Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 podklady pro Reprezentativní komisi 17. 12. 2009 Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ Praha 10. 12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
Vysoké školství v ČR: ohlédnutí za rokem 2013 a výhled do roku 2014 Výroční zasedání ČKR Střítež u Jihlavy, Jakub Fischer, předseda RVŠ.
Financování vysokých škol
Zpráva o činnosti SK RVŠ 7. Sněm RVŠ, 20. února 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Miroslav Jašurek.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Sněm RVŠ JUDr. Lenka Valová. I. Počty studentů II. Příprava rozpočtu 2014 III. Návrh Zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti IV. Návrh.
Stipendia. 2 Legislativní rámec Zákon o vysokých školách (§ 91) Stipendijní řád Směrnice Upa č. 6/2013 Pravidla pro přiznávání a výplatu stipendií.
Vysoké školy v ČR a jejich veřejné finanční zdroje (s důrazem na kapitolu 333) a srovnání s regionálním školstvím v letech Adam KRČÁL samostatné.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – 2012 Výroční zasedání ČKR Praha, 16. – Jakub Fischer, předseda RVŠ.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – zasedání P RVŠ Praha, Jakub Fischer.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Dlouhodobé záměry, výroční zprávy a hodnocení činnosti F. Ježek Komise pro strategie a rozvoj 15. června 2006.
Sněm RVŠ JUDr. Lenka Valová EKONOMICKÉ INFORMACE.
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období listopad 2007 – únor mimořádné a 2 řádná zasedání ( a a )
Zpráva o činnosti SK RVŠ 20. zasedání předsednictva RVŠ, 30. října 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 8. sněm RVŠ, 22. května 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Sociální stipendia 2. Sněm RVŠ 18. května 2006 Klára Poláčková, předsedkyně SK RVŠ, místopředsedkyně RVŠ.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Předsednictvo Rady vysokých škol1 Struktura příjmů a výdajů veřejných vysokých škol stav a vývojové trendy.
Ukazatel Celkem rozpočet VŠ (mil. Kč) Meziroční vývoj (%)5,422,23-1,59-5,36-7,53 Celkem.
Rozpočet 2008 Kolegium rektora Základní principy předpokládá se aplikování stávající metody 1) rozdělení výnosů –normativní přínos (příspěvek.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 (aktualizace vybraných snímků a reflexe usnesení květnového Sněmu RVŠ) Jakub Fišer Lenka Valová.
Činnost SK RVŠ za období prosinec 2010 – únor Sněm RVŠ, Praha Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Sněm RVŠ1 Program zasedání sněmu 1.Zahájení (prof. Haasz) 2.Zpráva o činnosti předsednictva Rady vysokých škol (listopad 2006 – únor 2007) (prof.
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
Příjmy rozpočtu UP  příspěvek ze státního rozpočtu na vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost,  dotace ze státního.
Ekonomické informace 8. zasedání Sněmu RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Zásady financování a pravidla stanovení rozpočtu veřejných vysokých škol pro rok 2011 a další Vlastimil Růžička MŠMT 16. června
Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ,  Repre komise  Představeny základní obrysy rozpočtu na rok 2011, respektující „Zásady 2011“
ZASEDÁNÍ PŘEDSEDNICTVA RVŠ ( ) STRUČNÁ INFORMACE MŠMT 1. ZÁKON O VYSOKÝCH ŠKOLÁCH 2. ZÁKON O FINANČNÍ PODPOŘE STUDENTŮ 3. PŘÍPRAVA ROZPOČTU 2012.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Valová Lenka Za použití prezentace MŠMT z
ZÁSADY A PRAVIDLA FINANCOVÁNÍ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL PRO ROK 2012 A DALŠÍ Seminář k výpočtům limitů přepočteného počtu studentů vstupujících do financování.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 21. února 2013 Lenka Valová.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 9. sněm RVŠ, 20. listopadu 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Ekonomické informace (vývoj od minulého jednání Sněmu) Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol na rok 2009.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
Ekonomické informace 7. zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Ekonomické informace Jakub Fischer, předseda Ekonomické komise 20. zasedání P RVŠ, Karolinum,
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Sněm Rady vysokých škol1 ROZPOČET vysokých škol v roce 2005.
Plénum ČKR1 Priority RVŠ Teze programového prohlášení Rady vysokých škol.
Předsednictvo Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Sněm RVŠ1 2. zasedání sněmu Rady vysokých škol 18. května 2006.
Příprava rozpočtu na rok zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Legislativa..(zákon o vysokých školách, školský zákon), vnitřní.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Výroční zpráva o hospodaření UTB za rok Výroční zpráva o hospodaření zasedání AS Hospodářský výsledek UTB 2012 Hlavní činnost v.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Akademický senát AMU 26. března Akademický senát AMU.
Transkript prezentace:

Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 podklady pro Reprezentativní komisi Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ Praha

Vývoj jednotkových sazeb do roku 2009 Základní normativ – stagnuje od roku 2007 na Kč Normativ na absolventa – 2007: Kč – 2008: Kč – 2009: Kč Stipendium pro doktorandy – stagnuje od roku 2008 na Kč/rok Ubytovací stipendium – stagnuje od roku 2007 na Kč/rok Sociální stipendium – 1620 Kč/měs Normativ na 1 jídlo – stagnuje od roku 2006 na 23 Kč Nutno vzít v úvahu, že se ve všech případech jedná o nominální sazby

