Vedení týmů a týmová práce Týmové role. RoleČinnostRysy Předseda (Co-ordinator, chairman) demokratický vedoucí, zaměřený na cíl, pomáhá rozdělovat role,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivizační programy pro seniory
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
Týmové role Pavla Kotyzová
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Týmové dovednosti PE cvičení.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 Týmová práce TYMP 1 Týmové role Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Tvorba a udržení týmu Motto : řízení = dělat věci dobře
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Vedení týmů a týmová práce Synergie. SYNERGIE SYN=SYNTÉZA ERGIE=ENERGIE Konečný výsledek je větší, než suma jeho částí.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
PROJEKT přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na žákovu zodpovědnost a má zcela konkrétní výstup =
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Tým a skupina. Týmové role. Pavla Kotyzová
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Týmová práce TYMP 1/ C3 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Týmová práce TYMP 1/ C5 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Vedení týmů a týmová práce Vedení týmu. Efektivní vedení  Teorie rysů  Zvláštní způsob chování (GRID)  Situacionalistický přístup  Nové vedení (charisma)
INTERPERSONÁLNÍ VZTAHY NA PRACOVIŠTI. Interpersonální vztahy na pracovišti ◦ formální systém ◦ závisí od pracoviště a typu práce ◦ specifikum – v týmu.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Moravská vysoká škola Olomouc
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Ing. Veronika Dostálková MBA
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE
Týmové role Pavla Kotyzová
Klíčové kompetence Pavla Kotyzová
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Týmové role Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Charakteristika.
Jazykové hádanky Jazyk a řeč.
Benediktbeuern Hochschule
Rodičovství biologické a pěstounské
Pedagog.
Vedení týmu. Vedení týmu Teambuilding budování týmu vzdělávání a stmelování týmu prostřednictvím zážitků snaží se odpoutat pracovníky od pracovního.
Transkript prezentace:

Vedení týmů a týmová práce Týmové role

RoleČinnostRysy Předseda (Co-ordinator, chairman) demokratický vedoucí, zaměřený na cíl, pomáhá rozdělovat role, využívá potenciál týmu, motivuje, formuluje závěry klidný, taktní, obětavý, důvěřující, nestranný, disciplinovaný, pozitivní myšlení, sebevědomý Hasič či týmový hráč (Team worker) poskytuje podporu a pomoc ostatním společenský, citlivý, orientovaný na tým, nerozhodný Sháněl, vyhledávač zdrojů (Resource investigator) přináší informace zvenčí, vyjednává s okolím zvídavý, mnohostranný, společenský, novátorský, komunikativní

Týmové role RoleČinnostRysy Ředitel (Sharper) autoritativní vedoucí, vyhledává vzorce ve skupinové diskusi, tlačí skupinu k rozhodnutí úspěšný člověk, napjatý, netrpělivý, společenský, hádavý a provokativní, dynamický Tahoun (Implementer) proměňuje slova a myšlenky v činy tvrdohlavý, praktický, tolerantní, svědomitý Dotahovač (Completer - finisher) zdůrazňuje potřebu dodržování termínů a cílů a plnění úkolů perfekcionista, vytrvalý, svědomitý, důkladný, úzkostný

Týmové role RoleČinnostRysy Chrlič (Plant) přichází s návrhy a novými myšlenkami, proniká do podstaty věci individualista, vážný a erudovaný, neortodoxní, intelektuál Rejpal či hodnotící kritik (Monitor - evaluator) analyzuje problémy a složité otázky, hodnotí přínos ostatních střízlivý, inteligentní, rezervovaný, objektivní, racionální, nevzrušuje se Specialista (Specialist) má specifické technické či jiné odborné dovednosti, typické bývá zaujetí pro vlastní obor iniciativní, cílevědomý, oddaný své profesi, problémy s komunikací

Orientace týmových rolí 1.Role „sociální“, orientované na lidi  Předseda  Hasič či týmový hráč  Sháněl 2.Role „akční“, orientované na akci  Ředitel  Tahoun  Dotahovač 3.Role „mentální“, orientované na myšlení  Chrlič  Rejpal či hodnotící kritik  Specialista

Cvičení Odhadněte role 1.Pokuste se odhadnout stěžejní (hlavní) týmové role, které mohou zastávat vaši kolegové ve skupině 2.Pokuste se odhadnout stěžejní (hlavní) týmové role, které v žádném případě nemohou zastávat vaši kolegové ve skupině 3.Obdobným způsobem odhadněte sám sebe (které stěžejní (hlavní) týmové role mohu a které nemohu zastávat)

Orientace týmových rolí  Role „sociální“, orientované na lidi Předseda (Co-ordinator, chairman) Hasič či týmový hráč (Team worker) Sháněl (vyhledávač zdrojů)(Resource investigator)  Role „akční“, orientované na akci Ředitel(Sharper) Tahoun(Implementer) Dotahovač(Completer - finisher)  Role „mentální“, orientované na myšlení Chrlič(myslitel)(Plant) Rejpal či hodnotící kritik(Monitor - evaluator) Specialista(Specialist)