Příklady úspěšného využití ICT prostředků ve výuce David Lesch, člen představenstva
20 let zkušeností Časová linka 1997 – První SMART Board 2003 – První SMART Klub 2005 – SMART Vzorové školy a CIV 2007 – Interaktivní učebnice FRAUS – Včetně cvičení ve SMART Notebooku 2009 – Vzdělání – EU peníze pro školy
Čerpáme zkušenosti ze škol 13 – SMART CIV 51 – SMART Vzorové školy – SMART Boardů – proškolených učitelů – DUMů
Co zkušení ředitelé říkají ICT ve výuce je dobrý sluha, ale špatný pán Nelze ji nařídit, ale je třeba k ní vést Každá motivace je dobrá Není jen jedna cesta k dosažení cíle Po krůčcích to jde rychleji než skokem
Lidé 5 zásad úspěchu Obsah PR, Komunikace Technologie Strategie a Realizace
Strategie a Rozvoj
Strategie a Realizace Mají jasnou profilaci škol, kterou realizují Není rozdíl ve strategii, ŠVP, ale v realizaci Mají několikaleté (4 leté) plány a ty realizují Nerozptylují se módními vlivy a výstřelky Ředitelé jsou budovatelé, Lídři 5 úrovně!
Lidé
Lidé dělají úspěšnou školu Řízený a dlouhodobý rozvoj učitelů Interní školitelé, lektoři, kouči Ročníkoví učitelé Předmětové komise a „předmětoví“ učitelé
Lidé dělají úspěšnou školu
Obsah
Tradiční + Digitální obsah
Nový digitální obsah Profesionálové Učitelé
Práce s obsahem Mají „uklizený“ obsah – po předmětech a ročnících Vhodně kombinují všechny formy obsahu – tradiční i digitální Dělají a sdílejí DUMy, ve škole, ale i na portálech (především těch hodnocených)
Technologie
3 fáze interaktivní výuky
Digitální třída 6 škol, 23 tříd, 523 počítačů
Digitální třída
PR a Komunikace Ukázkové hodiny, dny otevřených dveří
PR, Komunikace Prezentace strategie i realizace rodičům – co, jak a proč děláme Jasně definovaná očekávání rodičů – především pokud přispívají Pravidelná komunikace se zřizovateli – co a proč dělám a co dělat nebudu!
20 let zkušeností 4 pilíře úspěšné realizace evaluace 3 úrovně interaktivní výuky Dodržení cíle