Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Podmět (Po) - opakování
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_26_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_NP2 Ročník:II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_27_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Přívlastek postupně rozvíjející
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PŘÍVLASTEK.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _08_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _19_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_236_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _24_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_31_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _14_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_759_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _07_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_26_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –příčestí.
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_03-29 Ročník: Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
PŘÍVLASTEK - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_07_PŘÍVLASTEK - DRUHY Téma:
Základní škola Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_CJIIb-03 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Anotace: prezentace slouží k procvičování určování slovních druhů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
Přídavná jména - cvičení
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 11_Skladebné dvojice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
Metodický list: Slovní druhy 1. část
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: 25. 4. 2013 Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_28_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace, Estetické vzdělávání Vzdělávací obor: Jazyk a komunikace Tematický okruh: Výpověď a věta Téma: Přívlastek Metodický list/anotace: Procvičování s použitím interaktivní tabule, možno použít i jako test.

SYNTAX PŘÍVLASTEK

PŘÍVLASTKY SHODNÉ NAHRAĎTE PŘÍVLASTKY NESHODNÝMI: A Tatínek rád vaří bramborové knedlíky. Šumavské lesy byly napadeny kůrovcem. Koupila jsem si vlněný svetr. B Mám ráda buchty s makovou náplní. Ráno nás budilo kohoutí kokrhání. Recitoval jsem verše Františka Hrubína.

2. PŘÍVLASTKY NESHODNÉ NAHRAĎTE PŘÍVLASTKY SHODNÝMI: A Přijedu poslední sobotu v lednu. Často snídám amoletu z vajec. Velmi ráda čtu romány Karla Čapka . B Jsem alergický na pečivo z pšenice. Při cestě zpátky se nám porouchalo auto. Vylekalo mne houkání sovy.

3. PŘÍVLASTKY NAHRAĎTE VĚTAMI PŘÍVLASTKOVÝMI: A Stromy rostoucí v zahradě nádherně rozkvetly. Muži neustále probírali včerejší zápas. B Podle předpokladů maratón vyhráli etiopští běžci. Koťata narozená v květnu běhala již po dvoře.

4. VĚTY PŘÍVLASTKOVÉ NAHRAĎTE ROZVITÝMI PŘÍVLASTKY: A Znalosti, které získáme ve škole, upotřebíme v praxi. Vila, kterou si nechali postavit bratři Čapkové, je na prodej. B Dům, který byl poškozen výbuchem plynu, byl zbořen. V domě, který byl postaven v 13. století, našli poklad.

5. ROZLIŠTE PŘÍVLASTKY NĚKOLIKANÁSOBNÉ A PŘÍVLASTKY POSTUPNĚ ROZVÍJEJÍCÍ A PODLE TOHO DOPLŇTE INTERPUNKCI: A Žirafy jsou nejvyšší suchozemští živočichové. Ve váze voněly červené žluté a bílé květiny. Slunce je naše nejbližší hvězda. B Zbylé vařené brambory vyhoďte. Je to skromný nenáročný člověk. Začalo podzimní sychravé počasí.

6.ROZLIŠTE PŘÍVLASTKY VOLNÉ A TĚSNÉ A PODLE TOHO DOPLŇTE INTERPUNKCI: A Studenti neprospívající ze tři předmětů musí opakovat ročník. Na dvoře ležel kocour vyhřívající se na sluníčku. Stádo ovcí klidně se pasoucích na louce hlídal ovčácký pes. B Do konkurzu se přihlásil Jan Novák náměstek ČD. Údaje označené hvězdičkou se musí vyplnit. Cesta vedoucí k tábořišti byla zaplavena.

7. URČI DRUH VV A Trápila nás otázka, jak to vše stihnout 7. URČI DRUH VV A Trápila nás otázka, jak to vše stihnout. Přál si, aby se vrátila. Ona není taková, že by nepřišla. Je zřejmé, že to nestihneme. B Dozvěděli se, že už nikdo nepřijde. Je možné, že přijede už v úterý. Byly takové mrazy, jaké nepamatuji. Děti byly, jako utržené ze řetězu.

8. VYPIŠTE PŘÍVLASTKY A URČETE JEJICH DRUH: A Sedněte si na novou lavičku v parku u školy. Objednala jsem skvělou čokoládovou zmrzlinu s lískovými oříšky. Zástupce ředitele najdete v prvním poschodí. B Natřete nový dřevěný plaňkový plot kolem domu. Za městem se rozprostírá nádherný smrkový les plný hub. Okna domu zdobily truhlíky s červenými muškáty.

