Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009"— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Eliška Balunová Barbora Uhýrková

2 Struktura prezentace Představení firmy Situační analýza
Tabulka SWOT analýzy Marketingový cíl Targeting, Positioning Marketingová strategie Rozpočet Akční programy Kontrola

3 Představení firmy Jazyková a překladatelská agentura Vznik v roce 1998
4 pobočky: Ostrava, Praha, Brno, Plzeň Obrat v roce 2008 – 32 mil. Kč Firma roku 2008 v MS Poměr výuky a překladů 70:30

4 Analýza produktu Jazyková škola - firemní výuka
- kurzy pro veřejnost - jazykový audit - skype výuka - specializované kurzy Překlady a tlumočení- běžné, odborné, expresní, víkendové překlady - korektura textu - překlady webových stránek - doprovodné, konsekutivní, soudní tlumočení

5 Analýza cenové politiky
Podle výzkumu se pohybuje ve středním cenovém pásmu Kvalita odpovídá ceně ALE: málo rozmanitá cenová politika

6 Analýza konkurence Velmi konkurenční trh
Lokální i celorepubliková konkurence Největší konkurenti: Skřivánek - největší agentura v ČR Presto Sophia Eurolingua - expresní překlady do 2 hodin

7 Analýza zákazníků 95% tvoří firmy 5% široká veřejnost a samoplátci
především Praha, Moravskoslezský a Jihomoravský kraj 5% široká veřejnost a samoplátci Poptávka po překladech kolísá

8 TABULKA SWOT ANALÝZY FIRMY SLŮNĚ
SILNÉ STRÁNKY SLABÉ STRÁNKY Nabídka jazyků - 103 Víkendové překlady Skype výuka Firma roku 2008 v MS Kvalitní marketing Komplexní služby Dobrý poměr mezi kvalitou a cenou Dobré reference Celorepubliková působnost Malá nabídka slev = cenová politika Velkého množství externích pracovníků Absence certifikátů Málo přehledné www stránky PŘÍLEŽITOSTI OHROŽENÍ Státní instituce + EU Zahraniční firemní klientela Růst mezinárodního obchodu Získat ISO certifikát Zatraktivnění cenové politiky Současná krize => další pokles překladů Velká konkurence Nasycený trh Překlady => není dlouhodobá spolupráce

9 Marketingový cíl Dlouhodobý: Krátkodobý:
Do konce roku 2011 zlepšit poměr výuky a překladů na 50:50 Krátkodobý: do konce roku 2009 => 65:35 navázání dlouhodobé spolupráce => státní instituce + EU

10 Targeting Positioning
Firemní klientela v ČR i zahraničí Státní instituce a EU Positioning Respektovaná, profesionální, kvalitní firma, která je schopná zajistit komplexní jazykové služby za přijatelnou cenu

11 Marketingové strategie
Udržet si stávající a získat nové firemní zákazníky V ČR V zahraničí Zaměřit se na státní instituce a EU Zatraktivnit cenovou politiku Udržovat kvalitu služeb

12 Firemní klientela v ČR Výhradní smlouva o poskytování služeb
Zákaznické balíčky Bonusy Sponzorované odkazy Inzerce na internetu Direct mailing Reklama na služebních autech

13 Zahraniční firemní klientela
Zahraniční domény Sponzorované odkazy na zahraničních vyhledávačích Komunikovat především schopnost překládat do 103 jazyků, víkendové překlady a výborný poměr mezi kvalitou a cenou!

14 Státní instituce, instituce EU
Hlavní výhoda: zajištění dlouhodobé spolupráce v současné době stabilnější klient Účast ve výběrových řízeních

15 Zatraktivnit cenovou politiku
Zákaznické balíčky Bonusy Výhradní smlouvy „1 normostrana zdarma“

16 Udržovat kvalitu služeb
Metodické semináře pro překladatele a tlumočníky Zaměření na právo EU Motivační systém společnosti Certifikát ISO

17 ROZPOČET NA ROK 2009 Direct mailing 120 000 Kč Sponzorované odkazy
Zahraniční domény + webhosting 5 300 Kč Sponzorované odkazy v zahraničí Reklamní předměty Inzerce na internetu Reklama na služebních autech Celkem

18 AKČNÍ PROGRAMY AKTIVITA CÍL AKTIVITY OD - DO ROZPOČET Direct mailing
Získat firemní zákazníky 2 x za období Sponzorované odkazy Upoutat potenciálního zákazníka Zahraniční domény + webhosting Získat zahraniční zákazníky Časově neomezeno 5 300 Kč Sponzorované odkazy v zahraničí Zviditelnit firmu v zahraničí Reklamní předměty Odměnit zákazníka za věrnost Inzerce na internetu Získat zákazníky

19 Kontrola Kontrola mezi výukou a překlady => dle tržeb
Zvýšení počtu zahraničních klientů => dle objednávek Navázání dlouhodobé spolupráce se státními nebo evropskými institucemi => dle uzavřených smluv spokojenost zákazníků => ankety na webových stránkách Úspěšnost jednotlivých reklam =>dotazy v objednávkových formulářích

20 Děkujeme za pozornost!


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009"

Podobné prezentace


Reklamy Google