IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě Boris Šraut BP konzultant Duben 2006
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Obsah: Východiska Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou Component Business Modeling (CBM) Service Oriented Architecture (SOA) Portfolio služeb Standardy Postup
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation IBC Ostrava
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Věcná náplň VstupyVýstupy Výsledky Cíle Zpětná vazba Strukturální analýza Efektivnost Hospodárnost Účelnost
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Analýza procesů PROCESY VstupyVýstupy Pravidla (Postupy) Nosné mechanismy
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Obsah: Východiska Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou Component Business Modeling (CBM) Service Oriented Architecture (SOA) Portfolio služeb Standardy Postup
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Transformace užití procesů Sloučení, přínosy & zjednodušení Transformace užití procesů Sloučení, přínosy & zjednodušení On Demand provozní prostředí Požadavky Kompozitní služby (SOA) Kompozitní procesy (CBM) Component Business Modeling RozvojInfrastrukturaŘízení Service-Oriented Architecture (SOA) SW řešení Integrace Řízení infrastruktury Věcné řešení Flexiblní IT Od modelů věcných procesů a navazujícího provozního prostředí je požadována větší flexibilita
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Identifikuje příležitosti pro transformaci na úrovni věcných procesů Požaduje, aby nové procesy byly flexibilní a umožňovaly skládání CBM se jeví ve věcné oblasti jako složka s definovanými službami, které příslušná oblast produkuje nebo spotřebovává Služby, realizované prostřednictvím procesů, jsou složeny ze služeb produkovaných IT systémy, zabezpečovaných poskytovateli nebo podporovaných manuálně Component Business Model přístup vytváří základní pozici pro realizaci a užití service-oriented architektury
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Existující zdroje Service-Oriented Architecture (SOA) je složena z mnoha vrstev: služeb, složek, které je realizují a servisních toků Jednoduché služby Složené služby Modelování služeb Služby Business procesy Složky QM,CQI,RM, bezpečnost, řízení & monitoring (Služby pro infrastrukturu) Procesní choreografie Jednoduché a složené služby Složky modelu řešení Package Custom Application Zákaznické aplikace SW balíky Uživatel služeb Poskytovatel služeb Integrovaná architektura Legenda
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation ? Spolupráce, Iterační aktivity, KPI, vstupy, výstupy, události, příčiny, & identifikace měřitelných dat Validace statického CBM Vytvoření dynamického CBM Vytvoření procesního modelu Rozvinutí řešení Zpracování SOA Hrubé členění služeb Jemné členění služeb Identifikace cílových business služeb Vytvoření procesního modelu, toky & služby, vytvoření portfolia Vytvoření konceptuální & specifikační úrovně řešení 1235 Vytvoření návrhu architektury 4 Zpětná vazba z monitoringu & řízení Základní postup identifikuje klíčové oblasti na nejvyšší úrovní pro vytváření jednotlivých kroků přechodu od dílčí k servisně orientované architektuře
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Step 2: Definování modelu služeb [NOVÉ] Identifkace jednotlivých služeb založených na příslušných komponentách věcné náplně Společná specifikace služeb a komponent Realizace SOA založená na architektuře systému Step 3: Implementace modelu služeb Realizace servisně orientované architektury pro podporu automatizovaných částí věcné náplně systému Implementace služeb založená na šíři záběru projektu Implementace příslušných mechanismů vnitřní / vnější bezpečnostní politiky Step 1: Rozložení věcné náplně na jednotlivé komponenty Rozbor, co je strategicky důležité a co je jen provozní záležitostí v hodnotovém řetězci jednotlivých oblastí věcné náplně Analyzování různých KPI spojených s těmito komponentami Priorizace postupu a sestavení přehledu transformace do projektových kroků CBM strategie SOA realizace SOMA modelování Věcně uspořádaná IT Architektura Základní postup pro definování / vytvoření jednotlivých složek věcné náplně, definování služeb systému a uspořádání ve vztahu k vrstvám aplikací a IT infrastruktury
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Obsah: Východiska Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou Component Business Modeling (CBM) Service Oriented Architecture (SOA) Portfolio služeb Standardy Postup
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Uplatňování standardů : Řízení rizik IBM Business Continuity Risk Management Model Bezpečnost ICT Cobit (V4.0) Procesní řízení WDL UML ARIS metodologie Kvalita ISO 9000 ČSN ISO/IEC TR ČSN ISO/IEC TR 17799
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Obsah: Východiska Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou Component Business Modeling (CBM) Service Oriented Architecture (SOA) Portfolio služeb Standardy Postup
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Systémová integrace:
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Řešení a architektura systému:
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation Základní charakteristika řešení
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation IBM propracovala metody pro systémovou integraci informační infrastruktury a přinesla do této oblasti měřitelnost přínosů a hodnot předávaných svému zákazníkovi. Děkujeme za váš čas.