Úloha manažerů v řízení podniku Úloha manažerů v řízení inovací v řízení inovací a v personálním řízení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
managementu znalostí podle
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Strategie podniku v globálním světě
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Význam informací v podnikání
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Předmět: Řízení podniku 1
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
ZÁKLADY TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Inovační aktivity a transfer technologií Zdroje, prostředky a dovednosti Význam TT Proces řízení TT Mezinárodní kooperace.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Rizika technologického transferu v oblasti medicínských biotechnologií doc. RNDr. Evžen Amler, CSc. Oddělení tkáňového inženýrství Ústav experimentální.
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
MARKETINGOVÝ MIX.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Téma 13: Finanční plánování
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Marketingový plán podniku
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Ekonomika malých a středních podniků
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Název společnosti Obchodní plán.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Úloha manažerů v řízení podniku Úloha manažerů v řízení inovací v řízení inovací a v personálním řízení

Inovační management Podstatou inovačního řízení je systémový přístup k realizaci změn. Měly by mířit ke zlepšení vztahů se zákazníky díky zlepšení produktů, procesů, technologií, organizace, pozice celého podniku. Odpovědnost za realizaci inovací prochází napříč managementem, zahrnuje všechny zaměstnance. Inovace je úspěšná pouze tehdy, když má patřičnou odezvu z trhu ve formě vyšších prodejů, zvýšení počtu loajálních a spokojených zákazníků, posílení image, vytvoření lepších vztahů se zainteresovanými osobami. Musí respektovat zdrojové možnosti firmy a finanční požadavky vlastníků.

Hierarchie členění inovací – strategické, produktové, procesní „Pohleďme na želvu – postupuje vpřed, jen když vystrkuje krk“ Inovativní myšlení musí překročit dané rámce Procesní – provozní charakter, optimalizace všech procesní, opatření směřující k eliminaci nákladů nebo zvýšení výkonů. Metoda LEAN - eliminace plýtvání v jednotlivých procesech i napříč procesy. Rozpoznat všechny činnosti, které nepřinášejí hodnotu – od fáze zahájení komunikace se zákazníkem až po předání produktu na místo určení. Cílem je zabezpečení optimálních toků materiálů a informací.

Produktové inovace V květnu 1927 Henry Ford zastavil montážní linku – muž, který přispěl k vytvoření budoucnosti uvázl v minulosti. Model T byl určen lidovým masám – když si jej někdo koupil, byl to jeho první automobil. S nákup druhého a třetí chtěli lidé lepší, pohodlnější, výkonnější, stylovější vůz. Trh rostl, tržní podíl Fordu se propadl z 54 na 45 procent, Chevrolet byl úspěšnější ….. Začal pracovat na inovacích, Fordův podnik přežil – ne tak všechny automobilky ………

Produktové inovace Výzkum, vývoj, testování, výroba, komercializace Bohemia Chips – výrobky řízení zákazníkem Loreal

Model inovačního managementu Manažerský tým musí v podniku vytvořit inovativní prostředí, atmosféru, náladu, motivaci. Controlling odpovídá za to, že inovace budou měřeny a vyhodnocovány. VYHLEDÁVÁNÍPŘÍLEŽITOSTÍ ANALÝZAZDROJŮ Základ – PPO zákazníka na stávajících i nových Trzích Mapování kroků konkurence – její předběhnutí Spolupráce s vědou a výzkumem, klastry… Finanční, personální, technologické, surovinové, informační INOVAČNÍ PLÁN A ROZHODNUTÍ Podnikatelský plán inovací Cíle, návrhy realizace, rozhodnutí

Inovační inkubátory Vytvořit pro nové a inovativní MSP prostor, ve kterém získají zázemí pro start svého podnikání. Jsou vytvořeny univerzitami, magistráty, veřejnými vědecko-výzkumnými institucemi. Smyslem je vytvořit zázemí v podobě výzkumných a vývojových laboratoří, zajistit sdílené služby, vzájemnou diskusi mezi vědci, akademiky a aplikační sférou, získat finanční prostředky z veřejné podpory. BIOINOVA

Technologické parky Plní roli inkubační i inovační. Financovány ze strukturálních prostředků – slouží ke vzniku inovativně orientovaných firem, zejména v progresivních odvětvích.

