Podnik, jeho cíle a funkce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Advertisements

Podnikatelský záměr Volba, v čem budu podnikat Průzkum Plán realizace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Obchodní společnosti.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Školní rok 2006/2007 Vyučující: Ing. Simona Rosová
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
Potřeby lidí 2.hodina.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
UČÍME SE PODNIKAT Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Nauka o podniku Seminář  Antonín, Bedřich a Cyril spolu jednají o společenské smlouvě při zakládání s.r.o. Předpokládají, že Antonín vloží do společnosti.
Podnikání VY_32_INOVACE_ Podnikání - je založeno na podnikatelském záměru s cílem dosažení maximálního zisku - podnikatelský záměr = nápad.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
Podnik 6.hodina. Podnik jako soubor osobních,hmotných a nehmotných složek podnikání Podnik je právně samostatný subjekt trhu, zakládaný a provozovaný.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.7.
Marketingové prostředí
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) I. část
Výdělečná činnost občanských sdružení
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 4. duben 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.8.
Workshop profesního poradenství pro neslyšící v rámci projektu OPPA „Zvládneme to sami!“ Podnikatelské minimum Podnikatelská myšlenka / Podnikatelský.
Podnikání - živnost Petr Machala.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Formy podnikání Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Úvod do ekonomie.
ČVUT v Praze, Fakulta stavební Podnikání ve stavebnictví 126 EMM – Ekonomika a management Zimní semestr 2010 / 2011 Ing.Zdeněk Burda
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
JHK a její podpora začínajícím podnikatelům JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Základy podnikání v praxi Ing. Iva Krejčí CZ.1.07/3.1.00/
Obchodní společnosti.
Finanční řízení podniku 1. př
1 Optimalizace daní a odvodů podniku VŠFS, Zima 2006 Jiří Přibyl.
Podniková ekonomika Podnik a životní prostředí. Environmentální složka podnikového managementu, formy dobrovolné environmentální aktivity podniku, principy.
1. Zvolte předmět podnikání Zdůvodněte výběr – přesně určete podle přílohy Živnostenského zákona * - Při zvažování a hledání předmětu podnikání.
Ing. Veronika Dostálková MBA PODNIKÁNÍ - ÚVOD Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Směrnice o službách Reálné přínosy v reálných číslech Mgr. et Mgr. Ivo Kameš Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Vklad Obchodní zákoník definuje vklad jako peněžní prostředky nebo jiné penězi ocenitelné hodnoty, které se společník zavazuje vložit do základního kapitálu.
Podnikání podle obchodního zákoníku Obchodní zákoník Upravuje vznik a podnikání právnických osob. Podnikání je soustavná činnost prováděná samostatně.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Živnostenský zákon Podnikání.
Podmínky podnikání v ubytovacích službách a stravování
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Ekonomika – základní pojmy.
Výchova k občanství 9.ročník
1. PODNIKÁNÍ Ing. Martina Kozáková.
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Autor: Ing. Alice Horáčková
Úvod do podnikových financí
MIKROEKONOMIKA Podnik, jeho cíle a funkce.
Subjekty obchodněprávních vztahů
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) I. část
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Podnikání a jeho právní formy
PODNIKÁNÍ Podnikatel Občanská nauka 1. M.
Živnostenský zákon a rejstřík Občanská nauka 1. M
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Podnik, jeho cíle a funkce

KAPITÁL ZÁKAZNÍK PODNIK ZISK RIZIKO

Společenské poslání podniku =služba zákazníkovi a všem, jenž jsou s vývojem podniku spjati (Stakeholders – zainteresovaní) Cíle podniku = cílem podniku je dosahovat zisk na základě uspokojování koupěschopné poptávky = cílem podniku je uspokojovat koupěschopnou poptávku a oprávněné požadavky okolí – sloužit a tím dosahovat zisku

P M L

Podnikatel = fyzická nebo právnická osoba, která získala živnostenské oprávnění podle živnostenského zákona (z. č. 455/1991 Sb.) Živnost = jakákoli podnikatelská činnost není-li zákonem zakázaná nebo vyloučená z živnostenského zákona

= soubor hmotných, osobních a nehmotných složek podnikání: Věci Práva Jiné majetkové hodnoty sloužící k provozu podniku Obchodní majetek = soubor majetkových hodnot patřících podnikateli majících sloužit k podnikání

Podnik není izolován, je oblkopen vnějším světem, okolím. Vliv okolí na podnik vs. vliv podniku na okolí Okolí působí na podnik jako soubor vnějších sil, různých faktorů.

Prvky okolí podniku mohou být hmotné (geografické podmínky, technologické okolí) a nehmotné (právo, etika, hospodářská politika) Bezprostřední okolí podniku – globalizace Jednotný trh EU (volný pohyb zboží mezi zeměmi EU, volný pohyb osob, volný prostor pro poskytování služeb, volný pohyb kapitálu)

Stát významně ovlivňuje podstatnou většinu prvků okolí podniku! Lobbing

Podnikatel musí své okolí zkoumat a aktivně poznávat, aby přežil!