IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Presentation Title.
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Optimalizace řízení informatiky Magistrátu města Brna
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Procesy Informační proces
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Diagramy případů užití.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
A4M33NMS Návrh a modelování softwarových systémů
1 © AGIT AB Efektivní zdravotnictví v podmínkách Ústeckého kraje v Ústí n.L. Koncepce budování informačního systému v nemocnicích Ústeckého.
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Facility management ČSN EN
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Audit IT procesů ve FNOL
Efektivní informační bezpečnost
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Praktická realizace bezpečnostních požadavků standardů ISVS při tvorbě.
Management kontinuity činností organizace
Řízení přístupových práv uživatelů
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
Geo-informační systémy
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Univerzální přípojka koncepce a realita Miroslav 30.březen 2004.
Aplikace VT v hospodářské praxi řízení podnikového IT/ICT Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
Systém managementu jakosti QMS
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Architektura orientovaná na služby (SOA) v prostředí e-Governmentu.
Zásady řešení informační bezpečnosti
Moderní byznys Jan Kovařík. ”Zlepší-li se toky informací ve firmě, pak řešení jednotlivých podnikatelských problémů již přijdou sama.” Bill Gates, Byznys.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Realizační tým ICZ duben 2005
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
SOA = Architektura orientovaná na služby
Sales & Consulting IGS, Czech Republic © 2005 IBM Corporation Optimalizace a sdílení informací ve státní správě Pavel Hrdlička.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
POŽADAVKY NA SYSTÉM MANAGEMENTU – VOLBA STANDARDŮ
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Business Activity Monitoring Jiří Kolář. Pojmy a zkratky ● SOA ● Servis Oriented Architecture ● BPMS ● Business Process Management System ● BAM ● Business.
Stalo se … příběh jednoho „průšvihu“ Ing.Tomáš Boubelík PhDr.Iva Moravcová Mgr.Oldřich Smola.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Projekt KA3: ZPRACOVÁNÍ METODIK TVORBY NÁSTROJŮ PRO IMPLEMENTACI NÁRODNÍ STRATEGIE ELEKTRONICKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ (NSEZ)
Transkript prezentace:

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě Boris Šraut BP konzultant Duben 2006

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Obsah:  Východiska  Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou  Component Business Modeling (CBM)  Service Oriented Architecture (SOA)  Portfolio služeb  Standardy  Postup

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation IBC Ostrava

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Věcná náplň VstupyVýstupy Výsledky Cíle Zpětná vazba Strukturální analýza Efektivnost Hospodárnost Účelnost

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Analýza procesů PROCESY VstupyVýstupy Pravidla (Postupy) Nosné mechanismy

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Obsah:  Východiska  Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou  Component Business Modeling (CBM)  Service Oriented Architecture (SOA)  Portfolio služeb  Standardy  Postup

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Transformace užití procesů Sloučení, přínosy & zjednodušení Transformace užití procesů Sloučení, přínosy & zjednodušení On Demand provozní prostředí Požadavky Kompozitní služby (SOA) Kompozitní procesy (CBM) Component Business Modeling RozvojInfrastrukturaŘízení Service-Oriented Architecture (SOA) SW řešení Integrace Řízení infrastruktury Věcné řešení Flexiblní IT Od modelů věcných procesů a navazujícího provozního prostředí je požadována větší flexibilita

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation  Identifikuje příležitosti pro transformaci na úrovni věcných procesů  Požaduje, aby nové procesy byly flexibilní a umožňovaly skládání  CBM se jeví ve věcné oblasti jako složka s definovanými službami, které příslušná oblast produkuje nebo spotřebovává  Služby, realizované prostřednictvím procesů, jsou složeny ze služeb produkovaných IT systémy, zabezpečovaných poskytovateli nebo podporovaných manuálně Component Business Model přístup vytváří základní pozici pro realizaci a užití service-oriented architektury

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Existující zdroje Service-Oriented Architecture (SOA) je složena z mnoha vrstev: služeb, složek, které je realizují a servisních toků Jednoduché služby Složené služby Modelování služeb Služby Business procesy Složky QM,CQI,RM, bezpečnost, řízení & monitoring (Služby pro infrastrukturu) Procesní choreografie Jednoduché a složené služby Složky modelu řešení Package Custom Application Zákaznické aplikace SW balíky Uživatel služeb Poskytovatel služeb Integrovaná architektura Legenda

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation ? Spolupráce, Iterační aktivity, KPI, vstupy, výstupy, události, příčiny, & identifikace měřitelných dat Validace statického CBM Vytvoření dynamického CBM Vytvoření procesního modelu Rozvinutí řešení Zpracování SOA Hrubé členění služeb Jemné členění služeb Identifikace cílových business služeb Vytvoření procesního modelu, toky & služby, vytvoření portfolia Vytvoření konceptuální & specifikační úrovně řešení 1235 Vytvoření návrhu architektury 4 Zpětná vazba z monitoringu & řízení Základní postup identifikuje klíčové oblasti na nejvyšší úrovní pro vytváření jednotlivých kroků přechodu od dílčí k servisně orientované architektuře

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Step 2: Definování modelu služeb [NOVÉ] Identifkace jednotlivých služeb založených na příslušných komponentách věcné náplně Společná specifikace služeb a komponent Realizace SOA založená na architektuře systému Step 3: Implementace modelu služeb Realizace servisně orientované architektury pro podporu automatizovaných částí věcné náplně systému Implementace služeb založená na šíři záběru projektu Implementace příslušných mechanismů vnitřní / vnější bezpečnostní politiky Step 1: Rozložení věcné náplně na jednotlivé komponenty Rozbor, co je strategicky důležité a co je jen provozní záležitostí v hodnotovém řetězci jednotlivých oblastí věcné náplně Analyzování různých KPI spojených s těmito komponentami Priorizace postupu a sestavení přehledu transformace do projektových kroků CBM strategie SOA realizace SOMA modelování Věcně uspořádaná IT Architektura Základní postup pro definování / vytvoření jednotlivých složek věcné náplně, definování služeb systému a uspořádání ve vztahu k vrstvám aplikací a IT infrastruktury

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Obsah:  Východiska  Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou  Component Business Modeling (CBM)  Service Oriented Architecture (SOA)  Portfolio služeb  Standardy  Postup

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Uplatňování standardů : Řízení rizik  IBM Business Continuity Risk Management Model Bezpečnost ICT  Cobit (V4.0) Procesní řízení  WDL  UML  ARIS metodologie Kvalita  ISO 9000  ČSN ISO/IEC TR  ČSN ISO/IEC TR 17799

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Obsah:  Východiska  Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou  Component Business Modeling (CBM)  Service Oriented Architecture (SOA)  Portfolio služeb  Standardy  Postup

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Systémová integrace:

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Řešení a architektura systému:

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Základní charakteristika řešení

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation IBM propracovala metody pro systémovou integraci informační infrastruktury a přinesla do této oblasti měřitelnost přínosů a hodnot předávaných svému zákazníkovi. Děkujeme za váš čas.