Radek John ministr vnitra. Boj o rozpočet 2010 a 2011 Rozpočet na rok 2011: - 3,8 mld. Kč na platy - 4,5 mld. Kč na provoz a investice Snížení na rok.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

vedoucí Oddělení boje s korupcí
OD KORUPCE K INTEGRITĚ Protikorupční opatření v oblasti vzdělávání dle
Veřejná moc a veřejná správa
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
NS-LEV 21 proti korupci JUDr. Mgr. Karel Horák http://
Boj proti korupci a lichvě
Ke schválení Protikorupční strategie hl.m.Prahy K tisku z
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
S bojem proti korupci to myslím vážně! Ing. Martin Pecina, MBA ministr vnitra.
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Ochrana práv ve veřejné správě
Veřejnost proti korupci
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
Seznámení s projektem „Národní daňová a kriminální agentura“
Ochrana práv ve veřejné správě
Veřejná správa – úvod.
Přenesená působnost Přenesená působnost svěřená právními předpisy a)obci správní území – území obce b)pověřenému obecnímu úřadu správní území –území obcí.
Financování politických stran a regulace politických kampaní 6. října 2011 Mgr. Karolína Peake místopředsedkyně vlády 1. místopředsedkyně strany Věci veřejné.
Soustava veřejných rozpočtů II.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Účetní reforma v druhém roce
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu, Projekt Matra – Solón Solón Matra.
Ke schválení Protikorupční strategie hl.m.Prahy K tisku Z
5. března 2015 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Právo na informace Tereza Danielisová,
Vykonavatelé vlastnického práva státu
Kontrola veřejné správy I.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Územní samospráva Kraje
Porada tajemníků obcí s rozšířenou působností Benešov, Brno Aktuální informace k legislativním návrhům zákonů o ÚSC a dalším.
Ministerstvo vnitra ČR Strategie vlády v boji proti korupci na období
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Subjekty trestního řízení
Územní samospráva Obce
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Zajišťování majetku v trestním řízení v roce 2012 POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ ÚSTECKÉHO KRAJE.
Příprava zákona „o úřednících veřejné správy“ odbor veřejné správy Ministerstvo vnitra 8. Národní konference kvality ve veřejné správě Praha, 28. – 29.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY ÚTVAR ODHALOVÁNÍ KORUPCE A FINANČNÍ KRIMINALITY Vyhodnocení činnosti za rok 2014 Praha,
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY ÚTVAR ODHALOVÁNÍ KORUPCE A FINANČNÍ KRIMINALITY Vyhodnocení činnosti za rok 2013 Praha, 13. února února 2014.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Registr smluv JUDr. Vít Šťastný vedoucí oddělení civilně-správní legislativy; odbor legislativy a koordinace předpisů Ministerstva vnitra Plzeň 26. března.
Nástroje na podporu vyrovnaného zastoupení žen a mužů v politice: zkušenost České republiky Radan Šafařík Odd. rovnosti žen a mužů Sekce pro lidská práva.
Je to horší než si myslíme? Adriana Krnáčová Několik poznámek k míře korupce v ČR.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů
rrgtoaerhgdghofhgahgarg
10 pilířů reformy Policie ČR
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Etický kodex zaměstnance veřejné správy
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Reforma policie Největší změna za posledních 50 let
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
Priority Policie České republiky na rok 2012
Veřejný ochránce práv.
Transkript prezentace:

Radek John ministr vnitra

Boj o rozpočet 2010 a 2011 Rozpočet na rok 2011: - 3,8 mld. Kč na platy - 4,5 mld. Kč na provoz a investice Snížení na rok 2011 o 8,3 mld. Kč (původní návrh 10,5 mld.)

Boj proti korupci = hlavní priorita vlády ČR je na 52. místě v žebříčku vnímání korupce Transparency International sestaveného v roce 2009 korupce = obrovské ztráty veřejných prostředků korupce = nízká důvěra ve veřejné činitele a instituce korupce = mravní a ekonomický úpadek společnosti FINANCOVÁNÍ BOJE S KORUPCÍ JE ABSOLUTNÍ PRIORITOU Jsme vládou rozpočtové odpovědnosti a vyšli jsme vstříc požadavkům na šetření v resortu MV. Nyní očekáváme, že vláda svou základní prioritu – boj proti korupci – podpoří dostatečnými finančními prostředky.

