VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Význam informací v podnikání
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Prostředí marketingu.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Základy marketingu šestá přednáška
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
PLATEBNÍ BILANCE – 5. ukazatel úrovně ekonomiky
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Mikroprostředí firmy.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ

Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové prostředí, mikroprostředí, makroprostředí Anotace: Prezentace na upevnění znalostí, ověření dosavadních vědomostí a rozšíření základních informací z oblasti marketingového prostředí. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba. EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí  firmy – kontakt s prostředím, kde působí, nemohou existovat uzavřeně vůči okolí  na firmu působí vlivy – zevnitř firmy, z okolí  makroprostředí – nemůže ovlivnit, přizpůsobit se  mikroprostředí – firma může ovlivnit  marketingové prostředí – tvořeno vnějšími vlivy, které ovlivňují řízení EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí  mikroprostředí tvoří: 1.firmy  vnitřní struktura  organizační struktura (TOP management, střední stupeň řízení, operativní řídící pracovníci – výkonný management, oddělení – finanční, marketingové, výroba, výzkum a vývoj, personalistika  působit jako celek EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí 2.dodavatelé  obchodní partner – spolehlivost a solidnost 3.marketingoví zprostředkovatelé  společnosti, které pomáhají financovat, prodávat, propagovat, distribuovat výrobek ke spotřebiteli  distributoři = nakupují zboží za účelem dalšího prodeje, pomáhají firmám prodat zboží EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí  marketingové agentury - výzkum a komunikace se zákazníky  finanční společnosti - obchodování s kapitálem (banky, úvěrové společnosti) 4.konkurence  firma nabízející stejný nebo podobný výrobek, službu  kvalita, cena – již nemusí stačit  zákazníka získat přístupem, vážit si ho EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí  význam pro zákazníka:  snižuje cenu  zvyšuje kvalitu  rozšiřuje sortiment  zlepšuje přístup k zákazníkovi 5.zákazníci  konečný spotřebitel (jednotlivec, domácnost, organizace, stát)  kontakt zprostředkovávají maloobchodní organizace EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí  zákazník reaguje na nabídku zboží a při koupi zohledňuje všechny doprovodné faktory – úroveň a serióznost obchodu, kvalitu, záruky, přístup, servis  reference potencionálním zákazníkům 6.veřejnost  místní komunity – nejbližší okolí firmy – pracovní místa, sponzoring  zájmové skupiny – občanská sdružení, ovlivňují veřejné mínění – význam pro firmu (ochrana ŽP, spotřebitelské org.) EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí  široká veřejnost – firmy se snaží o dobré jméno v očích veřejnosti  sdělovací prostředky – ovlivňují pohled na firmu  zaměstnanci – snaha firem o dobrý vztah zaměstnanců k firmě  motivace, výhody EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí  makroprostředí 1.demografické prostředí  firma – znát strukturu obyvatelstva, nelze ovlivnit 2.ekonomické prostředí  zahrnuje faktory ovlivňující kupní sílu, nákupní zvyklosti  tvořeno makroekonomickými veličinami – inflace, nezaměstnanost, daňová soustava, měnová politika, míra HDP EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí 3.přírodní prostředí  zahrnuje zdroje potřebné pro zajištění výroby  narušování ŽP – znečištění vody, půdy, přírody  trend - produkty neničící přírodu 4.technologické prostředí  firmy musí reagovat na technický pokrok  investice do nového vybavení, technologií EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí 5.politické prostředí  legislativa, politické strany, státní orgány  firma – respektovat politická rozhodnutí  dodržovat platné právní normy  zákony chránící zájmy spotřebitele  pravidla v podnikání – ochrana hospodářské soutěže 6.kulturní prostředí  vychází z tradic, hodnot, zvyků, obyčejů obyvatel dané země EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Marketingové prostředí  firma – musí pochopit kulturní prostředí – pak pochopí zákazníka  vliv náboženství – výrobky, propagace firem - nesmí urážet věřící, znevažovat jejich vyznání EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Opakování Co tvoří marketingové prostředí? Co řadíme do mikroprostředí? Kam patří přírodní prostředí? EKO VY_32_INOVACE_EKO_10

Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., ISBN EKO VY_32_INOVACE_EKO_10