ÚVOD STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ STRATEGIE TRH KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP NÁKLADY KONTROLA STRATEGIE PRŮNIK VÍCE KRITERÍÍ UCELENÉ SCHÉMA DOSAŽENÍ CÍLŮ KVALITNÍ ŘÍZENÍ TRH SEGMENTACE POSITIONING (UMÍSTĚNÍ) TARGETING (ZACÍLENÍ)
ROZHODOVÁNÍ SOUČASNÁ SITUACE KONTROLA ROZHODOVÁNÍ MÍRA VÝNOSŮ VNĚJŠÍ VLIVY KONTROLA DOSAŽENÍ CÍLŮ KONTROLA ANALÝZY DOPORUČENÍ ZKUŠENOSTI (THINKING, FEELING) ROZHODOVÁNÍ IGOR ANSOFF – PROSTŘEDÍ JAKO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ FAKTOR MICHAEL PORTER - KONKURENČNÍ VÝHODA HAMEL & PRAHALAD – KLÍČOVÉ KOMPETENCE
IGOR ANSSOF 1918-2002 DIFERENČNÍ ANALÝZA POROZHLÉDNI SE KDE JSI PODÍVEJ SE KAM CHCEŠ DOJÍT IDENTIFIKUJ ÚKOLY, KTERÉ TĚ TAM DOVEDOU NÁSTROJ - ANSOFFOVA MATICE
ANSOFFOVA MATICE Současný produkt Nový produkt Současný trh Současný produkt Nový produkt Současný trh 1. Pronikání na trh (zvyšování kvality) 3. Rozvoj výrobku ( technické riziko) Nový trh 2. Rozvoj trhu (komerční rizko) 4. Diverzifikace (kom. i tech. riziko)
JEDNOTLIVÉ STRATEGIE 1. PRONIKÁNÍ NA TRH S.V N.V S.T N.T 1. 2. 4. 3. MINIMÁLNÍ RIZIKO TŘEBA ZNÁT TRH, PRODUKT INTENZITY PRODEJE, KOKURENCE 2.ROZVOJ TRHU PRŮMĚRNÉ RIZIKO SPECIFICKÝ PRODUKT SEGMENTACE, SUBSTITUCE 3.ROZVOJ VÝROBKU PRŮMĚRNÉ RIZIKO SPECIFIČTÍ ZÁKAZNÍCI VLASTNÍ VÝVOJ, LICENCE
JEDNOTLIVÉ STRATEGIE 4. DIVERSIFIKACE S.V N.V S.T N.T 1. 2. 4. 3. NEJVĚTŠÍ RIZIKO („SUICIDE CELL“) TŘEBA ROZVÍJET TRH I PRODUKT MOŽNOSTÍ JE NĚKOLIK MOŽNOSTI DIV. HORIZONTÁLNÍ VERTIKÁLNÍ SOUSTŘEDĚNÁ
ALTERNATIVA VÍCE PROPRACOVANÁ MATICE 9 STRATEGIÍ MODIFIKOVANÝ VÝROBEK ROZŠÍŘENÝ TRH
ZÁVĚR DĚKUJI ZA POZORNOST ZDROJE www.kmo.zcu.cz www.answers.com www.strategyvectormodel.com quercus.kin.tul.cz www.mvcr.cz