Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Co bylo motivací na začátku? Jihlava je město, které: se zajímá o oblast vzdělávání svých občanů podporuje zvyšování kvality vzdělávacích služeb poskytovaných základními školami (činnost škol je především službou občanům) podporuje otevřenost škol zlepšení jejich komunikace s rodiči a veřejností získá srovnatelné podklady pro ovlivňování dění ve školách ve prospěch klientů a s ohledem na vývoj na místním trhu práce
Co si myslíme, že město získá? získá možnost lépe pochopit dění ve školách získá standardizované nástroje pro posuzování kvality vzdělávacích služeb poskytovaných občanům jím zřizovanými školami, včetně jejich efektivity získá podklady pro vytipování podpůrných opatření města prohloubí se komunikace mezi městem a školami.
Cíle projektu Naplnění podmínek daných vyhláškou MŠMT ČR č.15/2005 Sb. Rozvoj znalostí a dovedností pracovníků škol v oblasti autoevaluace Využívání nástrojů autoevalauce Vývoj informačního systému na podporu autoevaluace základních škol Workshopy zaměřené na jednotlivé oblasti autoevaluace Praktický nácvik provádění autoevaluace na základních školách
Harmonogram realizace projektu Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Etapy projektu I. e tapa: rok 2009 seznámení s dostupnými autoevaluačními metodikami v ČR a zem í EU
Cíle etapy Vstupní analýza stavu úrovně výstupů autoevaluačních aktivit škol Seminář pro zástupce škol s cílem seznámení s výsledky analýzy evaluace na školách Seminář s cílem seznámení s autoevaluačními aktivitami v zemích EU – vystoupení zahraničního odborníka na autoevaluaci
Etapa II Rok 2010 Rozvoj dovedností pracovníků základních škol v oblasti evaluace – vývoj metodiky autoevaluace pro ZŠ města Jihlavy
Cíle etapy Workshopy zaměřené na jednotlivé oblasti a podoblasti daných vyhláškou MŠMT ČR č.15/2005 Sb. Obsah workshopů – podmínky ke vzdělávání – průběh vzdělávání – kultura školy (klima školy) – řízení školy – výsledky vzdělávání – výsledky práce školy vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům
Zapojení učitelů Učitelé budou zapojeni do přípravy metodiky autoevaluace jako autoři metodiky
Etapa III Rok 2011 Pilotní ověření metodiky autoevaluace na školách
Cíle etapy Praktický nácvik provádění autoevaluace s učiteli přímo ve škole včetně zapojení všech dostupných nástrojů autoevaluace Nácvik využívání informačního systému jako nástroj autoevaluace Příklady dobré praxe
Slovo závěrem Děkuji za pozornost Mgr. Tomáš Koukal Magistrát města Jihlavy