Marketing medu MUDr.Radek Hubač
Právní normy Z.č.147/2006 –Veterinární zákon Vyhl. 76/2OO3 – odchylky váhy Vyhl.1/1999 –Norma Český med HACCP - Systém kritických bodů
Veterinární zákon §20 odst 4c Není-li stanoveno jinak,lze uvádět do oběhu pouze med, který je zdravotně nezávadný a pochází od klinicky zdravého včelstva Odst 5) Med ze svého hospodářství může chovatel prodávat v malých množstvích… a to přímo ! spotřebiteli
Veterinární zákon Označení medu Jméno a příjmení Adresa trvalého pobytu chovatele Druh medu podle jeho původu Údaj o množství Datum minimální trvanlivosti
Údaj o množství Vyhl 76/2003 Sb. – přípustné záporné odchylky balení: Balení do 100g – 8% 250g – 5% 500g – 3% 1000g – 1% Uvádět raději např. 950g
Datum minimální trvanlivosti Spotřebujte do …- taxativně dané po překročení datumu likvidace Minimální trvanlivost do… i když projde, lze trvanlivost prodloužit a výrobek upotřebit – vhodné pro med
Norma Český med Pomáhá prodat – deklaruje vyšší kvalitu Problém – neznalost zákazníků – nutno šířit osvětu!!! Včelaři - pokud med splňuje obsah vody a není skladován nad 20st.C bez problémů vyhovíme
HACCP - Systém kritických bodů Oddíl 2, §22 Z 147/2006 Sb. Podnikatelé musí uplatňovat zásady správné hygienické praxe a postupy založené na analýze rizika a kritických kontrolních bodech
Úroveň včelaře Dodržovat správnou hygienickou praxi – nové, stejné obaly, etikety doplnit Med z vlastního chovu - splňuje normu Český med Škála produktů Podání odborné informace –osvěta Reklama v místě bydliště
Obaly Ne!!! Omnia sklenice Svazová sklenice Mikrobiální kontaminace Smršťovací folie
Produkty Pastovaný med květový a medovicový Med s květovým pylem 5% Medovina Propolis – mastičky, tinktury Včelí vosk – svíčky… Nakvašený med zdarma vyměnit – služba zákazníkům
Závěr Bez práce nejsou koláče – nikdo za nás propagaci neudělá Nutné vzdělávání včelařů Dotace Racionalizace – vyšší průměr počtu včelstev