VÝZKUM ASPEKTŮ PŘEKONTROLOVANOSTI DOPLŇKOVÉ EMPIRICKÉ ŠETŘENÍ Praha 9

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

ECVET v Programu celoživotního učení
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Ústav pedagogických věd FF MU
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Nabídka personálních služeb
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Aktivita 05 projektu „Efektivní vnitřní kontrola v rezortu Ministerstva obrany“
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Projekt empirického výzkumu
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
ANALÝZA SEKUNDÁRNÍCH DAT HYPOTÉZA: Názory na celkový počet veškerých kontrol v útvarech mohou být zatíženy subjektivitou odpovědí respondentů? Vycházíme.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Objednatel: Moravskoslezský kraj Realizátor: AUGUR Consulting s.r.o.
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Hodnotová analýza Hodnotová analýza je účelně sestavený soubor metod, jehož smyslem je hledání a navrhování zlepšeného nebo až zásadně nového řešení analyzovaného.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Boj proti korupci v rezortu MO – historie a současnost.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Případová studie Seminář 2014.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Struktura bakalářské práce
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Výzkum veřejného mínění
Česká republika v Evropském výzkumném prostoru 2 (CZERA 2)
Implementace nástrojů pro zlepšování jakosti ve vybrané firmě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Místní plán inkluze + OP VVV
Příprava programového období 2014 – 2020
Strategie regionu, obce
Aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Assessment centrum.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Systém odměňování ve vybraném podniku
České Budějovice, červen 2016
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
ANALÝZA SEKUNDÁRNÍCH DAT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Presentation Title 1st September 2002
Assessment centrum.
Metody pedagogiky.
Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK
Aplikovaný výzkum Program Beta:
Transkript prezentace:

VÝZKUM ASPEKTŮ PŘEKONTROLOVANOSTI DOPLŇKOVÉ EMPIRICKÉ ŠETŘENÍ Praha 9 VÝZKUM ASPEKTŮ PŘEKONTROLOVANOSTI DOPLŇKOVÉ EMPIRICKÉ ŠETŘENÍ Praha 9. dubna 2013 ŘEŠITELSKÝ TÝM doc. Radomír Saliger, Ph.D., Jiří Hodný, Ph.D., Mgr. Marián Svoboda, Mgr. Irena Randulová Projekt s podporou EU „Efektivní vnitřní kontrola v rezortu Ministerstva obrany“

KONTEXT DOPLŇKOVÉHO EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ A JEHO VÝCHODISKA Vychází z cílů celého projektu. Logicky navazuje na již realizované etapy a kroky projektu. Navazuje na uskutečněný desk research a analýzu sekundárních dat. Vychází a čerpá z poznatků již uskutečněných empirických šetření realizovaných formou dotazníkové metody. - kontrolované subjekty - stálé kontrolní orgány - nestálé kontrolní orgány Výše uvedené postupy doplňujeme o kvalitativní rovinu empirického zjišťování. Celý projekt tímto bude splňovat požadavky tzv. integrovaného metodologického přístupu, tzn. že kromě desk research a dotazníkové formy zjišťování bude doplněn o kvalitativní metodologický přístup.

A. OBECNÉ CÍLE DOPLŇKOVÉHO EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ Prohloubit vhled do zkoumané problematiky. Identifikovat latentní roviny hodnocení tzv. komunikačních partnerů (respondentů). Rozšířit interpretační rovinu poznatků z hlavní části šetření. Zpřesnit doporučení a nastavení opatření k optimalizaci procesu vnitřní kontroly. Identifikace konkrétních atributů, které vytvářejí rozhodující míru zátěže pro kontrolovaného. Identifikace námětů pro optimalizaci procesu vnitřní kontroly. Nastavení optimální pozice kontrolora z pohledu kontrolovaného. Identifikace dalších latentních rovin vnímání procesu vnitřní kontroly umožňující správnou interpretaci zjištění z hlavní části empirického šetření (dotazníkový výzkum) a návrh opatření pro optimalizaci tohoto procesu. A. OBECNÉ CÍLE DOPLŇKOVÉHO EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ B. KONKRÉTNÍ CÍLE DOPLŇKOVÉHO EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ

HLUBŠÍ ANALÝZA DAT Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Hlubší analýza výsledků z kvantitativního dotazníkového šetření s cílem: A) vytipování tzv. ohnisek – tedy indikátorů, které jsou důležité pro interpretaci aspektů překontrolovanosti a nastavení optimalizačních postupů. B) vytipování útvarů, u kterých byly identifikovány vyšší indexy nespokojenosti s konkrétními indikátory překontrolovanosti a vyšší míra negativních hodnocení. II. UPLATNĚNÍ KVALITATIVNÍ METODY TZV. OHNISKOVÝCH DISKUSÍ S KOMUNIKAČNÍMI PARTNERY Navrhujeme uplatnění kvalitativního metodologického přístupu. Zvažováno bylo: nebo INDIVIDUÁLNÍ DOTAZOVÁNÍ X KOLEKTIVNÍ TZV. OHNISKOVÉ DISKUSE Po jednání na Měříně byl schválen postup provedení empirického šetření s využitím metody ohniskových diskusí. METODOLOGIE

POPIS A PŘÍNOS METODY OHNISKOVÉ DISKUSE (focus groups) Jedná se o velmi účinnou kvalitativní metodu, která umožňuje při znalosti cílové skupiny respondentů hluboký vhled do zkoumané problematiky. Výhodou metody je 100% validita. Tato metoda nabízí hlubší vhled do zkoumané problematiky díky využití tzv. kolektivního stimulu. Využití kolektivního momentu (stimulu) je účinné a prakticky ověřené. Účastník se při kolektivní akci nechává skupinou strhnout a vyjadřuje se pod vlivem skupiny otevřeným způsobem. Metoda si nečiní nároky na reprezentativitu, ale informace a podněty plynoucí z jednotlivých diskusí bývají pro zadavatele podnětné a cenné. Důležitá je postava moderátora, který celý průběh diskuse moderuje (řídí). Moderátor by měl mít patřičné psychologické návyky, odborné vzdělání a praktické zkušenosti s diskutovanou problematikou. Předpokládáme a doporučujeme vedle vedoucího výzkumného týmu i účast zkušeného pracovníka IMO jako spolumoderátora, jehož roli považujeme za nezastupitelnou. Moderátor diskuse postupuje podle předem připraveného a zadavatelem schváleného scénáře, vybízí k odpovědím, dává slovo jednotlivým diskutujícím, usměrňuje diskusi žádaným směrem a vytváří příznivou atmosféru pro diskusi.

ORGANIZAČNÍ ZAJIŠTĚNÍ KVALITATIVNÍ ČÁSTI PROJEKTU Proběhnou minimálně dvě ohniskové diskuse. 1) Kontrolované subjekty. 2) Kontrolní orgány. Účastníci budou přizváni v návaznosti na jinou souběžnou aktivitu v Praze pořádanou resortem – Ministerstvem obrany (IMO), nebo na specifickou aktivitu pouze k tomuto účelu. Cílová skupina bude vybraná na základě screeningu a bude zohledňovat identifikovaná ohniska – indikátory a vytipované útvary. Výběr účastníků ohniskových diskusí podléhá schválení zadavatelem. Skupinu by mělo tvořit cca 5-10 zástupců cílové skupiny. Z jednotlivých diskusí bude pořízena audio nahrávka pro potřeby interpretace a analýzu odpovědí. Realizace – návrh- květen x červen 2013.

DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST