Schválením žádosti projekt nekončí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SFŽP ČR Úpravy dětských hřišť a zahrad v přírodním stylu při MŠ
Advertisements

Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Dobrý den Ing. Kateřina Nousková
Seminář k ukončování projektů FS Vzorové obsahy 10. června 2008 Praha RNDr. Alois Kopecký, ŘO FS Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Kontrola podle čl. 16 Kontrolor podle čl. 16 Oddělení kontroly dotací.
Ministerstvo životního prostředí  Státní fond životního prostředí ČR  zelená linka  Ministerstvo životního prostředí.
Rozhodnutí o poskytnutí dotace
Nová zelená úsporám 2013 možnosti využití výrobků f. DAFE-PLAST.
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
OPŽP - PRIORITNÍ OSA 4 Petr Stejskal
DOTACE MŠMT Investice 2011.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Připravované výzvy Lucie Pudivítrová odbor fondů EU, MŽP.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka „Stav financování vodohospodářských.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
…pro vodu, vzduch a přírodu OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Nejčastější chyby v žádostech Veronika Maršálková Referent Odboru příjmu žádostí a krajských.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Centrum pro regionální rozvoj ČR
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Valná hromada Svazku vodovodů a kanalizací Ivančice Svazek vodovodů a kanalizací Ivančice B.M. Kuldy 20, Ivančice IČ DIČ CZ
zelená linka: Bonita žadatele a financování projektů v OPŽP
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Administrace projektů po akceptování.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Program rozvoje venkova Administrace Žádosti o dotaci 1. kolo příjmu žádostí
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Administrace projektů po akceptování.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Schválením žádosti projekt nekončí
Schválením žádosti projekt nekončí ……
Obsah Představení Prioritních os 2, 3 a 5
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Administrace projektů po akceptování žádosti o podporu a nejčastější chyby žadatelů Prioritní osa 6.
Schválením žádosti projekt nekončí
Administrace projektů po akceptování žádosti o podporu Prioritní osa 6
Schválením žádosti projekt nekončí
Schválením žádosti projekt nekončí ……
Administrace projektů po akceptování žádosti o podporu a nejčastější chyby žadatelů Prioritní osa 6.
Schválením žádosti projekt nekončí
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Chytré obce Výzva č. 12/2016 Likvidace nepotřebných vrtů
Administrace projektů po akceptování žádosti o podporu a nejčastější chyby žadatelů Prioritní osa 6.
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Ověření a udržitelnost malého projektu
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Transkript prezentace:

Schválením žádosti projekt nekončí Administrace projektů po akceptaci žádosti o podporu a chyby příjemců podpory

Obsah Představení Prioritní osy 4 Stručný popis administrace projektů od akceptování žádosti: Rozhodnutí o poskytnutí dotace: Podklady pro vydání RoPD. Přílohy rozhodnutí v IS BENE-FILL. Nejčastější chyby. Žádosti o platbu: Stručný postup administrace žádostí o platbu. Žádost o platbu v IS BENE-FILL. Monitorování projektu a proces závěrečného vyhodnocení

Představení prioritní osy 4 Globálním cílem prioritní osy 4 je zkvalitnění nakládaní s odpady, snížení produkce odpadů a odstraňování starých ekologických zátěží. V rámci prioritní osy 4 jsou podporovány následující oblasti: Oblast podpory 4.1 – Zkvalitnění nakládaní s odpady Oblast podpory 4.2 – Odstraňování starých ekologických zátěží

Rozdělení finanční alokace do jednotlivých oblastí podpory Fond EU mil. EUR 4.1 Zkvalitnění nakládání s odpady FS 520,258 4.2 Odstraňování starých ekologických zátěží 256,247 4 Zkvalitnění nakládání s odpady a odstraňování starých ekologických zátěží 776,505

Rozhodnutí o poskytnutí dotace a smlouva s fondem

Podklady pro vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace Podklady se liší v závislosti na prioritní ose do níž projekt spadá. Blíže specifikovány v Příloze č. 2 Směrnice č. 5/2009 (nově 12/2009). Do IS BENE-FILL zanést všechna výběrová řízení spojená s realizací opatření, vybrané dodavatele a uzavřené smlouvy Po schválení projektovým manažerem zanést definici objektů pro jednotlivé zakázky a finanční harmonogram plnění.

