Ke schválení Protikorupční strategie hl.m.Prahy K tisku Z - 506.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Postupy při podezření na korupci a následná opatření
Osnova RIPP Vytváření a posilování protikorupčního klimatu
OD KORUPCE K INTEGRITĚ Protikorupční opatření v oblasti vzdělávání dle
Možnosti a limity kontroly obcí
Odborné diskusní fórum, 13. února 2014 Rámcový rezortní interní protikorupční program bod 5: Vyhodnocování IPP.
ANTIKORUPČNÍ AUDIT a PROGRAM. PRÁVNÍ ZÁKLAD PROJEKTŮ ANTIKORUPČNÍ AUDIT V bodě II/10 c) doporučila Vláda ČR „provést vnitřní protikorupční audity v rámci.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Boj proti korupci a lichvě
Ke schválení Protikorupční strategie hl.m.Prahy K tisku z
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Aktivita 05 projektu „Efektivní vnitřní kontrola v rezortu Ministerstva obrany“
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Řízení rizik ve veřejné správě legislativní rámec
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Řízení korupčních rizik
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Efektivní systém oznamovacích mechanismů Hlídáme veřejný zájem, hájíme efektivní a odpovědnou správu země. Mgr. et Mgr. Radka Pavlišová vedoucí Právní.
Financování politických stran a regulace politických kampaní 6. října 2011 Mgr. Karolína Peake místopředsedkyně vlády 1. místopředsedkyně strany Věci veřejné.
Celní správa České republiky
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Regulace auditingu – 2.část Právní úprava v ČR Směrnice o povinném auditu ročních a konsolidovaných účetních závěrek (pokračování)
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Plánování interních auditů Ing. Šárka Kavková
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Právo na informace Tereza Danielisová,
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ LIBERECKÉHO KRAJE místo konání:KULK Liberec datum konání:
Porada tajemníků obcí s rozšířenou působností Benešov, Brno Aktuální informace k legislativním návrhům zákonů o ÚSC a dalším.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Evropská občanská iniciativa
Územní samospráva Obce
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Registr smluv JUDr. Vít Šťastný vedoucí oddělení civilně-správní legislativy; odbor legislativy a koordinace předpisů Ministerstva vnitra Plzeň 26. března.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Vodohospodářské aktuality
Publikace vydané RVDA Martina Smetanová.
Odměňování členů zastupitelstev ÚSC
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
Interní postupy MAS Brdy
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Etický kodex zaměstnance veřejné správy
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Změny v oblasti dohledu nad zadáváním veřejných zakázek a koncesí
Etické kodexy v Evropské unii
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Systém kontroly ÚSC Šumperk
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Zralostní model SK Florbal Benešov: komentář 2018
Transkript prezentace:

ke schválení Protikorupční strategie hl.m.Prahy K tisku Z - 506

Zhodnocení výsledku průzkumu z hlediska hl.m.Prahy HMP využívá nejvíce institucionálních opatření k prevenci korupce ze všech VÚSC, byť v oblasti interních postupů a předpisů nebyla implementace některých opatření provedena. Opatření, jejichž implemenatci HMP zvažuje, lze hodnotit jednoznačně pozitivně a jejich případné zavedení považujeme za vhodné a prospěšné Kompletní zhodnocení úrovně protikorupčních opatření u VÚSC viz příloha č. 4 k usnesení Zhodnocení dosavadní úrovně protikorupčních opatření u vyšších územně samosprávných celků před schválením Protikorupční strategie HMP – Ernst&Young

Ing. Milan Richter náměstek primátora hl.m.Prahy pro oblast evropských fondů, protikorupční politiky a informatiky Protikorupční strategie hl. m. Prahy Komplexní systém protikorupčních opatření směřující do všech oblastí činnosti

 vybudování transparentního, maximálně otevřeného a přátelského úřadu  nastavení tvrdých, právně vymahatelných a striktních zásad pro potírání, eliminaci a minimalizaci prostoru pro korupční jednání,  obsáhnout veškerá riziková místa a jejich eliminaci - proto je třeba, aby se s tímto materiálem seznámily a identifikovaly všechny odpovědné osoby Cíle Protikorupční strategie

Protikorupční strategie - zásady zvýšení veřejné kontroly (občané v komisích) elektronizace agend, zveřejňování všech informací zajištění ochrany oznamovatelů korupčního nebo neetického jednání – protikorupční ombudsman zvýšení transparentnosti a zamezení dělení veřejných zakázek podstatné posílení vnitřních kontrolních mechanismů zapojení externích auditů a provádění auditů v procesu výběrových řízení - supervize stanovení osobní a funkční odpovědnosti rozfázování procesů – spolupodepisování spisů „princip více očí“ snížení limitů pro ředitele odborů pro veřejné zakázky a smlouvy

