 Majitel účtu dá bance příkaz, aby provedla platbu z jeho účtu na jiný účet  Účet příjemce může být u téže banky nebo u kterékoli jiné banky  Příkaz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Platit se dá i jinak než penězi
Advertisements

Finanční trhy Finanční trh – specifický trh se specifickým zbožím = penězi Struktura Peněžní trh – především krátkodobé vklady a úvěry (do 1 roku) Kapitálový.
Příkaz k úhradě "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Vaňková, Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Internet – E. bankovnictví
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomická gramotnost
Příkazy k úhradě PŘÍKAZ K ÚHRADĚ (BEZHOTOVOSTNÍ ÚHRADA)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Splátkový prodej Jedná se o způsob pořízení zboží Využijeme ho v případě, že nemáme dostatek finančních prostředků Cenu zboží rozložíme na několik částek.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
 Nemocenská je sociální dávka, která nahrazuje nemocným pracujícím ušlý příjem  Podmínkou je, že nemocný je účastníkem zdravotního pojištění  Na.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Elektronická komunikace
Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_127 Jméno autora:Ing. Yvona Špílová Třída/ročník:2. ročník M/02 Obchodní akademie Datum vytvoření:11/2012.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Vyplňování jednoduchých tiskopisů Zpracovala: Mgr
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
6. července 2013VY_32_INOVACE_100302_Bankovnictvi_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
- tomuto pojištění se říká „povinné ručení“ a musí ho uzavřít každý majitel motorového vozidla - je ze zákona povinné - nemáte-li uzavřeno povinné ručení,
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Účetnictví Ročník: 2.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Charakteristika a členění bankovních produktů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vyjádření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKLÁDÁNÍ S PROSTŘEDKY NA BĚŽNÉM ÚČTĚ 2 VÝBĚRY HOTOVOSTI A BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 4 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení se s bezhotovostním platebním stykem AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Platební styk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_15_Bezhotovostní placení TEMA:Finanční.
Občanská výchova Formy placení. Platby a platební styk  Za zakoupené zboží nebo službu je vždy nutné zaplatit.  Mezi plátcem a příjemcem peněžní částky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK ZŠ HejniceZ.Hyxa.
EU_62_B_sada 1_03_M_Přímé bankovnictví_Poliačíková
EU_62_B_sada 1_05_M_Bankomat_Poliačíková
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze a finanční trh 2.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Platby ve fiktivní firmě
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Peníze, Bankovní účet, internetové.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost - Platit se dá i jinak než penězi.
DRUHY PLATEB.
Transkript prezentace:

 Majitel účtu dá bance příkaz, aby provedla platbu z jeho účtu na jiný účet  Účet příjemce může být u téže banky nebo u kterékoli jiné banky  Příkaz může majitel zadat přímo v bance prostřednictvím formuláře nebo přes internetbanking, telebanking

 Pokud budeme platit pouze jednu platbu bez pravidelného opakování (obědy ve školní jídelně, nedoplatek za plyn…), použijeme jednorázový příkaz k úhradě

 Při platbě přes internetbanking vyplní majitel účtu jednoduchý formulář a postupuje podle pokynů  Většinou je nutné potvrdit platbu přes mobilní telefon vepsáním autorizačního kódu

 Pokud chceme zadat více plateb, nemusíme je zadávat jednotlivě, ale vyplníme formulář pro hromadnou platbu

 chceme-li, aby se platba pravidelně opakovala (např.každý měsíc), zadáme příkaz k trvalé platbě  Např.při spoření, platby záloh plynu či elektřiny, pojištění…

 z jakého účtu – zadání čísla účtu majitele  Na jaký účet – číslo účtu příjemce platby  Částka – kolik Kč chceme poslat  Variabilní symbol – pokud není přímo uveden u faktury, píšeme např.své rodné číslo  Zadáme datum splatnosti – kdy chceme, aby byl příkaz uhrazen  Zpráva pro mne – pro lepší orientaci ve výpisu si můžeme zapsat účel platby  Zpráva pro příjemce – chceme-li příjemci upřesnit platbu

1. Jmenuj, jaké druhy příkazů k úhradě znáš? 2. Co si vysvětluješ pod pojmem perioda platby? 3. K čemu slouží hromadný příkaz k platbě? 4. Bankovní poplatek za příkaz k úhradě přes internetbanking bude levnější nebo dražší, než u přepážky? 5. Zjisti na internetu kódy jednotlivých bank. (

    pt/hromadny_prikaz_20x21_s.jpg pt/hromadny_prikaz_20x21_s.jpg Učebnice: Finanční gramotnost pro druhý stupeň základní školy, Fortuna, Praha 2011 ISBN

Šablona č.: VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřijící k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět:Občanská výchova Ročník:8.ročník ZŠ praktické Autor:Mgr. Monika Nováková Škola:Základní škola, Městec Králové, Náměstí Republiky 303 Datum:březen 2013