Řízení operativních rizik inovací Technologická rizika -Nesprávná identifikace PPO trhů a zákazníků -Chyby v koncepci výzkumu a při volbě technologických řešení -Špatná volba distribučních cest Provozní a komerční rizika -Nevhodné výrobní a pracovní postupy -Nespolehliví subdodavatelé -Nesprávná externí komunikace -Nevhodná cenová politika -Špatná volba prodejců Finanční rizika -Podcenění možností nesolventních zákazníků -Nesprávné nastavení kurzových a inflačních rizik -Nepřipravenost na legislativní úpravy s ohledem na zdanění výnosů

Rozhodování o nejisté budoucnosti „Nářek inovátorův“: -informace, které máte, nejsou ty, které potřebujete, -Informace, které chcete, nejsou ty, které potřebujete, -Informace, které potřebujete, nejsou ty, které můžete získat, -Informace, které můžete získat, stojí více, než jste ochotni zaplatit. Starbucks – vstupuje na nový trhu Neví, kolik zákazníků přijde – ví, jaký druh lidí využívá jejich služby – může si vybrat místo prodeje, kde naláká zákazníky, Vědí, jaké jsou náklady na otevření provozní jednotky – umí si spočítat, kolik musí přijít nových zákazníků O čem musíme být vzhledem k x přesvědčeni, abychom v aktivitě pokračovali?

Odvaha zastavit neperspektivní projekty Odebrat zdroje dosavadním činnostem – manažerský krok důležitý pro dosahování výsledků. Odmítnout „investice do manažerské samolibosti“ - kdybychom se ve věci x již neangažovali, pustili bychom se do ní dnes znovu? NEEEEE? Tak co s tím uděláme????? Umrtvený náklad je finanční nebo časová investice, která se již nikdy nemůže vrátit a kterou již nelze využít jiným způsobem – vyhozené peníze. Omyl v souvislosti s vývojem nového produktu, s přijetím nového pracovníka ….. Zdroje jsou nutné na budování zítřka. Odvětví rychlého občerstvení – obslužná okénka, nákup z auta

Podnikat znamení inovovat Řešením problémů není omezování, propouštění, tlak na ceny – řešením je INIOVACE. Důležitou aktivitou managementu není respektovat formálně přijatý a uznávaný řád, ale sledovat vývoj, předvídat jej a zaujímat v něm přední místo.

Personální management Je základem úspěchu firmy., selhání jedinců se projevuje na spokojenosti zákazníků. Úkolem personálního managementu je : -zajistit schopné manažery, kteří dosahují konkrétních výsledků (kriteriem není čas strávený ve firmě, počet telefonátů, počet najetých kilometrů, počet odeslaných ů …), -Navrhnout optimální organizační strukturu, která vyhovuje PPO zákazníků, velikosti a zaměření firmy. -Budování týmů – lidé musí pochopit důležitost provázanosti jednotlivých úseků.

Model budování manažerských týmů Výběr manažerů Průběžný monitoring pracovního trhu Rozdílné výběrové pohovory Zařazení pracovníků do týmu Obchod – marketing, finanční úsek, výroba – kvalita - inovace Motivace a vzdělávání Motivační systémy – finanční, nefinanční Vzdělávání – kariérní, odborný růst

Způsobilosti pro konkrétní pozici Národní vzdělávací rámec Specialista v oblasti řízení lidských zdrojů: -Podnikatelský postřeh, znalosti o byznysu, pochopení jeho podstaty. -Vůdcovské schopnosti – ovlivňovat, inspirovat, koučovat, konzultovat – profesionálně komunikovat -Schopnost myslet a jednat strategicky a inovačně – jaké pracovníky budeme potřebovat v budoucnu? -Znalost nástrojů řízení lidských zdrojů a jejich organizování Organizačním rozvojem se rozumí souhrn procesů, vedoucích k pozitivním změnám v kvalifikaci, postojích, způsobech jednání, chování zaměstnanců v souladu s PPO zákazníků.

Znalostní organizace změna je neustále přítomným přirozeným procesem. Učící se organizace se učí sama sebou, sama na sobě, hledá příležitosti, ze kterých se lze učit. Učí své zaměstnance a zaměstnanci výsledky svého učení dávají organizaci, zaměstnanci považují učení se za přirozenou součást své práce, v učení hledají příležitosti pro změnu a výzvy ke změně zase přijímají jako příležitosti se učit. Senge – Pátá disciplína

Svět práce a lidských zdrojů Budoucnost patří kreativním lidem. Kreativita nevzniká z individuální geniality, ale z týmové práce. Týmová práce vychází z nových znalostí a know-how. Učení se novinkám musí být tvůrčí a rychlé. Pouhé znalosti nestačí, záleží na tom, jak je firma dokáže využívat řízení inovací. Strategie řízení lidských zdrojů znamená mít správné lidi na správných místech.

Trendy v řízení lidských zdrojů Aktivity orientované na budoucnost – vzdělávání, motivace, vztahy na trhu práce. Využití moderních technologií – e-learning, e-recruitment (vyhledávání, oslovování, databáze pracovníků i ze zahraničí…) Znalosti a dovednosti se cení, stávají se kapitálem – znalosti tvrdé (profesionální), znalosti měkké ( komunikace), změnové schopnosti. Požadavek na vysokou výkonnost – hodnocení výkonů. Vzájemné propojení kvality pracovního a osobního života. Schopnost přenášet pozitivní energii. Čeho by měl manažer dosáhnout pro úspěch? Měl by být rychlejší než druzí, měl by mít více znalostí, měl by být vynalézavější.