Protikorupčních opatření navazují na: - doporučení skupiny GRECO- usnesení vlády ČR- programové prohlášení Rady hl. m. Prahy- již přijatá protikorupční opatření- doporučení vyplývající z Mapy korupčních rizik- výsledky auditů na MHMP Protikorupční strategie

vztahy s veřejností a komunikace veřejné zakázky, pravidla a pravomoci pro podepisování smluv a nakládání s majetkem etika a podpora integrity zaměstnanců volené orgány vnitřní kontrola a kontrolní mechanismy Organizace – struktura, procesy a komunikace Oblasti protikorupčních opatření Uloženo přes 70 konkrétních opatření a úkolů

veřejné připomínkové řízení a diskuse k připravovaným právním předpisům zveřejňování tzv. „rodného listu“ ke každé veřejné zakázce pokračování elektronizace agend zveřejnění aplikace Granty pod lupou zobecňování a zveřejňování stížností a podání učiněných na Protikorupční portál nezávislý protikorupční ombudsman Oblast vztahů s veřejností a komunikace

Oblast veřejných zakázek a nakládání s majetkem  vyloučení uchazečů z výběrových řízení s netransparentní majetkovou strukturou a s vlastnictvím tzv. akcií na doručitele  zástupci občanů v komisích pro veřejné zakázky  externí supervize procesu veřejných zakázek a protikorupční strategie  aktualizace pravidel pro zadávání veřejných zakázek  přijetí pravidel pro nakládání s majetkem města  přijetí předpisu upravujícího proces přípravy, projednávání a schvalování smluv

snížení limitů na udělování zakázek a na podepisování smluv do 6 miliónů Kč pro ředitele odborů, všechny veřejné zakázky a smlouvy nad 6 milionů Kč podléhají schválení RHMP dynamický nákupní systém a rámcové smlouvy priorita řádných otevřených výběrových řízení, v případě výjimek – povinnost zajistit písemné a expertní zdůvodnění schvalování smluv na dobu delší než 4 roky nebo s plněním nad 100 miliónů Kč - povinnost zajistit písemná stanoviska LEG MHMP a externího subjektu vedení a zveřejňování tzv. „rodného listu“ ke každé veřejné zakázce systém oddělení pravomocí a zpřesnění popisu pracovních funkcí na všech útvarech MHMP Nová pravidla pro zadávání veřejných zakázek a podepisování smluv

stanovení osobní a funkční odpovědnosti stanovení konkrétních postupů povinnost při nákupu majetku přiložit odborný externí posudek/ znalecký odhad tohoto majetku stanovení lhůt a vyžadované dokumentace systém oddělení pravomocí a zpřesnění popisů pracovních funkcí na všech útvarech MHMP zpřesnit postavení Majetkové komise zavedení registru vzorových smluv základní náležitosti mandátní smlouvy Pravidla pro nakládání s majetkem města

právní vymahatelnost Etického kodexu zaměstnanců sankce pro případ jeho porušení pravidelná a povinná protikorupční školení vzdělávací programy pro zaměstnance MHMP vydání předpisu řešícího přijímání darů zaměstnanci úřadu Oblast etiky a podpory integrity zaměstnanců

aktualizace Etického kodexu zastupitele způsob hlasování radního v průběhu projednávání jednotlivých bodů RHMP zaznamenat nepřítomnost radního RHMP při hlasování zveřejňovat na internetu důvodové zprávy a přílohy tisků schválených RHMP přijmout pravidla pro zveřejňování názorů politických stran zastoupených v ZHMP v Listech hl. m. Prahy a předložit ke schválení RHMP zajištění redakční politiky v Listech hl. m. Prahy s objektivním a vyváženým poskytováním informací a názorů i opozičních politických stran zastoupených v ZHMP Oblast volených orgánů

interní a externí audity na MHMP posílení úlohy útvaru interního auditu MHMP mimořádné audity na základě doporučení Kontrolního výboru ZHMP, se zajištěním zpětné vazby audit systému Protikorupční strategie účinný a efektivní vnitřní kontrolní systém (čtyřstupňová kontrola) důsledné dodržování zákona o finanční kontrole systém hodnocení vedoucích zaměstnanců osobní a funkční odpovědnost zaměstnanců za zjištěné nedostatky odborný a metodický dohled, zajištění zpětné vazby Oblast vnitřní kontroly a kontrolních mechanismů

povinnost překládat RHMP informace o počtu a výši sankcí a jejich vypořádání, včetně zdůvodnění případných odchylek kontroly důvodů odchylek při udělování sankcí interní databáze sankcí a zveřejnění sankcí a jejich finanční rozpětí povinnost předávat na vyžádání informace zastupitelům jednoznačné vymezení pravomocí a odpovědnosti zaměstnanců ve všech procesech Oblast organizace – struktury procesů a komunikace

Ing. Milan Richter náměstek primátora hl.m.Prahy pro oblast evropských fondů, protikorupční politiky a informatiky Děkuji Vám za pozornost

Úkoly a harmonogram