EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení školy zřizovatelem
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
ORBIS PICTUS 21. STOLETÍ. Projekt je zaměřen na inovaci výuky odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů za pomoci ICT, interaktivních a multimediálních.
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
AUTOEVALUACE ŠKOLY Základní škola Jablonec n.Nisou - Rýnovice.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Bc. Lektorství cizích jazyků
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Metodologie výzkumu primární školy Nejběžnější metody.
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Rožnov pod Radhoštěm
ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE Fráni Šrámka Praha 5 Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr. Mgr. Milan Matějů Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Evaluace v mateřských školách
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Evaluace v mateřských školách
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Pedagogický management 2005 J. Šťáva katedra pedagogiky tel
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Model intenzivní podpory
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca

Zpětná vazba, aneb evaluace Evaluace znamená zjišťování a vyhodnocování dat charakterizujících realizovaný proces a jeho výsledky. Zjišťování znamená pozorování a sběr kontrolních dat. Vyhodnocování znamená porovnávání, posuzování zjištěných údajů vzhledem ke zvoleným kritériím. Hlavním cílem evaluace je zjištění aktuálního stavu vůči nějaké normě, standardu, všeobecně uznávaným pravidlům. Vlastní hodnocení by mělo poskytnout odpověď zejména na tři otázky: Jak se daří organizaci plnit stanovené cíle? V čem a jak moc dochází k odchylkám? Jaké je postavení organizace vůči podobným institucím?

Formy evaluace vnější –kriteria a četnost, natož pak závěry neovlivníme... –provádí ČŠI –zřídka zřizovatel –výjimečně MŠMT –náhodně, ale občas dost důrazně rodiče –pozorování –hospitace –rozhovor –dotazník vnitřní (autoevaluace) –kriteria a četnost, včetně analýzy a závěrů provádí škola sama –„co se doma uvaří,...“ –předejde se problémům při (a hlavně po) vnější evaluaci –anketa –rozbor dokumentace –testování –workshop –... Nástroje evaluace

TZI ČŠI: Využití ICT ve výuce Cíl: –provést sondu ve vybraných základních školách a zjistit, jak jsou ve výuce využívány prostředky informačních a komunikačních technologií (dále ICT). –získat informace o stavu standardu ICT služeb –shromáždit údaje, které by umožnily odpovědět alespoň na dvě otázky: K čemu školy ICT využívají v rámci vyučování? Jak často školy ICT využívají v rámci vyučování? Rozsah a cílová skupina –základní a střední školy –5., 7., 9. ročník –neinformatické předměty Metody –dotazníkové šetření - dotazníky pro učitele a žáky –hospitace ve vyučovacích hodinách –analýza dokumentace (ICT plán školy, rozvrh odborných učeben, hospitační záznamy ředitele nebo jeho zástupců, třídní knihy) –rozhovory s řediteli škol, učiteli a s žáky –přímé pozorování prostor, vybavení a činností spojených s ICT službami

TZI ČŠI: Využití ICT ve výuce 2 Závěry: Česká školní inspekce proto doporučuje: –MŠMT a zřizovatelům podporovat školy ve vybavování novými prostředky ICT a ve zlepšování stávajícího vybavení –MŠMT začleňovat do systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků vzdělávací kurzy a semináře zaměřené na ovládání prostředků ICT a jejich využívání ve výuce –ředitelům škol umožňovat pedagogickým pracovníkům další vzdělávání v této oblasti, vyžadovat a kontrolovat využívání prostředků ICT ve výuce