A Tatínek rád vaří bramborové knedlíky. ŘEŠENÍ PŘÍVLASTKY SHODNÉ NAHRAĎTE PŘÍVLASTKY NESHODNÝMI: A Tatínek rád vaří bramborové knedlíky. Tatínek rád vaří knedlíky z brambor. Šumavské lesy byly napadeny kůrovcem. Lesy na Šumavě byly napadeny kůrovcem. Koupila jsem si vlněný svetr. Koupila jsem si svetr z vlny. B Mám ráda buchty s makovou náplní. Mám ráda buchty s náplní z máku. Ráno nás budilo kohoutí kokrhání. Ráno nás budilo kokrhání kohouta. Recitoval jsem verše Františka Hrubína. Recitoval jsem Hrubínovy verše.

2. PŘÍVLASTKY NESHODNÉ NAHRAĎTE PŘÍVLASTKY SHODNÝMI: A Přijedu poslední sobotu v lednu. Přijedu poslední lednovou sobotu. Často snídám amoletu z vajec. Často snídám vaječnou amoletu. Velmi ráda čtu romány Karla Čapka . Velmi ráda čtu Čapkovy romány. B Jsem alergický na pečivo z pšenice. Jsem alergický na pšeničné pečivo. Při cestě zpátky se nám porouchalo auto. Při zpáteční cestě se nám porouchalo auto. Vylekalo mne houkání sovy. Vylekalo mne soví houkání.

3. PŘÍVLASTKY NAHRAĎTE VĚTAMI PŘÍVLASTKOVÝMI: A Stromy rostoucí v zahradě nádherně rozkvetly. Stromy, které rostly v zahradě, nádherně rozkvetly. Muži neustále probírali včerejší zápas. Muži neustále probírali zápas, který se hrál včera. B Podle předpokladů maratón vyhráli etiopští běžci. Podle předpokladů vyhráli maratón běžci, kteří pocházeli z Etiopie. Koťata narozená v květnu běhala již po dvoře. Koťata, která se narodila v květnu, běhala již po dvoře.

4. VĚTY PŘÍVLASTKOVÉ NAHRAĎTE ROZVITÝMI PŘÍVLASTKY: A Znalosti, které získáme ve škole, upotřebíme v praxi. Znalosti získané ve škole upotřebíme v praxi. Vila, kterou si nechali postavit bratři Čapkové, je na prodej. Vila postavená bratry Čapkovými je na prodej. B Dům, který byl poškozen výbuchem plynu, byl zbořen. Dům poškozený výbuchem plynu byl zbořen. V domě, který byl postaven v 13. století, našli poklad. V domě postaveném v 13. století našli poklad.

5. ROZLIŠTE PŘÍVLASTKY NĚKOLIKANÁSOBNÉ A PŘÍVLASTKY POSTUPNĚ ROZVÍJEJÍCÍ A PODLE TOHO DOPLŇTE INTERPUNKCI: A Žirafy jsou nejvyšší suchozemští živočichové. Ve váze voněly červené, žluté a bílé květiny. Slunce je naše nejbližší hvězda. B Zbylé vařené brambory vyhoďte. Je to skromný, nenáročný člověk. Začalo podzimní sychravé počasí.

6.ROZLIŠTE PŘÍVLASTKY VOLNÉ A TĚSNÉ A PODLE TOHO DOPLŇTE INTERPUNKCI: A Studenti neprospívající ze tři předmětů musí opakovat ročník. Na dvoře ležel kocour, vyhřívající se na sluníčku. Stádo ovcí, klidně se pasoucích na louce, hlídal ovčácký pes. B Do konkurzu se přihlásil Jan Novák, náměstek ČD. Údaje označené hvězdičkou se musí vyplnit. Cesta vedoucí k tábořišti byla zaplavena.

7. URČI DRUH VV A Trápila nás otázka, jak to vše stihnout 7. URČI DRUH VV A Trápila nás otázka, jak to vše stihnout.= přívlastková Přál si, aby se vrátila.= podmětná Ona není taková, že by nepřišla.= přísudková Je zřejmé, že to nestihneme.= podmětná B Dozvěděli se, že už nikdo nepřijde.= předmětná Je možné, že přijede už v úterý.= podmětná Byly takové mrazy, jaké nepamatuji.= přívlastková Děti byly, jako utržené ze řetězu.= přísudková

8. VYPIŠTE PŘÍVLASTKY A URČETE JEJICH DRUH. A Sedněte si na novou lavičku v parku u školy. Objednala jsem skvělou čokoládovou zmrzlinu s lískovými oříšky. Zástupce ředitele najdete v prvním poschodí. SHODNÉ – NOVOU, SKVĚLOU ČOKOLÁDOVOU, LÍSKOVÝMI, PRVNÍM NESHODNÉ – V PARKU U ŠKOLY, OŘÍŠKY, ŘEDITELE B Natřete nový dřevěný plaňkový plot kolem domu. Za městem se rozprostírá nádherný smrkový les plný hub. Okna domu zdobily truhlíky s červenými muškáty. SHODNÉ – NOVÝ DŘEVĚNÝ PLAŇKOVÝ, NÁDHERNÝ SMRKOVÝ, PLNÝ, ČERVENÝMI NESHODNÉ – DOMU, S MUŠKÁTY