výchova – 1. ročník, Ledové království
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Logo pro veverky a kamarády
Domaluj druhou polovinu
Jak se upravit do divadla
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
TVOŘÍME Z KERAMICKÉ HLÍNy
Tradice - Velikonoce Stojánek na pastelky.
Strom a jeho využití PODOBLAST.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_32_INOVACE_16_PRVOUKA_JARO.
Postavičky z přírodnin
Transkript prezentace:

PERFOROVANÁ A RYTÁ ALU-FOLIE Téma:JARO V ROZPUKU Vzdělávací obor: Výtvarná výchova, 2.st. ZŠ Anotace: Prezentace nabízející učitelům VV metodický a technologický postup. Obsahuje ukázky detailů i celek prací žáků 9.třídy

TÉMA Výtvarné ztvárnění přírodnin (pupeny, větve, listy) do aluminiové folie. Technikou ryté kresby a perforace. Inspirace prací a dílem Aleny Kučerové – české grafičky.

ÚVOD PERFORACE = PRODĚRAVĚNÍ ALENA KUČEROVÁ (nar.28.dubna 1935) = česká grafička V roce 1963 poprvé zapojila do svých grafik nový technický prvek – perforovaný bod. Nejdříve samostatné perforované body kombinovala se suchými jehlami, později je spojovala do čar a linií. Od roku 1965 začala vystavovat jako svébytná umělecká díla i použité matrice…

Ukázky z díla Aleny Kučerové Zdroj: http://artlist.cz/?id=4314

MOTIVACE Krátká procházka venku, spojená se sběrem materiálu pro další tvoření (větvičky s pupeny). Jaké jsou rozdíly a zároveň shodné znaky mezi nasbíranými větvičkami s pupeny u jednotlivých druhů stromů a keřů? Co je to perforace? Co je to rytá kresba? Ukázka prací Aleny Kučerové + seznámení s její technikou práce. Diskuze o možnostech techniky a její aplikaci na dané téma.

MATERIÁL A POMŮCKY Nasbírané větvičky s pupeny, listy… Alu- folie nastříhaná na zamýšlený formát (+ je dobré odstřihnout - „zakulatit“ ostré rohy), rydlo s ostrým hrotem (lze použít i kružítko), měkkou podložku pod folii (molitan, několikrát přeložený ručník…), nůžky. Ukázky z prací Aleny Kučerové.

METODICKÝ A TECHNOLOGICKÝ POSTUP Na krátké procházce si žáci nasbírají zajímavý „jarní“ materiál – větvičky různých stromů a keřů v rozpuku. Materiál si všichni prohlédnou, soustředí se na jednotlivé znaky – stavba pupenu, struktura kůry a síťování listů, četnost větvení… Po návratu jsou žáci seznámeni s prací a dílem Aleny Kučerové. Diskutují o možnostech techniky a její aplikaci na dané téma. (Alu- folii lze stříhat, perforovat, ohýbat, protlačovat, vrstvit, prořezávat, rýt do ní…). Žáci jakýmkoliv z naznačených způsobů zobrazí a začlení do celku vybranou větvičku. Při práci dbají na pravidla bezpečné práce s ostrými předměty.

JARO V ROZPUKU

Ukázky prací žáků – z vlastních zdrojů.