TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obsah prezentace O společnosti LMC Reference Trend na trhu práce
Advertisements

Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
1/22 Je INSPIRE pro soukromé firmy příležitostí? Jitka Faugnerová CENIA, česká informační agentura životního prostředí Zvolen,
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
příspěvek pro 5. workshop k projektu „Řemesla“
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Moravskoslezský kraj, Ostrava – Jak dál?. Počet obyvatel Moravskoslezský kraj – dnes (2010) – tis. obyvatel - pokles za posledních 20 let o 40 tis.!
Význam informací v podnikání
CHEMIE KOLEM NÁS Brno, GUMOTEX OBSAH 1.Představení firmy 2.Trh práce a očekávání zaměstnavatele 2.1 Vzdělanostní struktura 2.2 Hard a soft.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
s potřebnou kvalifikací
Úspěšné strategie k integraci na volném trhu práce Wien Work Jobmanagement Wien Work Arbeitsassistenz.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Nesoulad mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce: rozdíly se prohlubují 2011 Manpower Talent Shortage Survey Results.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Ing. René Kuchár  Zakládající člen od roku 2001  Člen Výboru APA od roku 2011.
1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha.
Implementace NSK do personální praxe Stálá konference předsedů SR, Eva Novotná Tým PR NSK 2.
Význam agenturního zaměstnávání pro flexibilitu pracovního trhu
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Strukturální fondy EU a ICT v polygrafických podnicích Pavel Karásek.
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Kdy lidé rádi pracují a kdy naopak ne?. Základní pracovní činnosti: Sběrači Lovci Zemědělci Řemeslníci Obchodníci Pět skupin, každá provede SWOT analýzu.
1 Ekonomický růst a trh práce (několik postřehů) František Cvengroš Smilovice, prosinec 2004.
Imigranti na trzích práce v EU
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Žofínské fórum.
Marketingové prostředí
Nové funkce v novém Skliku
Agenturní zaměstnávání v číslech ve světě a v České republice
2.Marketingové prostředí
1 Aktuální vývoj nabídky na trhu práce Smilovice, František Cvengroš.
Systém hodnocení zaměstnanců Trenkwalder KAPPA people a.s.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Trh práce a politika zaměstnanosti
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Trh práce a politika zaměstnanosti
Personální plán pro podnikatelský plán
1 HR ve věku změn: výzvy trhu práce a Průmysl 4.0 Bohdan Wojnar, člen představenstva ŠKODA AUTO
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Zpracovatel: Centrum pro regionální rozvoj Geografický ústav Přírodovědecká fakulta Masarykova.
Postavení osob do 25 let, nad 50 let a absolventů a mladistvých na trhu práce 24. listopadu 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
PERSONALISTIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Milan Šimek Ekonomická fakulta VŠB-TUO Dlouhodobá nezaměstnanost znevýhodněných skupin obyvatel v Moravskoslezském kraji.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Analýza sociálně vyloučených lokalit v ČR Tisková konference.
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Vysoká škola technická a ekonomická
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Z0027 Geografická analýza trhu práce
Marketingový plán podniku
Nenaplněné cíle a vize majitelů
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Marketingové strategie
Význam agenturního zaměstnávání pro flexibilitu pracovního trhu
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director Marketing manager

Svět stále bojuje s vysokou nezaměstnaností, ale … 36% zaměstnavatelů celosvětově uvádí, že má problémy s obsazením svých volných pracovních míst Roste nedostatek lidí s potřebným profilem na správném místě ve správný čas.

