Výběr trhu pro export, strategický marketing

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Marketingové strategické plánování v podnicích služeb
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Vize, Strategie, Cíle.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Analýza konkurenčního postavení
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
ÚVOD STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ STRATEGIE TRH KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP NÁKLADY
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Strategický management
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategický management
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Marketingové plánování podnikové vize, cíle, strategie
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Vybrané manažerské nástroje
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Strategie.
Marketingový plán podniku
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Portfolio analýza Model GE
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Výběr trhu pro export, strategický marketing Přednáška č.8 Výběr trhu pro export, strategický marketing

Výběr trhu pro export Doplňující faktory výběru cílové země či segmentu: Primárně se nelze zaměřit na výrobek, ale na možné odbytiště Je nutné znát atraktivnost trhu a soutěživou pozici firmy na tomto trhu – dodržet postup S-T-P Nutnost spolupráce analytického a strategického oddělení s oddělením obchodním

Základní rozhodování v mezinárodním marketingu Být či nebýt mezinárodně činný? Kam jít? Výběr země Jak tam jít? Metoda vstupu Jak sestavit m. mix? 4P Jak řídit? Typ organizace INFORMAČNÍ ZÁKLADNA MARKETINGOVÝ VÝZKUM, PROGNOSTICKÉ NÁSTROJE

1. Být či nebýt mezinárodně činný? Je rozhodnutí o mezinárodní činnosti v souladu s posláním a cíli firmy? Má firma dostatečné zdroje pro vstup? Bude firma schopna porozumět zahraničním zákazníkům? Je možnost sehnat objektivní informace o cílovém teritoriu? Jaké v cizí zemi regulace či skryté náklady? Má firma dostatečně zkušený management a potřebnou flexibilitu? Nevýhody Zisky nejsou vždy pod kontrolou firmy Potřeba upravit m. mix Konzervace zastaralého výrobku na úkor inovace Zastaralý výrobek poškozuje pověst firmy Výhody Vyšší zisky Zvýšení výroby – snížení nákladů Prodloužení cyklu výrobku Vyrovnání sezónních výkyvů Řešení problému s nadvýrobou Zvyšování prestiže

2. Kam jít? Velikost podílu produkce, kterou chce firma vyvážet Délka marketingového plánu. Počet zemí, do kterých chce firma vyvážet

2. Kam jít? Tržní přitažlivost Soutěživá výhoda Riziko nízké vysoké střední nízká Riziko vstoupit nízké vysoké nevstoupit

Základní rozhodování v mezinárodním marketingu Jak tam jít? - Metoda vstupu (Přednáška č. 3, 4) Jak sestavit m. mix? – 4P (Přednáška č. 9, 10, 11, 12) Jak řídit? - typ organizace (Přednáška č. 13)

Strategické marketingové plánování Plánování je racionální, vědomá, systematická a utvářející duchovní předpověď budoucího dění, zahrnuje cíle jednání, prostředky a opatření k dosažení cílů. Strategický plán musí: směrovat mezinárodní aktivity do geografických zón s růstovým potenciálem vyčíslit investice spojené se vstupem na nový trh harmonizovat výrobní aktivity v jednotlivých zemích zajistit jejich soulad s očekávaným vývojem poptávky stanovit marketingové cíle (strategické, tatické, operativní) a náklady spojené s jejich dosažením

Výběrový proces strategického plánování Stanovení cílů a prostředků Vyhodnocení alternativ Výběr vhodné alternativy Realizace alternativy Řízení procesu Kontrola procesu a výsledku

Stanovení cílů při strategickém plánování Specific - konkrétní   M Measurable - měřitelný A Attainable - dosažitelný R Relevant - odpovídající T Time-bound - ohraničený v čase E Evaluate - hodnocený Reevaluate - průběžně hodnocený

Stanovení cílů při strategickém plánování Nejčastěji stanovené cíle : mimoekonomické cíle (image, prestiž) finanční hospodářské cíle (zisk, rentabilita vlastního kapitálu, obrat, tržní podíl) výkonnostně-hospodářské a nepeněžní cíle (chceme exportovat 80% našich výrobků – nic není řečeno o penězích)

Situační analýza Marketingovou situační analýzu lze rozdělit do tří částí: Informační část, Porovnávací část, Rozhodovací část, Dělení okolí podniku: Makroprostředí Mikroprostředí

Analýzy mikroprostředí Vertikální marketingové mikroprostředí: dodavatelé; firma; obchodníci; zákazníci. Horizontální marketingové mikroprostředí: konkurence; veřejnost.

Výběr nosných aktivit Výběr nosných aktivit je stěžejním strategickým rozhodnutím podniku. Výběrem nosných aktivit, které budou na mezinárodních trzích rozvíjeny se podnik chce jasně odlišit od konkurence. Praktickým nástrojem pro vyhodnocený optimálních podnikatelských aktivit pro daný trh nebo segment jsou tzv. portfoliové analýzy. model Bostonské konzultační skupiny BCG model vyvinutý pro firmu General Electric, model GE Space matice

model BCG hvězdy ??? krávy bídní psi BCG matice zkoumá jaké postavení jednotlivé produkty mají a jak s nimi budeme dále jednat HIGH LOW hvězdy ??? HIGH Market Growth Rate krávy bídní psi LOW Relative market share

Model GE Silné Průměrné Slabé Vysoká 2. Udržet stávající pozici Atraktivnost trhu Konkurenční postavení Silné Průměrné Slabé Vysoká 2. Udržet stávající pozici 3. Investovat do firemního růstu 9. Investovat selektivně Průměrná 1. Investovat selektivně 8. Soustředit se na rentabilní aktivity 6. Omezit růst, snaha ještě vytěžit možné maximum Nízká 7. Bránit stávající pozici 4. Soustředit se na rentabilní aktivity 5. Opustit aktivity

SPACE matice

Typy strategií Základní přístup v mez. marketingu – globální/multinacionální Konkurenční strategie – pronikání/diferenciace/koncentrace Ansoffova matice - tržní penetrace/rozvoj trhu/rozvoj produktu/diverzifikace Strategie z pohledu investic - růstová, zvratová, útlumová, ukončovací, stabilizační Strategie marketingového mixu – 4P

Děkuji za pozornost