Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Tabulky ― náležitosti
CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BuL_PEK_2OA_16 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BuL_PEK_2OA_16 Autor Ing. Ludmila Bulová Tematický celek Tabulky Ročník Druhý Datum tvorby 5. 5. 2013 Anotace Písemná a elektronická komunikace Metodický pokyn Prezentace slouží k výuce ve druhém ročníku a opakování učiva v dalších ročnících v předmětu písemná a elektronická komunikace. K prezentaci je nutný PC a dataprojektor XxX – značka autora, yy – číslo sady (bude přiděleno) zz – číslo materiálu v rámci sady (1–20) tttt – volitelné textové označení podle obsahu
Vlastnosti tabulky věcně správná jednoznačná úsporná přehledná musí mít pěkný vzhled musí být správně umístěná na A4
Náležitosti tabulky Nadpis Záhlaví Údajová část Poznámka Pramen (zdroj) Ohraničení
Nikdy nepoužíváme dvojí zvýraznění Nadpis tabulky Nadpis tabulky vždy zvýrazníme: tučným písmem (dáváme přednost) podtržením Nikdy nepoužíváme dvojí zvýraznění
Nadpis tabulky Obsah nadpisu můžeme libovolně upravit, ale musí být věcně správný. Vycházíme ze zadání, ale není možné opsat název zadání! Nadpis nikdy nekončí tečkou ani jiným interpunkčním znaménkem a je vycentrován na střed hotové tabulky.
Nadpis tabulky Delší nadpis můžeme rozdělit do dvou nebo více řádků. Šířka žádného řádku nesmí přesáhnout šířku tabulky. Mezi nadpisem a tabulkou vynecháváme obvykle dva volné řádky.
Příklad Nově přijatí žáci do 1. ročníků denního studia ve vybraných typech středních škol Školní rok Gymnázium Studijní obory SOŠ s maturitou bez maturity 2001/2002 25 975 51 691 1 813 2002/2003 25 226 53 003 1 603 2003/2004 25 736 54 178 1 559 2004/2005 25 683 54 021 1 411 Celkem 102 620 212 893 6 386
Měrné jednotky v tabulce Pod nadpisem můžeme uvádět měrné jednotky tehdy, pokud jsou v nich vyjádřeny všechny údaje v tabulce. Před měrné jednotky dáváme předložku „v“ Např. (v kg) nebo (v ks), (v m), (v %)
Vzdělanostní profil vybraných odvětví v ČR a v zemích EU v roce 2004 Příklad Vzdělanostní profil vybraných odvětví v ČR a v zemích EU v roce 2004 (v %) Odvětví Základní a střední škola Terciární vzdělání ČR EU Zemědělství, lesnictví, rybolov 93,2 92,6 6,8 7,4 Dobývání nerostných surovin 94,7 79,3 5,3 20,7 Zpracovatelský průmysl 93,6 83,1 6,4 16,9 Stavebnictví 92,3 88,6 7,7 11,4 Školství 54,2 37,4 45,8 62,6 Zdravotnictví, veterinární a sociální činnosti 80,8 62,0 19,2 38,0
Měrné jednotky v tabulce Jsou-li údaje ve sloupcích vyjádřeny v různých jednotkách, píšeme příslušnou jednotku přímo do záhlaví sloupce.
Měrné jednotky v tabulce Příklady: tři způsoby psaní jednotek v záhlaví sloupce Délka připojení Cena (Kč) Délka připojení Cena v Kč Délka připojení Cena (v Kč)
Měrné jednotky v záhlaví tabulky Vzdělání Zaměstnaní Nezaměstnaní v % v tis. obyvatel v %
Použité zdroje Slavíčková – Valešová a kol. Tabulky u státní zkoušky. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, Weilova 1274/6, Praha 10 1. vyd. 2004. ISBN 80-85118-81-5 XxX – značka autora, yy – číslo sady (bude přiděleno) zz – číslo materiálu v rámci sady (1–20) tttt – volitelné textové označení podle obsahu