PROJEKT INTELIGENTNÍ MĚSTO , Ing. Marek Pavlík, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Představení projektu: ROZVOJ West Bohemia – rozvoj partnerství v územní působnosti Ústeckého, Plzeňského a Karlovarského kraje 2. Expertní workshop k projektu.
Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
managementu znalostí podle
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Podpora inovací v Olomouckém kraji. Ekonomická situace kraje  Průměrná mzda : Kč (1.-2. čtvrtletí 2012)  Míra registrované nezaměstnanosti: 10,38.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Nabídka personálních služeb
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Místní Agenda 21 podpora místní udržitelnosti Ing. arch. Marie Petrová Praha, 23. března 2012.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
ICHNOS Plus – INTERREG 4C Ing. Petr Pavlinec – kraj Vysočina.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
6. Koncepce řízení projektů
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
ESPON – Identifikace územních aspektů informační společnosti
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Společenská odpovědnost a školy
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
REGIONÁLNÍ PARTNERSTVÍ
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Transkript prezentace:

PROJEKT INTELIGENTNÍ MĚSTO 19. 2. 2014, Ing. Marek Pavlík, Ph.D.

Představení společnosti! M.C.TRITON, spol. s r.o. Představení společnosti!

M.C.TRITON Největší česká poradenská společnost, vlastněná 3 českými majiteli Na trhu od roku 1990 Působnost na českém, slovenském a ruském trhu, Evropa je prostorem pro projektovou práci Jako lokální leader zastoupena v mezinárodní síti poradenských firem European Independent Consulting Group

SLUŽBY PORADENSTVÍ vzdělávání VYHLEDÁVÁNÍ LIDÍ INTERIM MANAGEMENT

PROJEKT INTELIGENTNÍ MĚSTO

Základní informace o projektu © M.C.TRITON, spol. s r.o. Základní informace o projektu Délka trvání projektu: 18 měsíců (do 12/2013) Složení pracovního týmu: Cílem projektu je vybudovat systém spolupráce veřejného, soukromého a neziskového sektoru na úrovni města/regionu, který povede ke zkvalitnění života cílové skupiny projektu díky "inteligentnímu", otevřenému a koordinovanému řešení životních situací a potřeb cílových skupin projektu, a to za současného zvýšení efektivity ve vynakládání veřejných prostředků města. Výstup projektu: STANDARD Inteligentní město

Postup projektu V.-VII.2012 VII.- X.2012 X. 2012 - III.2013 © M.C.TRITON, spol. s r.o. Postup projektu V.-VII.2012 VII.- X.2012 X. 2012 - III.2013 VII.- XII.2013 III.- VII.2013 KA 02 – Průzkum stavu veřejné správy v ČR a v Německu 2. pracovní setkání se zástupci veřejné správy ve Vendryni Pracovní setkání s partnery projektu a zástupci veřejné správy KA03–Analýza a ověření výsledků průzkumu Úvodní setkání s partnery projektu Průzkum inteligence formou dotazníkového šetření Pracovní setkání v Bad Neustadtu Pracovní setkání IFOK KA 04 – Návrh metodiky Standardu IM Pracovní setkání s partnery v Německu 1. pracovní setkání se zástupci veřejné správy ve Vendryni KA 05 – Připo-mínkování metodiky Standardu IM KA 06 – Finali-zace Standardu IM a jeho komunikace www.inteligetnimesto.cz Časopis Moderní obec Závěrečná konference 7

STANDARD Inteligentní město © M.C.TRITON, spol. s r.o. STANDARD Inteligentní město

OBLASTI A PARAMETRY STANDARDU INTELIGENTNÍ MĚSTO (IM) © M.C.TRITON, spol. s r.o. OBLASTI A PARAMETRY STANDARDU INTELIGENTNÍ MĚSTO (IM) Členění každé kapitoly: Cíle a principy dané oblasti 10 největších chyb a 10 zásad správného fungování Standard oblasti Metodika jak danou oblast řídit a spravovat Kritéria hodnocení dané oblasti Vize a řízení města Řízení úřadu – procesy Řízení úřadu – zaměstnanci Řízení úřadu – finance Řízení úřadu – zákazníci Vztah města a okolí Chytrost města

© M.C.TRITON, spol. s r.o. ŘÍZENÍ ÚŘADU – PROCESY Princip procesního řízení zahrnuje tyto tři oblasti: 1.oblast - znalost procesů Vím, které procesy v organizaci probíhají Umím je pojmenovat a definovat jejich základní parametry 2. oblast - verifikace činností pro přeměnu vstupů na výstupy Mám definovány požadované vstupy a výstupy pro jednotlivé procesy Procesy jsou popsány ve formě sledu jednotlivých činností Popsané činnosti a jejich správnost je ověřena 3. oblast - monitorování měření a neustále zlepšování Procesy mají nastaveny parametry kvality, které jsou hodnoceny Probíhá aktivní a pravidelná práce v oblasti zlepšování procesů

PROCESY – 10 zásad správného fungování © M.C.TRITON, spol. s r.o. PROCESY – 10 zásad správného fungování 10 zásad správného fungování Existuje procesní mapa úřadu, která obsahuje všechny procesy. Procesy jsou popsány v různé míře detailu s ohledem, zda se jedná o samosprávu či státní správu, o časté procesy či nahodilé apod. Všechny procesy mají své vlastníky. Procesy mají nastaveny KPI pro určení výkonnosti a správnosti nastavení procesů. Jsou jasně definována pravidla pro zlepšování procesů a pravidelnou „revizi“ procesů. Tato pravidla jsou součástí interních směrnic úřadu. Procesy resp. ukazatele KPI podporují strategické cíle města a úřadu. V rámci procesního řízení je využíván některý z moderních software nástrojů. Zaměstnanci jsou motivování docílením KPI např. vazbou na OSOH. Trvalé zlepšování procesů je součástí kultury a politiky městského úřadu. Zaměstnanci jsou seznámeni s teorií procesního řízení a trvalého zlepšování. Vědí, že zlepšování není o změnách činností, ale zejména o změně způsobu vykonávání daných činností.

