Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách
možnosti prostupnosti studijních programů zaměřených na učitelství návaznost mezi oborově zaměřenými bakalářskými studijními programy a následným magisterským studiem učitelství mapování podmínek studijních programů – požadavek 25% pedagogicko psychologické přípravy v současné době dokážeme zjišťovat a porovnávat pouze kvantitativní ukazatele strukturovaného studia
Úkoly plánovaného šetření popis a posouzení realizovaných modulů pedagogicko psychologické přípravy charakteristika zařazených předmětů rozsah (hodinová dotace) kreditní hodnocení předmětů organizace studia pedagogické fakulty a další fakulty, kde je program učitelství uskutečňován samostatně
výsledky nabídka informace pro vysoké školy o programech studia učitelství, jejich obsahu a organizaci výuky na vybraných fakultách vymezení a doporučení minimálního požadavku pro podání akreditace vzdělávacího studijního programu učitelství v různých formách a typech studia využití poznatků z průzkumu prováděného na přírodovědeckých fakultách využití poznatků Komise RVŠ z výzkumu o strukturovaném studiu na VŠ a kreditním hodnocení zkušenosti jednotlivých fakult řešících podobné téma v rámci svých výzkumných projektů.
realizace šetření proběhne prostřednictvím členů komise RVŠ (osobně) ve spolupráci s Centrem pro výzkum vysokého školství do bude zpracována konečná forma dotazníku šetření proběhne v únoru výsledky budou zpracovány v průběhu března výsledky budou předloženy k diskusi na semináři k problematice strukturovaného studia učitelství dubna 2008 v Srní pořadatelé: Západočeská univerzita – PedF (bude hradit přípravu, pozvánku a účast všech pozvaných z projektu EU), Rada VŠ – Komise pro přípravu učitelů a Centrum pro studium vysokého školství