Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 597 Klíčová slova: Výzkum, informace, primární a sekundární zdroje informací. Anotace: Odborná prezentace pro výklad učitele na téma: Marketingový výzkum
Marketingový výzkum
Souhrn všech aktivit, které zkoumají všechny jevy a vztahy na trhu a vlivy marketingových nástrojů. Uskutečňujeme ho proto, že marketingové řízení potřebuje vysoce kvalitní a objektivní informace
Proces marketingového průzkumu Definování problému analýza situace (zpracování projektu) (určení zdrojů informací) Sběr informací (sekundární a primární údaje) Analýza a interpretace informacízávěrečná zpráva (řešení problému)
Zpracování projektu výzkumu Vyjasnění si co je předmětem výzkumu Jaké informace má výzkum přinést Uvedení: –Cíl výzkumu –Metody výzkumu –Techniky výzkumu –Velikost zkoumaného vzorku –Způsobu zpracování informací, –Termíny a cenu
Analýza situace Provádíme analýzu v informační oblasti – které informace jsou pro řešení potřeba a které z nich je zapotřebí zjistit Musíme se rozhodnout které zdroje informací využijeme pro další fázi výzkumu
Zdroje informací Zdroje primárních informací Vlastní marketingový výzkum kvalitativní kvantitativní Zdroje sekundárních informací vnější vnitřní Psychologické metody Skupinové rozhovory Dotazování Rozhovor Využití sek. informací IMS Kartotéky, hlášení Cestovní zprávy Údaje o prodejích a nákupech Oficiální statistiky Obchodní komory Školy, knihovny Agenturní výzkumy
Otázky k procvičení 1.Co je podstatou marketingového výzkumu? 2.Popište proces marketingového výzkumu? 3.Popište metody využívané v rámci primárních zdrojů sběru informací? 4.Popište metody využívané v rámci sekundárních zdrojů sběru informací?
Použitá literatura KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN