Co jste na předchozích obrázcích viděli? KRAJINU LES STROMY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dožívá se vysokého věku až 1000 let
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště Sabinovo náměstí Karlovy Vary Bohuslav Vinter odborný učitel uvádí pro T1 tuto.
Byliny a dřeviny.
STRUKTURA A VLASTNOSTI DŘEVA
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Stavba dřeva Svět práce, 7. ročník VY_32_INOVACE_335, 17. sada, SP
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s pěstováním lesů, produkčními.
Ochrana dřeva – impregnace
STAVBA DŘEVA, VLASTNOSTI, VADY
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
PŘÍRODOVĚDA.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Nahosemenné rostliny - STROMY
BĚLOVÉ, JÁDROVÉ A VYZRÁLÉ DŘEVO
5. Poškození dřeva houbami
3. Vady tvaru kmene Je to nesprávný růst dřeva, který se liší křivostí, sbíhavostí, aj. od normálního růstu kmene. Snižují především výtěžnost dřeva.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Jehličnany.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
 Les lze vymezit jako životní společenství rostlinných a živočišných organismů, které žijí v určitých podmínkách lesního prostředí, s nímž tvoří určitý.
STONEK.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Dřevo, příčný řez jádrovým kmenem Vypracoval: Lukáš Karlík.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pila „KATR“. Řez kmenem stromu Dřívější pily – skanzen Veselý kopec.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
vlastnosti a využití dřeva
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
STONEK ROSTLINY.
Nekovové technické materiály
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
STROMY – odkryj a vyhraj!
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_108_Stonek dřevin
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_06_Listnaté stromy
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Co jste na předchozích obrázcích viděli? KRAJINU LES STROMY

Jakou cenou surovinu získáváme ze stromů? DŘEVO

Dřevo bylo prvním materiálem, který se prehistorický člověk naučil používat. Ulomená větev byla jeho první zbraní i nástrojem. Bez dřeva by neobjevil oheň. Později začal člověk ze dřeva vyrábět a stavět. Obydlí, lodě, mosty, nábytek, vozy, korále, nádobí atp.

Která část stromu slouží k získávání dřeva? KMEN

STAVBA KMENE

Růst kmene. Růst stromů probíhá tak, že vzniká vrstvička živých buněk na starých buňkách kmene a větví pod kůrou a lýkem. Tato vrstvička živých buněk se nazývá kambium. Odumřelé buňky kambia tvoří na povrchu kmene borku a směrem dovnitř stromu se znich stává mrtvé dřevo. Na jaře strom roste rychleji do výšky i do tloušťky a vzniká světle zbarvené dřevo a při pomalejším růstu v létě vzniká tvrdší a tmavší vrstva dřevo. Touto činností se vytváří letokruhy.

Nejvýznamější fyzikální vlastnosti dřeva pro nás. Barva a kresba Hustota Tvrdost Trvanlivost

BARVA DŘEVA Jedna z nejvýrazněji hodnotitelných znaků dřeva. Význam má při rozhodování, jakého vzhledu výrobku chceme dosáhnout. Odstíny dřeva se pohybují od bílé přes odstíny červenohnědé, hnědé až tmavě hnědé a černé. Jádro kmene bývá (i výrazně) tmavší než běl.

příčný středový tečnový KRESBA DŘEVA Vzhled dřeva záleží také na tom, jakou rovunu řezu máme před očima. Existují tři druhy řezů: příčný, středový, tečnový. Kresba dřeva, tzv. fládr, vynikne při řezu tečnovém (rovina řezu rovnoběžně s osou kmene, ale mimo jeho střed). Různá dřeva mají různě výraznou kresbu. příčný středový tečnový

HUSTOTA DŘEVA je hmotnost určitého objemu hmoty a má velký praktický význam. Dřeva podle hustoty se dělí: Lehká dřeva - smrk, borovice, jedle, topol, lípa. Středně těžká dřeva - modřín, dub, buk, jilm, javor, jasan. Těžká - habr.

TVRDOST DŘEVA je schopnost dřeva odolávat vrypům a podobným zásahům do hmoty dřeva. Je to jeho rozhodující vlastností z hlediska použití. Úzce souvisí s hustotou. Měkká dřeva – smrk, jedle, borovice, lípa, topol. Tvrdá dřeva – modřím, dub, buk, jilm, javor. Velmi tvrdá dřeva – habr.

TRVANLIVOST DŘEVA odolnost ničím nechráněného dřeva proti biologickým škůdcům, dřevokazným houbám, plísním, hmyzu a baktériím

VYUŽITÍ DŘEVIN Pojďme se společně zamyslet a říci si či napsat na co všechno se v současné době dřevo používá, co se z něho vyrábí. Rozhlédni se kolem, vzpomeň si s čím se doma, cestou do školy nebo ve škole setkáváš.

VYUŽITÍ DŘEVIN Dýhy Nábytek Podlahy, schody, zábradlí Hračky Kuchyňské nářadí Zápaky, párátka Stavební konstrukce Součásti ručního nářadí Hudební nástroje Umělecké truhlářství a řezbářství Tělocvičné nářadí Výroba papíru Bižuterie

Dáme si na to chvilku času. Představ si, že si chceš pro sebe něco ze dřeva vyrobit, ne moc velkého, ale aby se ti to líbilo. Co to bude? Jakou barvu, kresbu, tvrdost a trvanlivost bude mít dřevo, které použiješ. Proč bude zrovna takové? Svůj nápad si můžeš nakreslit nebo o něm něco napsat. Dáme si na to chvilku času. A kdo bude chtít, něco nám potom poví o svém nápadu.