Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaVlastnosti.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhMagnetismus TémaMagnetická.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrické vlastnosti.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhElektrický proud.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhZvukové jevy.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhKapaliny TémaVlastnosti.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Teplo ZŠ Velké Březno.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Transkript prezentace:

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Fyzika 8 Tematický okruh Tepelné jevy Téma Teplo Název VY_32_INOVACE_11_26_teplo Určení 8. ročník Autor Mgr. Tomáš Bobál Vytvořeno Listopad 2012 Anotace Určeno pro výuku a domácí přípravu žáků. Žák se seznámí s teplem a naučí se jej vypočítat.

Teplo Zopakujme si: Teplo je určitým druhem energie. Dá se přeměňovat na jiné druhy energie. Všechny další druhy energie se naopak často přeměňují na teplo. Ponořme do horkého čaje studenou lžíci. Co se bude dít? Je jasné, že se lžíce zahřeje – přijme energii z horkého čaje, ten se nepatrně ochladí. A právě energii, která z čaje přejde do lžíce říkáme teplo. Teplo je fyzikální veličina udávající energii, kterou si vyměňují tělesa různé teploty.

Teplo Teplo značíme Q jednotka je stejná jako pro energii J (joule) samovolně se teplo přenáší vždy z teplejšího tělesa na chladnější Na čem závisí kolik těleso přijme tepla? Na rozdílu teplot – čím více teplota tělesa stoupne, tím více jsme mu dodali tepla. Na hmotnosti tělesa – čím větší má těleso hmotnost, tím více tepla na jeho ohřátí spotřebujeme. Na látce – k posouzení této vlastnosti látek zavádíme měrnou tepelnou kapacitu látky. Ta vyjadřuje, kolik tepla musíme dodat 1 kg látky, aby se její teplota zvětšila o 1 ⁰C.

Teplo Měrná tepelná kapacita látky fyzikální veličina značíme c jednotka je (joule na kilogram a stupeň celsia) určuje, kolik tepla kolik tepla musíme dodat 1 kg látky, aby se její teplota zvětšila o 1 ⁰C. Například měrná tepelná kapacita vody je Když tedy chceme 1 kg vody ohřát o 1 ⁰C musíme vodě dodat 4200 J tepla. Měrné tepelné kapacity různých látek nalezneme v tabulkách.

měrná tepelná kapacita látky joule na kilogram a stupeň celsia ( ) Teplo Výpočet tepla Teplo, které musíme dodat tělesu, aby se jeho teplota zvýšila z teploty t1 na teplotu t2 určíme ze vztahu: teplo joule (J) hmotnost kilogram (kg) změna teploty stupeň celsia (⁰C) měrná tepelná kapacita látky joule na kilogram a stupeň celsia ( )

Teplo Příklad 1: Kolik tepla přijme 5 kg vody, zvýší-li se její teplota z 20 ⁰C na 80 ⁰C? Měrná tepelná kapacita vody je Zápis: m = 5 kg t1 = 20 ⁰C t2 = 80 ⁰C Q = ? J Výpočet: Odpověď: Voda přijala 1,26 MJ tepla.

Teplo Příklad 2: Určete teplo, které je třeba dodat 400 g železa, aby jeho teplota stoupla o 800 ⁰C. Měrná tepelná kapacita železa je Zápis: m = 400 g = 0,4 kg (t2 - t1) = 800 ⁰C Q = ? J Výpočet: Odpověď: Železu je třeba dodat 144 kJ tepla.

Teplo Použité zdroje: RAUNER, Karel, Josef PETŘÍK, Jitka PROŠKOVÁ a Miroslav RANDA. NAKLADATELSTVÍ FRAUS. Fyzika 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-525-9. MICROSOFT CORPORATION. Obrázky a jiný obsah [online]. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupné z: http://office.microsoft.com