20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Tvorba cen v maloobchodě
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
13. července 2013VY_32_INOVACE_100305_Cenne_papiry_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Koncepce marketingového řízení
Excel – Grafy 18. května 2013VY_32_INOVACE_080210_Excel_Grafy_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Satková. Obchodní.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
2. září 2013VY_32_INOVACE_100206_Trh_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
6. července 2013VY_32_INOVACE_100302_Bankovnictvi_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Marketingové prostředí
Produkt.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tržní prostředí.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální učební materiál
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
Marketingové strategie
Marketing farmářských produktů
Podnikatelské koncepce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/

Podniky obvykle vycházejí z určité podnikatelské filozofie. Rozlišuje se pět hlavních podnikatelských koncepcí:  výrobní  výrobková  prodejní  marketingová  sociálně-etická

 podnik se zaměřuje na zdokonalování výrobního procesu  zavádění nových technologií a vhodných materiálů  zvyšování produktivity práce  může tak vyrábět velké množství levných výrobků  na trhu se prosazuje nižšími cenami  zisku dosahuje díky velkému objemu prodeje

 za nejpodstatnější považuje kvalitu produktu  podnik vychází z toho, že zákazník bude ochoten zaplatit vyšší cenu, aby dostal kvalitu  při prodeji spoléhá na vlastnosti produktu  zisku dosahuje podnik díky vyšší ceně

 vychází z toho, že úspěšný podnik musí ve značném rozsahu provádět propagaci  za nejdůležitější se považuje schopnost získat a přesvědčit zákazníka  zisku se dosahuje díky většímu objemu prodeje, kterého dosáhneme značným propagačním úsilím

 takto řízený podnik vychází z potřeb zákazníků  podnik se snaží poznat potřeby a přání zákazníků a poté je co nejlépe uspokojit

 podnik bere v úvahu zájmy celé společnosti  proto zvažuje dopady své činnosti na životní prostředí, etiku a sociální vztahy  takový podnik má potom lepší obraz na veřejnosti  zaměřuje se jen na výrobky, které neškodí životnímu prostředí nebo zdraví

 marketing je podnikatelská filozofie orientovaná na zákazníka  způsob řízení podniku prostřednictvím trhu  takto orientovaný podnik se snaží poznat potřeby zákazníků  obvykle se zaměřuje na vybranou skupinu zákazníků tzv. segment trhu  své marketingové nástroje se snaží přizpůsobit tak, aby potřeby zákazníků uspokojil co nejlépe  zároveň se snaží uspokojit potřeby lépe než konkurence

 podnik sice uspokojuje potřeby zákazníků, ale také se snaží dosáhnout zisku  důležitější než rychlé zbohatnutí je zajištění přiměřeného, ale dlouhodobého zisku pro podnik

 pro podnik je důležité sestavení marketingového plánu  každý marketingový plán by měl zahrnovat čtyři oblasti:  stav trhu  výběr segmentu  analýzu konkurence  analýzu stavu podniku

Zjišťujeme informace, které ovlivní naše chování na trhu. Mezi nejdůležitější patří:  hospodářská a politická situace  právní předpisy (nejrůznější normy)  technický a technologický pokrok  charakteristiky obyvatelstva (počet obyvatel, jejich věk, vzdělání, zaměstnání, kupní síla)

 podnik se zaměřuje na určitou cílovou skupinu zákazníků  z tohoto důvodu provádí segmentaci trhu (rozdělení zákazníků do skupin)  segment trhu je skupina zákazníků se stejnými nebo podobnými potřebami  důležité je také uvědomit si, zda se jedná o trh spotřební (prodáváme obyvatelstvu) nebo trh organizací (dodáváme podnikům nebo státním orgánům)  trh můžeme segmentovat např. podle věku, pohlaví, povolání, sociálních vrstev nebo zeměpisné oblasti

 podniky si na trhu konkurují a to jak cenově, tak necenově (kvalitou, propagací nebo službami)  podnik se snaží vytvořit si na trhu mezi konkurenty určitou pozici  aby firmy získaly co největší segment trhu, často v rámci jedné společnosti vytváří několik značek  produkty těchto značek pak zaujímají na trhu různou pozici  jedna značka může být cenově dostupná pro širokou veřejnost, jiná může být prestižní nebo luxusní, tomuto jevu se říká multibranding

 pro podnik jsou důležité nejen informace z vnějšího prostředí, tedy z jeho okolí, ale také informace z vnitřního prostředí  důležité je uvědomit si, jaké jsou hlavní cíle podniku  tato analýza nám také umožní odhalit silné a slabé stránky podniku  zjistíme rovněž jaké příležitosti se na trhu otvírají a jaké hrozby pro podnik se mohou vyskytnout

 Která z podnikatelských filozofií je vám nejbližší a proč?  Pokuste se segmentovat obyvatele vašeho města podle různých hledisek  Jaké silné a slabé stránky může podnik mít?

KLÍNSKÝ, Petr. Ekonomika2. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., ISBN Prezentace byla vytvořena v MS PowerPoint 2010