Certifikace ISO 9001 v terénních službách z pohledu certifikované organizace Mgr. Lucie Brožková
Představení firmy KDP Sluníčko vznikla v roce 2007 Certifikace ISO 9001 od roku pobočky – okres Litoměřice - okres Česká Lípa 200 klientů 20 zaměstnanců
Představení firmy Domácí péče (Home care) Odborná zdravotní péče poskytovaná klientům (pacientům) v jejich sociálním prostředí Na základě indikace lékaře Terénní sociální služby Pečovatelská služba Osobní asistence Odlehčovací služba
Proč jsme se rozhodli pro certifikaci ISO 9001 Splnit podmínky výběrových řízení VZP Zvýšit důvěryhodnost a konkurenceschopnost Zefektivnit činnost firmy při procesu řízení Vyjasnit kompetence zaměstnanců Snížit náklady u firmy Orientovat se přímo na klienta
Co jsme museli pro certifikaci udělat Standardy kvality sociální služeb a zdravotních služeb Personální změnu na pozici vedoucí regionální kanceláře Definovat náplně práce zaměstnanců Přepracovat organizační řád firmy Zajistit dostatečnou kvalifikaci personálu Zlepšit kontrolu - GPS navigace - Čtečky čárových kódů
Co nám certifikace přinesla Průkopnictví v zavádění ISO v terénní péči Známku čistoty v pojetí řádných pravidel Stanovení jasných pravidel, organizační řád Respekt a ocenění (pozitivní vnímání u uživatelů) Věrohodnost u žadatelů služby Zlepšené ekonomické výsledky Jasná pravidla pro zaměstnance
Co nám certifikace ISO vzala Některé zaměstnance pro nepřizpůsobivost novým požadavkům Část klientů, kteří odešli s propuštěnými zaměstnanci Čas, který věnujeme zvýšené administrativě Čas, který musíme navíc věnovat výběru nových zaměstnanců Ideály v ocenění naší firmy při výběrových řízení – není pravda
Co nás čeká do budoucna Zvýšená administrativa nemůže být na úkor péče o klienta – zavádění systému s tablety Doufejme, že stabilní rozvoj sociálních služeb Předpoklad dlouhodobé péče – vklad do budoucna, ISO jako kritérium pro hodnocení
DĚKUJI ZA POZORNOST