Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Moravská vysoká škola Olomouc

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Moravská vysoká škola Olomouc"— Transkript prezentace:

1 Moravská vysoká škola Olomouc
Efektivita zavádění opatření ulehčujících slučitelnost rodiny a zaměstnání z pohledu personalistiky Dana Bernardová Moravská vysoká škola Olomouc Závěrečná konference projektu Z_ANIMA „Respekt k práci, respekt k člověku“ Brno

2 Společenská odpovědnost organizací (CSR) jako koncept
„... dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí s firemními stakeholders“. Zelená kniha Evropské unie. ZELENA LISTINA: podpora evropského rámce….. Komise evropských společenství, Brusel, 2001. Základní principy: dobrovolnost, proaktivita, aktivity nad rámec vlastního podnikání, sounáležitost, sociální cítění, komunikace s okolím, transparentnost, flexibilita, pozitivní myšlení.

3 CSR jako kompetence člověka
odpovědnost manažera-zaměstnance-člověka Kompetence = znalosti, dovednosti, zkušenosti, postoje, vlastnosti osobnosti. Siegrist, M., Belz, H.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Portál 2001.

4 Inspirace: názory studentů na zavádění CSR opatření do firem
Studentské projekty: cca 100 realizovaných Šetření: MVŠO, 2. roč., Počet respondentů: cca 70/ročník Počet otázek: 26 Zobrazení otázek: povinné otázky, uzavřené + otevřené Zdroj: interní dokumentace Moravské vysoké školy Olomouc, evaluace výuky.

5 Názory studentů na základě zkušeností s CSR
„Děkuji za prezenční studenty, neboť oni si dnes neuvědomují myšlenky a témata, které tento předmět naznačil nebo otevřel a za "vynucenou aktivitu" děkovat pravděpodobně nebudou :-).“ „TENTO PREDMET JE UPLNE K NICEMU, DOPORUCUJI HO PRO PRISTE ZRUSIT¨NEBO SE VRATIT K PUVODNI NAPLNI.“

6 Otázky k evaluaci: Kdo by měl vést projektový tým?
S čím měli studenti největší problémy? Jakým způsobem probíhala komunikace? Kolik času studenti investovali do tohoto předmětu? Jak dopadlo hodnocení projektů? Bylo hodnocení spravedlivé? Byla absolvovaná výuka přínosná pro studenty? Není lepší jiná výuka než ta projektová?

7 Kdo by měl vést projektový tým?
Vedoucí projektového týmu: může být prezenční i kombinovaný student; měl by dbát na názory všech členů týmu; není potřeba posílit pravomoci vedoucího týmu.

8 S čím měli studenti největší problémy?
Vysvětlení podmínek neproměnlivost zadání; úplnost informací; srozumitelnost informací.

9 Kolik času studenti investovali do tohoto předmětu?
Průměrně 1 – 5 hod týdně členové týmů cca 1 hod; vedoucí týmů k 5 hod.

10 Výstupy Přínos výuky pro povědomí studentů v oblasti společenské odpovědnosti firem: 3,05 (střední hodnota); ze začátku jsme z akce měly smíšené pocity, ale když vše klaplo a "dobrá věc se podařila" a i hodnocení a prezentace byly ok, tak to hodnotím kladně a že to mělo smysl. Nicméně se mi moc nelíbily ty stanovená kritéria, co MUSÍME splnit, aby to byla ta a ta známka. Přestože to nakonec bylo splnitelné. Bohužel mě tento předmět vůbec neobohatil, protože uklízet chodníky umí každý a nemusí na to studovat VŠ. Jiný smysl jsem realizaci mého projektu nenašla.

11 Vzkaz studentů do praxe
Informovanost o konceptu CSR nízká – nutno provádět. Technika zavedení CSR opatření je obsažena v běžných manažerských postupech – nenáročné. Časová náročnost zavedení opatření - nenáročné. Bojujeme s postojem – NÁROČNÉ.

12 Realita, praxe Vliv typu organizace: Velikost Zaměření
malé a střední firmy – více viz příspěvek Fink, zkušenosti ze soutěže TOP odpovědná firma BpS Zaměření podnikatelská sféra, neziskový sektor, veřejná správa a samospráva.

13 CSR jako systematický přístup k rozvoji
Technika systematického přístupu ke vzdělávání pracovníků: Zdroj: srov. Hroník, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. Implementace Plán akce Identifikace potřeb Vyhodnocení Výkon

14 CSR jako změna v organizaci
Technika řízení změny rozmrazení = lidé, názory, postoje, tradice, kultura, epicentra síly a moci; změna = realizace aktivity, zavedení opatření, zorganizování; zmrazení = monitorování, vyhodnocení výsledků, komunikace, administrativní ukotvení.

15 CSR ve vedení lidí Firemní nástroj – standard, systémové opatření, firemní kultura, jistota pro zaměstnance. Individuální nástroj – projev osobnosti manažera (nutno mít v kultuře prostor pro individuální nástroje), funguje lépe bez systémového zavedení, buduje vzájemný vztah.

16 Kompetence implementace CSR opatření
Znalosti – znalost konceptu CSR, znalost aktuálních problémů společnosti. Dovednosti – komunikace (ovlivňování), manažerské techniky, týmová spolupráce - vedení týmu. Zkušenosti –organizace akcí, řízení změny, vedení lidí, orientace v prostoru vlivu a moci, osobně - náročných životních situací. Postoje – ke společnosti, ke kolegům, k organizaci, k blízkému okolí. Osobnost – vytrvalost, systémové myšlení, osobní příklad - vzor, sebekritičnost.


Stáhnout ppt "Moravská vysoká škola Olomouc"

Podobné prezentace


Reklamy Google