ŽIVOTODÁRNÁ KAPALINA CHEMIE TÉMA: Koloběh vody v přírodě,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

VODA 8. třída.
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
PROJEKT „ BEZ VODY NELZE ŽÍT“
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Voda a její okolí.
VODA (H2O) Sumárním vzorcem H2O.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Biologické aspekty vody
Hydrosféra.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Skupenství látek a vnitřní energie
vypracovala: Vendula skalová
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Voda a vzduch = základ života
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Skupenství látek.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Změny skupenství látek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Hydrosféra Filip Bordovský.
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VODA.
Proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
Najdi podobu vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Proč je voda důležitá? Život Každá živá hmota obsahuje vodu
Člověk a jeho svět Rozmanitost přírody Mgr. Renata Nogolová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Den vody je 22. března!! Voda Tereza Štemberková.
Vypařování a kapalnění
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
Voda Mgr. Helena Roubalová
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
VODA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_528.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Změny skupenství.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DUM II. / 18. voda v přírodě Bc. Zdeněk Klíma.
VODA.
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
VY_32_INOVACE_
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
Člověk a příroda – fyzika
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

ŽIVOTODÁRNÁ KAPALINA CHEMIE TÉMA: Koloběh vody v přírodě, skupenství vody Vypracoval: Daniel Halenčák Třída: 8.B – 2009/2010

Koloběh vody v přírodě Koloběh se stále opakuje dokola Pomáhá obnovovat podzemní zdroje sladké vody Většina této vody vzniká vypařováním moří a oceánů a vrací se v podobě dešťů, sněhu nebo krup.

Skupenství vody Voda může být : kapalná pevná (led) plynná (pára)

Otázky Jak se nazývají jednotlivá skupenství vody ? 2) Kolik člověk denně vyloučí litrů vody? 3) Vyjmenuj 3 minerální vody 4) Jaký chem. vzorec má voda?

Odpovědi pevná, kapalná, plynná Člověk denně vyloučí 1,5 litrů vody. Dobrá voda, Magnesia, Poděbradka… 4) H2o

Použité zdroje www.seznam.cz www.wikipedia.cz www.Google.cz