Poradní sbor ministra vnitra pro boj s korupcí zřízen v srpnu 2010 předsedkyně Mgr. Markéta Reedová odborníci státní správy (Ministerstvo vnitra, Policie ČR, státní zastupitelství) zástupci neziskového sektoru (Transparency International ČR, Oživení, Otevřená společnost) zástupci profesních organizací (Platformy pro transparentní veřejné zakázky, Asociace malých a středních podniků a živnostníků) rozčlenění na pracovní skupiny podle řešených problémů ETAPA I. – Co už jsme udělali

Poradní sbor ministra vnitra pro boj s korupcí Výstupy: podněty pro protikorupční legislativu stanoviska ostatních resortů, poslanců k protikorupčním návrhům MV příprava materiálů nelegislativní povahy (např. manuály, kodexy, doporučení), jež pomohou zvýšit efektivitu boje s korupcí doporučení protikorupčních opatření nad rámec platných právních předpisů → Ministerstvo vnitra = vzorový úřad ETAPA I. – Co už jsme udělali

Poradní sbor ministra vnitra pro boj s korupcí Hlavní témata: rozšíření zkoušky (testu) spolehlivosti pro osoby působící v orgánech veřejné moci, tedy pro úředníky i politiky kodex etiky zaměstnanců ve veřejné správě a kodexy volených zastupitelů zákon o úřednících transparentní veřejná správa novela zákona o svobodném přístupu k informacím novela zákona o zadávání veřejných zakázek zákon o samosprávách ETAPA I. – Co už jsme udělali

Protikorupční manuály první materiál, jenž připomínkoval poradní sbor ministra vnitra pro boj s korupcí PRO VEŘEJNOSTPRO POLICII - Co dělat, když po mně - nejednotné postupy někdo žádá úplatek? při šetření korupce -Co když mám podezření - JSME VDĚČNÍ ZA JAKOUKOLIV na korupci? INFORMACI O POTENICÁLNÍM KORUPČNÍM JEDNÁNÍ -Jak mne zákon ochrání, - shrnutí všech metodických pokynů když korupci oznámím? do jedné metodické příručky -Jak se zachovat, když - obavy policistů z šetření policista odmítne přijmout politických kauz moje oznámení? ETAPA I. – Co už jsme udělali

Protikorupční manuál pro občany zveřejněno a ke stažení na: ETAPA I. – Co už jsme udělali

Metodická příručka pro policisty sjednocující návod, jak šetřit korupční kauzy ze strany policie obsahuje všechny procesní postupy pro policisty, včetně vzorových žádostí o poskytnutí finančních prostředků na předstíraný převod peněz cílem je předat i policistům na nejmenších obvodních odděleních jednoduchý návod, jak postupovat při prošetřování podezření z korupce ETAPA I. – Co už jsme udělali

Další opatření nařízení policejnímu prezidentovi - vydat pokyn, aby veškeré případné politické tlaky na šetření jakýchkoliv případů okamžitě hlásil ministrovi vnitra pokyn ke snížení počtu policistů na policejním prezidiu o 1/3 (snížení nákladů) ušetřené prostředky = zdvojnásobení odměn za úspěšně vyšetřené korupční případy pro: - Útvar pro odhalování korupce a finanční kriminality - krajská policejní ředitelství ETAPA I. – Co už jsme udělali

Další opatření –systém odměňování bude kontrolovat náměstek policejního prezidenta pro Službu kriminální policie a vyšetřování 4.tlak na větší využívání předstíraného převodu (dosud málo využíváno) 5.POŽADAVEK NA ODVOLÁNÍ NEJVYŠŠÍ STÁTNÍ ZÁSTUPKYNĚ RENÁTY VESECKÉ = SNAHA O SYSTÉMOVOU ZMĚNU PŘI VYŠETŘOVÁNÍ KORUPCE A PODPORA POLICISTŮ ETAPA I. – Co už jsme udělali

Průzkum STEM - - odvolání NSZ Vesecké souhlas s odvoláním nejvyšší státní zástupkyně Renáty Vesecké vyjadřují téměř dvě třetiny (61 %) občanů naší republiky. Oproti tomu nesouhlas projevuje jen 23 % a 16 % nemá na tuto záležitost názor v největší míře odvolání současné nejvyšší státní zástupkyně schvalují příznivci Věcí veřejných a KSČM, relativně méně souhlasí příznivci ODS, zhruba „na průměru“ je souhlas sympatizantů ČSSD a TOP 09 „Souhlasíte s tím, aby byla ze své funkce odvolána nejvyšší státní zástupkyně Renáta Vesecká?“ Zdroj: STEM, bleskový výzkum, , 679 respondentů starších 18 let

ETAPA II. – do Legislativní opatření PROBLÉM: anonymní kolektivní nezodpovědnost vlády ŘEŠENÍ: předložíme novelu jednacího řádu vlády (bude zveřejňováno jmenovité hlasování ministrů při rozhodování o nakládání s majetkem, veřejných zakázkách či grantech)

ETAPA II. – do Legislativní opatření PROBLÉM: na vyšetřování trestných činů vedoucích ke korupci (například hospodářská trestná činnost či organizovaná kriminalita) nelze ve většině případů podle současné právní úpravy nasadit odposlechy, jelikož je hranice pro jejich použití stanovena na 10 let ŘEŠENÍ: předložíme novelu trestního řádu, která umožní nasazení odposlechů již na hranici 8 let

ETAPA II. – do Nelegislativní opatření připravíme etický kodex úředníka státní správy a samosprávy a předložíme jej vládě ke schválení jako první bude etický kodex platit na Ministerstvu vnitra vyzýváme ostatní ministerstva a také veřejnou správu a samosprávu, aby se také dobrovolně přidaly

Legislativní opatření novela zákona o obcích a krajích – zveřejňování informací o jmenovitém hlasování orgánů územních samospráv při rozhodování o nakládání s majetkem samospráv, veřejných zakázkách či grantech novela zákona o svobodném přístupu k informacím – snazší přístup veřejnosti i zastupitelů k informacím z vedení úřadů zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů ETAPA III. – do

Legislativní opatření nový zákon o úřednících ve veřejné správě na základě zkušeností Inspekce Policie ČR zavedeme zkoušky spolehlivosti osob ve veřejné správě ETAPA III. – do

Legislativní opatření - zkoušky spolehlivosti součástí programového prohlášení vlády, proto očekáváme podporu v koalici cílem je testovat korupční odolnost osob působících v orgánech veřejné moci provádění testů spolehlivosti poslouží k předcházení, zamezování a odhalování korupčního jednání orgánem provádějícím testy spolehlivosti bude Policie ČR stávající průměrné náklady na test u inspekce činí tisíc Kč na test podílí se na něm v závislosti na charakteru testu 1-8 osob ETAPA III. – do

Nelegislativní opatření do vyhodnotíme využívání možnosti předstíraného převodu zavedeme účinný systém vzdělávání policistů v boji proti korupci připravíme program pro posílení Útvaru pro odhalování korupce a finanční kriminality (výběr expertů, jejich školení a také zlepšení technického vybavení) ETAPA III. – do

Ombudsman policie za dva měsíce jsem dostal více než 300 stížností na práci policie a také řadu podnětů na zlepšení práce policie od samotných policistů. zřídím ombudsmana policie, bude to osoba, na kterou se budou moci obracet policisté profesionál zařazený v Inspekci Policie ČR osoba důvěryhodná a nezávislá na policii bude dostávat kopie všech stížností policistů nadřízeným k projednání a dohlížet na jejich prošetření

Legislativní opatření zákon o kontrole veřejné správy – obecný právní předpis sjednocující kontrolní činnost úřadů veřejné správy zákon o lobbingu – 2012 novela Ústavy – posílení kontrolních pravomocí NKÚ i vzhledem k obcím a krajům novela zákona o sdružování v politických stranách – úprava zvýší transparentnost financování politických stran ETAPA IV. – –

Nelegislativní opatření protikorupční akademie pro policisty, zvýšení protikorupčního potenciálu a výběr nejlepších absolventů pro Útvar pro odhalování korupce a finanční kriminality zřízení specializovaného pracoviště na vyhledávání a zajišťování výnosů z trestné činnosti v rámci Útvaru pro odhalování korupce a finanční kriminality k ETAPA IV. – –

S Ministerstvem spravedlnosti: novela zákona o střetu zájmů – vytvoření centrálního registru oznámení s cílem zjednodušit přístup veřejnosti k informacím novela trestního zákoníku – zpřísnění trestů za korupci novela trestního řádu – institut spolupracujícího obviněného Společná legislativní opatření

S Ministerstvem spravedlnosti: zákon o trestní odpovědnosti právnických osob – naplnění závazků vůči OSN, OECD a Radě Evropy, které se dosud neplnily přesto, že Česká republika podepsala v posledních deseti letech mezinárodní smlouvy, kde se zavázala tuto odpovědnost zavést neřešením problému trvá protiústavní situace, kdy Česká republika neplní své mezinárodněprávní závazky Společná legislativní opatření

S Ministerstvem pro místní rozvoj: novela zákona o zadávání veřejných zakázek aukční systémy pro veřejné zakázky systémy centrálních nákupů Společná legislativní opatření

Děkuji za pozornost