Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Přehled o uplatnění inovativního marketingu ve firmách působících na území hl. města Prahy Seminář Galerie inovací, FOR INDUSTRY Konferenční.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Analýza zdrojů a schopností organizace
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Úvod do podnikových financí
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vybrané metody analýzy
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Produkt.
Strategie na různých trzích
2.Marketingové prostředí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Finanční analýza.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Struktura podnikatelského plánu
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza hodnot zákazníka
Ekonomika malých a středních podniků
PLNĚNÍ CÍLŮ SRR A VYHODNOCENÍ DOPADŮ KOHEZNÍ POLITIKY NA REGIONÁLNÍ ROZVOJ Hodnocení příspěvku OP k plnění cílů SRR v kontextu regionálních rozdílů a.
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Ekonomika malých a středních podniků
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky

SHODNÉ RYSY INOVACÍ A INVESTICÍ Zpravidla značné náklady Dlouhodobost Etapovitost Komplexnost Rizikovost Nejistota

Příčiny obtížnosti evaluace Nahodilost inovací (vedlejší produkt, impulsivní řešení, náhodný výsledek) Vymezitelnost projektu (často až ve fázi vývoje) Časový průběh (nesoulad s podnikovými účtovacími rytmy) Značná rizikovost projektů Nepředvídatelnost (časová, nákladová, tržní) Omezování výzkumníků

Specifika evaluace inovací Forma použití zisku Neurčitost etap Přiřaditelnost nákladů Přiřaditelnost efektů Rozdílná intenzita inovací

ZKUŠENOSTI S EVALUACÍ INOVACÍ (Hauschildt ( 2004) – 101 projektů) jen ¾ inovačních projektů lze odlišit od jiných aktivit pokud to je možné, jen 37% podniků se pokouší zjišťovat náklady ve fázi hledání námětů jen 30% dotázaných podniků vyčísluje u inovací příspěvek na úhradu všeobecně jsou pečlivěji zjišťovány náklady, než výnosy

Metodika hodnocení inovací Na jaké úrovni K jakému momentu Jaké efekty

Druhy efektů Ostatní EkonomickéTechnické Přímé v techn. hodnotách Nepřímé Zkušenosti Know-how Přímé Růst obratu Růst zisku Pokles nákladů Nepřímé Snížení tržního podílu konkurence Systémové Dopad na ŽP Sociální Individuální Vědecké uznání Seberealizace

Přístupy k hodnocení inovací vyhodnocování bariér inovačního procesu evaluace jednotlivých fází inovačního procesu inovace nehodnotit

Bariéry inovačního procesu Druhy bariér Body Technologické Odbytové Finanční Ekonomické Ekologické Daňové a právní Nedostatek znalostí

Checklist „ Evaluace inovací „ Existuje vnitropodniková soustava kriterií, které se zabývají identifikací příčin úspěchu či selhání inovací ? Jaké zvláštní silné, resp. slabé stránky v inovačním procesu lze opakovaně identifikovat? Jsou využívány nástroje pro zvýraznění výrobkových vlastností ? Uskutečňuje se při vývoji nových výrobků zjišťování využitelnosti nových výrobků zákazníky a vlastní schopnosti tyto výrobky vyrobit ? Poskytuje podnik dostatek možností potenciálním zákazníkům vyzkoušet si nové výrobky ( např. prostřednictvím marketingu, tržních testů apod.) ? Jak podnik zajišťuje co nejvyšší stupeň zralosti inovace před jejím uvedením na trh ? Jsou průběžně sledovány relevantní údaje o trhu ( absolutní, popř. relativní tržní podíl, struktura a dynamika trhu, aktivity konkurence apod. )? Využívá podnik znalosti a zkušenosti svých zákazníků, dodavatelů a konkurence prostřednictvím různých kooperací, jako např. strategické aliance, Joint Ventures apod. ? Jak je ohodnocována a oceňována schopnost a připravenost k realizaci inovací u zaměstnanců a jaká opatření ke zlepšení situace v těchto pro úspěšnost inovace rozhodujících oblastí jdou realizována. ……. Pramen : Vahs, Burmester 2005, s.392