PROCESY – 10 největších chyb © M.C.TRITON, spol. s r.o. PROCESY – 10 největších chyb 10 největších chyb Zmapovány všechny procesy ve velkém detailu. Obecně popsány procesy ve formě náplně činností jednotlivých odborů. Popisem procesů končí aktivní práce s procesy. Aktivity zaměstnanců směrem ke zlepšování procesů nejsou patřičně ohodnoceny. Zlepšování procesů není řízeno a nemá svá pravidla. Procesy se neměří. Nejsou nastaveny parametry kvality pro jednotlivé procesy. Projekt zavádění procesního řízení nebyl dostatečně komunikován a zaměstnanci v něm nevidí přínos. Procesní řízení není podporováno vedením organizace a není na něj kladen patřičný důraz. Není využita IT podpora k procesnímu řízení. Nesprávné postoje k procesnímu řízení. Neznalost metodik a možností využití. Chybí úvodní odborné proškolení vybraných zaměstnanců.

PROCESY - standard Definování (Define) Měření (Measure) © M.C.TRITON, spol. s r.o. PROCESY - standard Definování (Define) Definuj rozsah projektu, naplánuj projekt a vytvoř tým Měření (Measure) Zmapuj proces, najdi potenciální příčiny a odhal plýtvání Analýza (Analyze) Potvrď kořenové příčiny pomocí datové a procesní analýzy Zlepšování (Improve) Najdi řešení a implementuj jej Kontrola (Control) Zajisti výkonnost a vyčísli přínosy projektu

PROCESY – kritéria hodnocení © M.C.TRITON, spol. s r.o. PROCESY – kritéria hodnocení

Hodnocení dle Standardu IM © M.C.TRITON, spol. s r.o. Hodnocení dle Standardu IM 7 oblastí – každá má 3-6 kritérií Nezávislé ohodnocení Porovnání se Standardem IM (nejlepší praxí) Doporučení pro zlepšení Cíl na následující období Asistence při naplňování cílů

Shrnutí Standardu IM Řízení úřadu: procesy Vztah města a okolí © M.C.TRITON, spol. s r.o. Shrnutí Standardu IM Řízení úřadu: procesy Vztah města a okolí Chytrost města Řízení úřadu: zaměstnanci Vize a řízení města Řízení úřadu: finance Řízení úřadu: zákazníci CAF MA 21 Benchmarking Efektivita Kvalita Inova-tivnost 16

Výstupy projektu: www.inteligentnimesto.cz © M.C.TRITON, spol. s r.o. Výstupy projektu: www.inteligentnimesto.cz

Kam dál s projektem Inteligentní město? A) Řízení úřadu a jeho benchmarking mezi městy a obcemi v ČR B) Konkurenceschopný region

A) Řízení úřadu a jeho benchmarking mezi městy a obcemi v ČR

Inteligentní město je základ pro konkurenceschopný region B) Konkurenceschopný region REGION Města Kraj Investoři Školy Komunity Neziskovky Firmy VaV Inteligentní město je základ pro konkurenceschopný region

B) Konkurenceschopný region VÝZKUM KONKURENCESCHOPNOSTI REGIONU V EU (GAČR – 2011) Kategorie Indikátor konkurenceschopnosti Váha indikátoru Ekonomická Hrubý domácí produkt (HDP) 20 % Míra nezaměstnanosti Sociální Průměrný příjem 10 % Podíl dlouhodobé nezaměstnanosti Podíl vysokoškolsky vzdělaného obyvatelstva 7 % Průměrná míra migrace obyvatel 8 % Ekologická Produkce skleníkových plynů 25 %

VÝZKUM KONKURENCE-SCHOPNOSTI REGIONU V EU (GAČR – 2011) B) Konkurenceschopný region VÝZKUM KONKURENCE-SCHOPNOSTI REGIONU V EU (GAČR – 2011) TOP 30 regionů

VÝZKUM KONKURENCE-SCHOPNOSTI REGIONU V EU (GAČR – 2011) B) Konkurenceschopný region VÝZKUM KONKURENCE-SCHOPNOSTI REGIONU V EU (GAČR – 2011) Nejhorších 30 regionů Bulharsko Rumunsko Polsko Slovensko Maďarsko ČR

B) Konkurenceschopný region PŘÍSTUP K ROZVOJI REGIONU VIZE INICIACE ATRAKTIVITA SPOLUPRÁCE KOORDINACE AMBICE

KONKURENCESCHOPNÝ REGION Zvýšení konkurenceschopnosti nejproblémovějších regionů v ČR lze dosáhnout systematickou spoluprací a koordinovaným přístupem hlavních aktérů regionu (veřejné správa, soukromý sektor, akademická sféra, neziskový sektor a občanská společnost) v klíčových výzvách současnosti – hospodářský a sociální rozvoj regionů.

ING. MAREK PAVLÍK, PH.D. Manažer pro veřejnou správu Zdeněk Bílek ING. MAREK PAVLÍK, PH.D. Manažer pro veřejnou správu E-mail: pavlik@mc-triton.cz Mobil: 602 578 508 M.C.TRITON, spol. s r.o. Evropská 846/176a 160 00 Praha 6 www.mc-triton.cz