Zdeňka Chocholoušková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

Změny skupenství Druhy látek: A) pevná látka B) kapalná látka
Voda ve všech skupenstvích
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Voda a její okolí.
Autor: Andrea Bartoníková
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
RNDr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
vypracovala: Vendula skalová
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Kapalnění Do sklenice nalijeme vodu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
ŽIVOTODÁRNÁ KAPALINA CHEMIE TÉMA: Koloběh vody v přírodě,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?
Látka a těleso.
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
Najdi podobu vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VY_52_INOVACE_PRV.3.25 _Koloběh vody v přírodě_ pracovní list
Člověk a jeho svět Rozmanitost přírody Mgr. Renata Nogolová
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Voda Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Přírodní vědy DUM 17 Základní podmínky života VODA
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Všude samá voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
EU_32_sada 2_07_PV_Počasí-koloběh vody_Duch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
VODA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_528.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Změny skupenství.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ATMOSFÉRA.
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Zdeňka Chocholoušková Environmentální výchova jako možnost konstruktivistického poznávání přírody v primární škole Zdeňka Chocholoušková Ladislav Podroužek Michaela Dolenská Plzeň, 14. listopadu 2008

SOKRATES/COMENIUS/ SOFIA (128958-Cp-1-2006-1-FR-COMENIUS-C2.1) « Science orchestration preparing holistic-inducting actualisation »

Projekt EU – 5 univerzit: University of Cyprus, Nicossia, Kypr St Patrick’s College, Dublin , Irsko Univerza Ljubjana, Lublaň, Slovinsko Zapadočeská Universita, Plzeň, Česká republika UCO (Catholic University), Angers, Francie

Dr. Z. Chocholoušková Mgr. P. Prknová Kypr, Limassol, 2007 Česká republika Dr. Z. Chocholoušková Mgr. P. Prknová Kypr Dr. C.Angeli Irsko Dr. H. Gash Dr. T. Mc. Cloughin Francie P.Picot, B David Slovinsko Dr. B. Bajd Dr. S. Robert Kypr Dr. N. Valanides

241 učitelů nižšího stupně SŠ Cílová skupina : 80 - 1. stupeň ZŠ základních škol 164 – nižší stupeň středních škol 693 žáků prvního stupně ZŠ a 675 žáků nižšího stupně SŠ 261 učitelů 1. stupně ZŠ 241 učitelů nižšího stupně SŠ

Klíčová otázka: Jsou učitelé přírodních věd schopni a ochotni experimentovat a používat jiné přístupy ve vyučovacím procesu?

Témata vyučovacích modulů v jednotlivých zemích: Irsko Síla Hustota Kypr Světlo a stín Spalování Slovinsko Poznávání rostlin Fotosyntéza Česká republika Voda Výživa Francie Dýchání

Proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?

Co jsme viděli? Déšť na ulici Mračna před tornádem Západ slunce u moře Ledová kra na moři Ledovec Oblázkové dno Mráčky Oblaka z letadla Padající kapka Sněhová vločka Kroupy Jinovatka Kresba mrazu na skle

Otázky pro všeználky Napište, co jste právě viděli na obrázcích. Vytvořte z napsaných pojmů skupinky, podle vašeho uvážení. Připište, co jednotlivé obrázky ve skupinkách spojuje. Už víte o čem si dnes budeme povídat?

Příklady skupinek

Otázky pro neználky Každý z vás nyní napíše, co vás na těchto obrázcích zaujalo. Pokud chceš znát odpověď, přihlaš se a řekni otázku. Možná ti odpoví spolužák, učitel nebo encyklopedie.

VODA Voda se na naší Zemi vyskytuje v různých podobách: mrak, pára, sníh, led, kroupa, kapka, déšť, moře, řeka, louže, jinovatka Tyto podoby jsou dány skupenstvím vody Pevné skupenství – led, sníh, kroupa Kapalné skupenství – voda, kapka Plynné skupenství – pára, mrak

VODA Za jakých podmínek vzniká led? Za jakých podmínek vzniká pára?

Už víš proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?

Děkuji za pozornost…. Otázky?