Nedostatek lidí s potřebnou kvalifikací Procento zaměstnavatelů, kteří mají problémy s obsazením volných pracovních míst z důvodu nedostatku vhodných uchazečů 3

Demografické změny - lidí je stále méně Počet 15letých osob v ČR Talent bez hranic Demografické změny - lidí je stále méně Počet 15letých osob v ČR

Talent bez hranic Demografické změny - lidí je stále méně Vývoj počtu žáků v 1. ročníku SŠ

pod 7% Rostoucí konkurence na trhu práce Méně nezaměstnanosti, více pracovních míst Nezaměstnanost pod 7% v létě 2015

MEOS – optimismus zaměstnavatelů roste Především těch velkých Manpower index trhu práce MEOS – optimismus zaměstnavatelů roste Především těch velkých

8

Jak se nedostatek talentů projeví ve vaší společnosti? 9

Vývoj agenturního zaměstnávání v ČR Roste důraz na flexibilitu Počet zaměstnanců

40,2 milionů agenturních zaměstnanců Agenturní zaměstnávání ve světě Běžný způsob zaměstnávání   40,2 milionů agenturních zaměstnanců v roce 2013 představuje 12 milionů plných pracovních úvazků denně (FTE´s) 260 tis. 236 tis. 1,66 mil. Agentur poboček kmenových práce zaměstnanců 1,6 % PENETRACE Ve světě 1,7 % PENETRACE V EVROPĚ 0,9 % PENETRACE V ČR Zdroj: Ciett Economic Report

Agenturní zaměstnávání ve světě Běžný způsob zaměstnávání   V jakých sektorech je agenturní zaměstnávání nejvíce využíváno Služby Výroba Stavebnictví Veřejný sektor Zemědělství Velikost firem využívajících agenturní zaměstnance

Agenturní zaměstnávání ve světě Zajímavosti z Evropy   FRANCIE 25% všech agenturních zaměstnanců je mladších 25 let a více než 10% z nich je ve věku 50+ V.BRITÁNIE 24% všech Britů někdy pracovalo jako agenturní zaměstnanec a 43% by pracovalo znovu jako agenturní zaměstnanec ITÁLIE mezi roky 2002 a 2011 se zvýšil počet agenturních zaměstnanců 50+ o 4% na více než 7%

Nové trendy na trhu práce přinášejí mnoho výzev TLAK NA POKLES MARŽÍ. ZÁKAZNÍCI POŽADUJÍ STÁLE VÍCE ZA NIŽŠÍ CENU. JE POTŘEBA PRODUKOVAT STÁLE VÍCE S MENŠÍM POČTEM ZAMĚSTNANCŮ POPULACE STRÁRNE, LIDÍ V PRODUKTIVNÍM VĚKU JE STÁLE MÉNĚ A JEJICH KVALIFIKAČNÍ STRUKTURA STÁLE VÍCE NEODPOVÍDÁ POTŘEBÁM FIREM POŽADAVKY FIREM NA ZAMĚSTNANCE SE S TECHNOLOGICKÝM POKROKEM MĚNÍ RYCHLEJI, NEŽ SE MĚNÍ JEJICH KVALIFIKAČNÍ STRUKTURA INTERNET, SOCIÁLNÍ SÍTĚ A PROPOJENÝ SVĚT ROZŠIŘUJÍ MOŽNOSTI VOLBY PRO JEDNOTLIVCE JÍT PRACOVAT KDYKOLI KAMKOLI Po Kapitalismu přichází Talentismus

Náborové trendy pro rok 2015 Fluktuace stoupne o 25%, je nutné se více zaměřit na péči o stávající zaměstnance. Rychlost a efektivita náboru bude klíčová pro růst firem, jako nikdy předtím. Vykrádání úspěšných firem. Trend oslovování uchazečů na přímo bude posilujícím trendem. Vaše kariérní stránky a standardní forma inzerce nabídek práce klesne o 15%. Uchazeči chtějí vidět konkrétní kolegy, poznat vás více do hloubky, porozumět vám.

Náborové trendy pro rok 2015 Je kladen důraz na efektivitu personálních aktivit personálního oddělení, stanovují se přesné metriky a KPI´s. Realizují se detailní konkurenční analýzy mezi zaměstnavateli v oblasti pracovních podmínek, hodnocení, motivace, strategie apod.. Ukázka toho PROČ to děláme bude důležitější než CO a JAK. Do firem se začnou cíleně náborovat uchazeči z jiných oblastí, nesouvisející s povahou a působením firmy, kteří budou mít jinou přidanou hodnotu, ale jsou klíčoví pro jejich vnitřní dynamiku a motivaci.