Podklady pro vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace Nutné pečlivě vyplnit přílohy rozhodnutí v IS BENE-FILL. Zaslat na SFŽP ke kontrole jak v elektronické tak tištěné podobě. Údaje uvedené v elektronické podobě se musí shodovat s tištěnou podobou. Veškeré dokumenty musí být aktuální, kompletní a podané k odsouhlasení pokud možno všechny najednou.

Přílohy k Rozhodnutí o poskytnutí dotace a uzavření smlouvy (v 4 Přílohy k Rozhodnutí o poskytnutí dotace a uzavření smlouvy (v 4.2 pouze RoPD): Projektová dokumentace – pokud nebyla dodána již k žádosti v dostatečném stupni (aktualizace pro stavební povolení, skutečné provedení). Aktuální prohlášení o plátcovství DPH – s informací, zda má žadatel právo odpočet DPH uplatňovat, zda jde o ekonomickou činnost! Stavební povolení s nabytím právní moci nebo (pro oblast podpory 4. 2.) rozhodnutí o nakládání s podzemními vodami s nabytím právní moci – je-li relevantní.

Přílohy k Rozhodnutí o poskytnutí dotace Smlouva/y o dílo, včetně položkového rozpočtu a finančního harmonogramu – na všechny části realizace (stavby, dodávky). Smlouva/y na zpracování projektové dokumentace případně další projektové přípravy (výběrové řízení, zpracování žádosti). Kupní smlouva/y v případě nákupu nemovitostí/pozemku.

Přílohy k Rozhodnutí o poskytnutí dotace Doklady prokazující dodržení zákona o zadávání veřejných zakázek v platném znění a Závazných pokynů pro žadatele a příjemce – kapitola Zadávací řízení (konečné verze ZD, záznam z otevírání obálek, protokol o hodnocení nabídek, vyrozumění uchazečů, vítězná nabídka případně všechny obdržené nabídky, vypořádání námitek apod.). Nejen na realizaci, i na dozor, projektovou přípravu… Doklad o technickém a autorském dozoru nad stavbou pokud podléhá stavebnímu zákonu v platném znění – autorizace/ oprávnění/ kvalifikace k provádění dozoru. Smluvní doklady o autorském a technickém dozoru nad stavbou. Návrh podmínek pro výběr provozovatele – podmínky pro zadávací řízení, pokud neprovozuje sám žadatel.

Přílohy k Rozhodnutí o poskytnutí dotace Odborný posudek – zpracovaný způsobilou osobou, nezainteresovanou na projektu (ne zpracovatel PD, žádosti). Aktualizace realizačních termínů – v souladu se smlouvami o dílo. Aktualizace dokladů k veřejné podpoře Ekonomické doklady pro finančního manažera: Kopie smlouvy o zřízení a vedení účtu. Doklady prokazující zajištění vlastních zdrojů. Doklady nutné pro zajištění pohledávek.

Přílohy rozhodnutí v IS BENE-FILL

Přílohy rozhodnutí v IS BENE-FILL Vyplnit všechny údaje – počet stran, kdo vydal, datum vydání, typ dokumentu, informaci, zda již příloha byla předložena dříve… Zatrhnout políčko odeslat, následně uložit. Další přílohy vkládat prostřednictvím vlastních příloh – např. je-li více smluv na realizaci, projektovou přípravu apod. Sledovat BENE-FILL – vzkazník, vrácení příloh, úkoly na vyplnění definice objektů.

Nejčastější chyby při dodávání podkladů k RoPD Dlouhý proces postupného dodávání podkladů ze strany žadatelů. Porušení pravidel pro zadávací řízení – může proces vydání RoPD protáhnout o několik měsíců (rušení zakázek). Změny stavby v průběhu přípravy akce s dopadem na splnění účelu dotace. Nevyplněný IS BENE-FILL – nutné sledovat úkoly žadatele.

