Projekt: ZKVALITNĚNÍ PROGRAMU PEDAGOGICKÉ ZPŮSOBILOSTI PROSTŘEDNICTVÍM REALIZACE SYSTÉMOVÉHO ROZVOJE TRENÉRSKÝCH ZDROJŮ Plánování a projektování výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Střední odborné učiliště gastronomie, u Krbu 521, Praha 10
Počítačové kurzy v rámci projektu TyfloEmployAbility Mgr. Radek Pavlíček, TyfloCentrum Brno, o. p. s.
Strukturované učení PROJEKT EU
 Informací se data a vztahy mezi nimi stávají vhodnou interpretací pro uživatele, která odhaluje uspořádání, vztahy, tendence a trendy  Existuje celá.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Systém kurikulárních dokumentů
Vzdělávání a jeho kategorie
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Základní pojmy V informatice.
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Informatika I Informatika pro 1. ročník 4 letého gymnázia
D ATOVÉ MODELY Ing. Jiří Šilhán. D ATABÁZOVÉ SYSTÉMY Patří vedle textových editorů a tabulkových kalkulátorů k nejrozšířenějším představitelům programového.
Didaktické prostředky
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Systémy pro podporu managementu 2
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Střední škola informatiky a služeb LCA Dvůr Králové nad Labem.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Rámcové a školní vzdělávací programy
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Informační a komunikační technologie 5. Co je to počítač, jeho využití Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Vypracoval / Roman Málek
Institut Celoživotního Vzdělávání
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Software počítače - rozdělení
Didaktické prostředky
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Kurikulum: obsah školní edukace
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

Projekt: ZKVALITNĚNÍ PROGRAMU PEDAGOGICKÉ ZPŮSOBILOSTI PROSTŘEDNICTVÍM REALIZACE SYSTÉMOVÉHO ROZVOJE TRENÉRSKÝCH ZDROJŮ Plánování a projektování výuky na středních školách

ICT v edukačním procesu230. května 2007 Plánování výuky Předměty související s informatikou – tvoří zvláštní skupinu předmětů s mnoha specifickými vlastnostmi Plánování a projektování výuky – obecný proces, aplikace na informatiku Diskuse a hledání vhodných kurikulárních prvků

ICT v edukačním procesu330. května 2007 Plánování výuky Plán – podrobná představa o cílech, získaných kompetencích žáků a o metodách a prostředcích, jak těchto cílů dosáhnout  příprava pomůcek  příprava učebních úloh  příprava didaktických testů  příprava učebních textů a prezentací

ICT v edukačním procesu430. května 2007 Kurikulární dokumenty Kurikulum  výuka ve své celistvosti  globální a systémový pohled Rámcový vzdělávací program  oblasti  vymezuje kompetence žáků Školní vzdělávací program  rozpracování RVP ve škole  reflexe lokálních podmínek  zaměření na některé oblasti Tematický plán učiva  tematické celky a hlavní výukové cíle  konkrétní představa výuky  provázanost mezi předměty

ICT v edukačním procesu530. května 2007 Kurikulární dokumenty Příprava na vyučování  blesková  středně podrobná  podrobná Při podrobné přípravě učitel analyzuje veškeré děje v průběhu výchovně vzdělávacího procesu. Jednou z pomůcek pro stanovení posloupnosti učiva může být pojmová síť.

ICT v edukačním procesu630. května 2007 Pojmová síť  uzly – tematické celky (nižší celky – pojmy)  orientované hrany – logické návaznosti  zásady „od jednoduchého ke složitějšímu“, „od teorie k praxi“  tvar: obecný graf složený ze stromových podstruktur  kořeny: počáteční axiomy, listy: cílové pojmy

ICT v edukačním procesu730. května 2007 Specifika výuky informatiky Oblast zasahující do běžného života v mnoha aplikacích  na jedné straně vzniká dojem jednoduchosti  někteří uživatelé mají naopak vysoký respekt  intuitivní znalosti  velké rozdíly mezi vstupními znalostmi žáků  mnoho různých aplikací, ale nepříliš mnoho principů

ICT v edukačním procesu830. května 2007 Specifika výuky informatiky Velmi rychlý vývoj  zpožděná reakce školy  rozdíly mezi vybavením potřebnou technikou  rozdílný důraz na určité části učiva  krátká doba platnosti mnohých partií učiva

ICT v edukačním procesu930. května 2007 Specifika výuky informatiky Neexistuje propracovaná didaktika  existuje více cest k dosažení cíle (řešení nějaké úlohy), ale neexistuje ustálený způsob, jak řešení úloh učit  velké rozdíly mezi použitým softwarem  neexistují uznávané návaznosti v učivu  „každý učí, co umí“

ICT v edukačním procesu1030. května 2007 Specifika výuky informatiky Nízká aprobovanost učitelů informatiky  aprobace velmi podceňována  nevyjasněná koncepce výuky informatiky neumožňuje kvalitní přípravu učitelů  suplování z řad matematikářů a fyzikářů

ICT v edukačním procesu1130. května 2007 Specifika výuky informatiky Velké vstupní diference mezi žáky  různé podmínky v domácím prostředí  negativní sebehodnocení („to se v životě nenaučím“, „to není pro holky“ apod.)  zcela náhodné setkávání žáků s různou počítačovou problematikou

ICT v edukačním procesu1230. května 2007 Specifika výuky informatiky Neustálený pojmový aparát  je dán rychlým vývojem oboru  silný vliv slangových výrazů  chybné překlady a přejímání z angličtiny  přechylování významů  množství zkratek  nepřesná nebo chybná interpretace pojmů

ICT v edukačním procesu1330. května 2007 Specifika výuky informatiky Vliv komerční sféry  dominantní vliv některých firem  chybí standardizace  „vnucování“ technologií a postupů  negativní vliv placených i volně dostupných programů

ICT v edukačním procesu1430. května 2007 Specifika výuky informatiky Závislost na technickém vybavení ve škole  rozdíly mezi vybavením ve škole a doma  nedostatek finančních prostředků školy pro sledování špičky vývoje  nedostatek špičkových odborníků ve škole  reflexe jen určitého výseku reality

ICT v edukačním procesu1530. května 2007 Specifika výuky informatiky Exaktní charakter s mnoha návaznostmi  výuka principů je velmi obtížně prosazována  postižení různých návazností mezi počítačovými programy, jevy a procesy není na první pohled jasné  důraz kladen chybně na „ovládání“, tj. na „slepé“ manipulace  neschopnost učitelů dohodnout se na soustavě principů, kterou je nutné naučit (například algoritmizace)

ICT v edukačním procesu1630. května 2007 RVP G pro oblast informatiky Celek Digitální technologie Témata k diskusi:  informatika  hardware  software  informační sítě  digitální svět  údržba a ochrana dat  ergonomie, hygiena a bezpečnost práce s ICT

ICT v edukačním procesu1730. května 2007 RVP G – pokračování Celek Zdroje a vyhledávání informací Témata k diskusi:  komunikace  internet  informace  sdílení odborných informací  informační etika, legislativa

ICT v edukačním procesu1830. května 2007 RVP G – pokračování Celek Zpracování a prezentace informací Témata k diskusi:  publikování  aplikační software pro práci s informacemi  algoritmizace úloh

ICT v edukačním procesu1930. května 2007 Aplikace RVP v praxi Školní vzdělávací program  rozpracování RVP pro podmínky školy  zohlednění zaměření školy  zohlednění potřeb žáků  diskuse

ICT v edukačním procesu2030. května 2007Závěr Děkuji za pozornost. Dotazy?