Návrh MŠMT Připraveno dle jednání květnové RK – A+B1:B2:B3….. 85:10:5, kde B3 výsledky ve VaV očištěné vlastní příjmy škol přepočtený počet profesorů a docentů studentské mobility poměr 50:15:10:25 váhy reflektují spíše relevanci datové základny než význam jednotlivých prvků

Důsledky na jednotlivé ukazatele pro rok 2010 a pro jednotkové sazby normativní financování zůstává na 80 % těchto 80 % se ale rozdělí nikoli 95:5 (A+B1:B2), ale 85:10:5 (A+B1:B2:K) základní normativ klesne na Kč (při změně váhy z 95 % na 85 %) normativ na absolventa vzroste na Kč (při změně váhy z 5 % na 10 %) – to znamená pokles obou jednotkových sazeb!!! při pouhé změně vah by měl základní normativ činit Kč a normativ na absolventa Kč. pokles průměrného normativu na akceptovaného přepočteného studenta o 8,1 % ubytovací stipendia poklesnou o 7,5 % dotace na 1 jídlo poklesnou o 7,6 % rozvojové programy se sníží o 7,6 %, doktorská stipendia zůstanou sociální stipendia v jednotkových sazbách zůstanou (ze zákona) FRVŠ zůstane

Přijatá usnesení – květnový Sněm potvrzená listopadovým Sněmem Sněm Rady vysokých škol upozorňuje na setrvalý pokles prostředků vydávaných na jednoho vysokoškolského studenta (v posledních 3 letech o cca 5 % bez započtení inflace, což odpovídá cca 1 mld. Kč nominálně) a na trvale podprůměrný poměr výdaje na vysoké školství k HDP v porovnání se zeměmi OECD. Další pokles o navrhovaných cca 1,6 mld. Kč již může vážně ohrozit kvalitu vysokoškolského vzdělávání. platí stále Sněm RVŠ upozorňuje v oblasti přípravy rozpočtu na rok 2010 na následující problémy: a) Jakkoli je zavedení kvalitativního ukazatele krokem dobrým směrem, může změna struktury financování v rámci normativního financování může v době předpokládané stagnace nebo dokonce nominálního poklesu rozpočtu vést k dalšímu rozkolísání hospodaření vysokých škol.platí stále b) Zavedení kvalitativního ukazatele v navrhované podobě vede k diskriminaci uměleckých škol.ošetřeno dočasně pro 1 rok c) Sněm RVŠ doporučuje zvážit možnost uvolnění části prostředků stipendijních fondů do provozního financování (vyžaduje novelizaci zákona), případně možnost zvýhodnění podniků využívajících výzkumný potenciál vysokých škol.nestalo se nic d) Rada VŠ upozorňuje na možné problémy vzniklé při používání z pohledu vysokých škol neverifikovatelných dat. vyřešeno alespoň zčásti (?VaV)

Náměty od členů P RVŠ a EK RVŠ drobné technické nepřesnosti v materiálu otázka kompenzací pro umělecké obory na neuměleckých VŠ stipendijní fond zavádění B3, který rozkolísá hospodaření a je pro školy navíc obtížně předvídatelný (2x) předložení návrhu rozpočtu pro regionální školství pro umožnění srovnatelnosti

Otázka k diskusi – mandát pro zástupce RVŠ Východisko – trvání na usneseních sněmu z května a z listopadu a využití námětů k podkladům ukazatel B3?, předvídatelnost rozpočtu, umělecké studijní programy stipendijní fond – na RK nelze vyřešit požadavek na srovnání s regionálním školstvím

Návrh usnesení Předsednictvo RVŠ je hluboce znepokojeno návrhem rozpočtu veřejných vysokých škol pro rok Nominální pokles neinvestiční části rozpočtu o 5 % při současném růstu počtu akceptovaných studentů o 2,9 % povede k vážnému ohrožení kvality a v některých případech i existence vzdělávací a výzkumné činnosti na vysokých školách. Předsednictvo RVŠ ukládá svým zástupcům na jednání RK dne postupovat v intencích usnesení Sněmu RVŠ z května a listopadu. Předsednictvo RVŠ obecně podporuje potřebu motivace ke zvyšování kvality vzdělávací a výzkumné činnosti na vysokých školách, nicméně v současných rozpočtových možnostech požaduje váhu nových ukazatelů pro rok 2010 minimalizovat. P RVŠ dále požaduje vyřešit financování uměleckých studijních programů i na neuměleckých vysokých školách. Předsednictvo RVŠ opětovně upozorňuje na potřebu legislativní změny v otázce užití stipendijního fondu. Současný stav, kdy z vybraných poplatků není možné hradit nejen provozní náklady na vzdělávací činnost, ale ani náklady na vybírání, vymáhání poplatků a agendu stipendií, je absurdní. Předsednictvo RVŠ žádá MŠMT o předložení návrhu rozpočtu pro regionální školství, a to v podobě, která umožní srovnání s návrhem rozpočtu vysokých škol.