Autor: Mgr. Libor Sovadina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvukové jevy-akustika
Advertisements

Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Akustika - zvuk, hlasitost, intenzita
ZVUK Třída : VIII. Datum : Vypracovala : Zuzana Svitáková.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VLASTNOSTI ZVUKU.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 18. Akustika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Fy_104_Elektromagnetické jevy_Vznik střídavého proudu
FY_082_Zvuk_ Vlastnosti zvuku
Akustika Jana Prehradná 4.C.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
PČ_142_Dřevo_Spojování dřeva plátováním, kolíkováním
Stejnosměrný a střídavý elektrický proud
FY_079_ Elektrický proud v kovech_Elektrický odpor
Autor: Mgr. Libor Sovadina
FY_097_ Rozvětvený elektrický obvod_Výsledný odpor rezistorů za sebou
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
Měření a měřidla v technické praxi
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
FY_094_Mechanika_ Zákon vzájemného působení těles
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
ZVUK RYCHLOST ZVUKU Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT
Tón, jeho výška a barva.
Zvuk.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Měření a měřidla v technické praxi
Opakování – vesmír, sluneční soustava
FY_075_Síla, skládání sil_Rovnovážná poloha tělesa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Rovnovážná poloha tělesa
FY_078_Elektrický proud v kovech_ Elektrické zdroje
Audio Josefína Čadská 4.A.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Autor: Mgr. Libor Sovadina
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Zdroje elektrického napětí
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
Opakování – vesmír, sluneční soustava
Akustika.
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Fy_104_Elektromagnetické jevy_Vznik střídavého proudu
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
Zvukové jevy.
FY-072_Jaderná energie_Jaderná reakce
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Ch_096_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Slitiny
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
PČ_135_Dřevo_Spojování dřeva hřebíky
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Thomas Alva Edison.
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Fyzika - akustika Zvukové nosiče. DEFINICE: jedná se o podélné mechanické vlnění, které vnímáme sluchem. Zvukovou soustavu tvoří : zdroj zvuku (tyč, hlasivky,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Fyzika – Zvuk.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Zvukový rozruch Šíření zvukového rozruchu prostředím Ucho jako přijímač zvuku Ultrazvuk Odraz zvuku Ozvěna zvuku Odraz zvuku Ochran a před hlukem autoři.
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Libor Sovadina Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0025 Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Zvuk FY_081_Zvuk_ Zvuk Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace

Anotace: Digitální učební materiál je určen pro opakování, upevňování a rozšiřování učiva Materiál rozvíjí poznatky získané v hodinách fyziky Je určen pro předmět Fyzika a ročník 9.

Zvuk Zvuk je mechanické vlnění v látkovém prostředí, které je schopno vyvolat sluchový vjem. Frekvence tohoto vlnění, které je člověk schopen vnímat, jsou značně individuální a leží v intervalu přibližně 16 Hz až 20 000 Hz. Mechanické vlnění mimo tento frekvenční rozsah sluchový vjem nevyvolává, přesto se někdy také označuje jako zvuk.

Infrazvuk a Ultrazvuk Frekvenci nižší než 16 Hz má infrazvuk, slyší jej např. sloni. Frekvenci vyšší než 20 kHz má ultrazvuk, který mohou vnímat např. psi, delfíni či netopýři. Děje, které jsou spojeny se vznikem zvuku jeho šířením a vnímáním, se nazývají akustika a stejný název má i věda, která tyto děje zkoumá.

Zdroj zvuku Zdroj zvukového vlnění se stručně nazývá zdroj zvuku a hmotné prostředí, ve kterém se toto vlnění šíří, vodič zvuku. Vodič zvuku, nejčastěji vzduch, zprostředkuje spojení mezi zdrojem zvuku a jeho přijímačem (detektorem), kterým bývá v praxi ucho, mikrofon nebo snímač. Zvuky se šíří i kapalinami (např. vodou) a pevnými látkami (např. stěnami domu). Vzduchoprázdno, vakuum, je dokonalou zvukovou izolací.

Rychlost zvuku v látkách v m/s Vodík (0 °C) 1270 Oxid uhličitý (25 °C) 259 Kyslík (25 °C) 316 Suchý vzduch (25 °C) 346,3 Helium (0 °C) 970 Rtuť (20 °C) 1400 Destilovaná voda (25 °C) 1497 Mořská voda (13 °C) 1500 Led (-4 °C) 3250 Stříbro (20 °C) 2700 / 3700 Měď (20 °C) 3500 / 4720 Sklo (20 °C) 5200 Ocel (20 °C) 5000 / 6000 Hliník (20 °C) 5200 / 6400

Tón Zvuky můžeme rozdělit na tóny a hluky. Tóny bývají označovány jako zvuky hudební, hluky jako zvuky nehudební. Tóny vznikají při pravidelném, v čase přibližně periodicky probíhajícím pohybu - kmitání. Při jejich poslechu vzniká v uchu vjem zvuku určité výšky, proto se tónů využívá v hudbě. Zdrojem tónů mohou být například lidské hlasivky nebo různé hudební nástroje.

Hluk hluky označujeme nepravidelné vlnění vznikající jako složité nepravidelné kmitání těles nebo krátké nepravidelné rozruchy (srážka dvou těles, výstřel, přeskočení elektrické jiskry apod.). I hluky jsou využívány v hudbě, neboť k nim patří i zvuky mnoha hudebních nástrojů, především bicích nástrojů.

Intenzita zvuku Každý zvuk se vyznačuje svojí fyzikální intenzitou, odpovídající veličina se nazývá hladina intenzity zvuku a bývá udávaná v dB (decibel). Intenzitě odpovídá fyziologická veličina hlasitost. Druhou fyzikální veličinou je frekvence, které odpovídá výška tónu. Třetí základní vlastností zvuku je průběh kmitání, ovlivňující jeho zabarvení. Trvání zvuku v čase určuje jeho délku.

Použité zdroje: www.wikipedie.org