MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Způsoby stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Nadpis Lexikon úspěšného podnikání aneb Jak rozjet svou firmu Jana Merunková.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Cena v pojetí marketingu
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Spotřebitel a jeho práva
Place – místo prodeje (distribuce)
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:19.
Ekonomická gramotnost
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?
Podnikatelské koncepce
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Trh Pavel Šuranský.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Tvorba ceny Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Práva spotřebitele.
8. Marketing.
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Cenové triky.
Marketingový plán podniku
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tvorba marketingového mixu
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Distribuční politika klíčová slova
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a mateřská škola T. G
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny Cenové praktiky – není sleva jako sleva Reklama Reklamace výrobků

Co je marketing? Marketing jsou aktivity potřebné k tomu, aby se výrobky nebo služby dostaly od prodávajícího ke kupujícímu. Představte si, že jste založili firmu, najali zaměstnance a vyrobili výrobky. Dokážete vymyslet nějaké aktivity, které by přiměli zákazníky kupovat právě vaše výrobky a služby?

Marketingové aktivity Pokud vás napadla některá z těchto činností, tak máte prodejního ducha: Zásilkový prodej Atraktivní vzhled obchodů Služba zákazníkům Stanovení přiměřené ceny Reklama Rozvoz zboží až do domu apod….

5 P marketingu – obsah marketingu Zkratka vychází z anglických názvů aktivit marketingu – je nejpoužívanějším názorným vysvětlením obsahu marketingu Product (výrobek nebo služba) Price (cena výrobku) Promotion (podpora prodeje – reklama) Place (místo, kde se bude výrobek prodávat) People (lidé)

Jak správně stanovit cenu -marketingový přístup Cenu můžeme stanovit různými způsoby: například spočítáme náklady Stanovíme cenu podle zákazníka – průzkum, kolik jsou lidé ochotni za můj výrobek zaplatit? Stanovíme cenu podle konkurence – jaké jsou ceníky ostatních podniků? Můžeme stanovit cenu kombinací marketingového i nákladového přístupu

Cenové praktiky – aneb není sleva jako sleva Jaké jsou nejčastější cenové praktiky? Cena končí číslicí 9 (Baťovská cena) Uvádí se cena bez DPH Na cenovce je přeškrtnutá vyšší cena a zvýrazněná cena snížená (někdy obchod zvýší cenu a pak ji sníží a vlastně kupujeme za běžnou prodejní cenu) Inzerování slevových akcí a výprodeje – přilákání zákazníků do prodejen – pak už něco jistě koupí

REKLAMA Informuje kupujícího o výrobku – službě Využívá různé strategie (vzpomeňte si na různé reklamy). Někdy v nich vystupují slavné, známé osobnosti, hezcí, šťastní lidé, kteří jsou spokojeni právě s tímto výrobkem. Jindy jde o splynutí s ostatními lidmi, používá se názor odborníků, grafy, čísla. Sami si zkuste vzpomenout na různé reklamy a určete strategii, která v nich byla použita.

REKLAMACE Pokud si koupíš v obchodě věc, po jistou dobu od nákupu máš záruční dobu, kdy můžeš věc reklamovat. Můžeš požadovat opravu této věci, nebo výměnu za tutéž věc bez vady, anebo vrácení peněz. Pokud neuspěješ a nejsi spokojen, můžeš se obrátit s žádostí o prošetření případu na Českou obchodní inspekci

úkol Představte si, že jste si objednali pro svého mladšího sourozence dřevěné kostky u firmy Dřevěné hračky, s.r.o. se sídlem Bratislavská 65, 612 00 Brno – Královo Pole. Dostali jste balík, který byl řádně zabalen, označen, ale přesto nebyla zásilka kompletní – v jedné stavebnici chyběly kostky. Napište reklamaci na uvedený podnik, navrhněte řešení situace, které by vám nejlépe vyhovovalo. Buďte důslední, ale slušní. Nezapomeňte uvést kontakt na svou osobu.