Žádosti o platbu

Pravidla pro uvolňování finanční podpory a pro zahájení administrace žádostí o platbu Po vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Zpracovaný finanční harmonogram plnění a finančně platební kalendář. Finanční podpora je převáděna zásadně bezhotovostním platebním stykem v měně CZK. Příjemce podpory není povinen zřizovat zvláštní samostatný bankovní účet. Příjemce podává společnou žádost o platbu pouze na SFŽP. Náležitosti žádostí o platbu jsou blíže specifikovány v „Závazných pokynech pro žadatele a příjemce podpory v OPŽP“.

Pravidla pro uvolňování finanční podpory a pro zahájení administrace žádostí o platbu Realizace plateb příjemcům podpory bude probíhat: průběžně podle postupu realizace/výstavby projektu, parciálně podle % přiznané podpory, u projektů menšího rozsahu (do 1 mil Kč) jednorázově. Příjemce po obdržení faktury od dodavatele zadá údaje do IS BENE-FILL.

Údaje o fakturách v IS BENE-FILL

Náležitosti žádosti o platbu Příjemce zašle/předá fakturu v listinné podobě spolu s dalšími doklady projektovému manažerovi ke kontrole. Projektový manažer ve spolupráci s finančním manažerem schválí/neschválí fakturu v prostředí IS BENE-FILL. Příjemce následně podá projektovému manažerovi kompletní žádost o platbu.

Žádost o platbu v IS BENE-FILL

Náležitosti žádosti o platbu Příjemce předkládá faktury ke kontrole věcné a formální správnosti, včetně všech náležitostí a příloh. Potvrdí je originálním podpisem a razítkem. Kopie předkládaných faktur musí být opatřeny ověřovací doložkou a ověřeny nezávislým dohledem, pokud je vyžadován (razítko technického nebo autorského dozoru). Nutná kontrola fyzické realizace akce projektovým manažerem

Náležitosti žádosti o platbu Faktury musí být doloženy soupisem provedených prací a zjišťovacím protokolem. Povinnou přílohou žádosti o platbu je z IS BENE-FILL vygenerovaný dokument Stav fakturace po objektech a průvodní doklad faktury. Pokud příjemce uplatňuje již uhrazené nebo částečně uhrazené faktury, předloží s fakturou/žádostí o platbu i kopie bankovních výpisů - vždy opatřeny originálním podpisem a razítkem příjemce podpory.

Náležitosti žádosti o platbu Příjem prostředků od spolufinancujících subjektů na účet příjemce podpory bude doložen kopií bankovního výpisu. Tyto účty musí být uvedeny v technické a finanční příloze. Fakturace prací, služeb a dodávek odpovídá termínům realizace projektu podle technické a finanční přílohy. Fakturace projektové přípravy nebo výdajů na nákup pozemku/stavby (viz. kapitola 5 Implementačního dokumentu) nespadá před 1. 1. 2007.

Schéma administrace žádostí o platbu 1) Moment zdanitelného plnění, vystavení faktury 2) Kontroly věcné, finanční a formální správnosti faktur příjemcem podpory a TDI (je-li vyžadován) a zaslání PM 3a) Kontrola věcné správnosti faktury a způsobilosti výdajů PM SFŽP 3b) Kontrola formální správnosti faktury FM SFŽP 4) Výsledky kontrol fakturace jsou k dispozici v IS OP ŽP

Schéma administrace žádostí o platbu 5) Příjemce edituje kompletní žádosti o platbu (F1) v IS OPŽP a v listinné podobě zasílá PM (včetně případných bankovních výpisů) 6) Kontrolu kompletní F1 provede PM, VPM, FM, VFM 7) Uvolnění podpory na bankovní účet příjemce II), avizo příjemci podpory 8) Doložení bankovních výpisů příjemcem podpory FM u modifikovaných ex-ante plateb nejpozději 10. den od data poskytnutí podpory 9) Roční finanční vypořádání / Závěrečné vyhodnocení projektu PM a FM podle Rozhodnutí o poskytnutí dotace / event. Smlouvy SFŽP

Nejčastější chyby při podávání žádostí o platbu Předkládání výpisu z bankovního účtu bez ověření, faktury bez podpisu příjemce – časové zdržení. Úhrada faktur na účty dodavatelů, které nejsou v technické a finanční příloze. Nesprávné zařazení výdajů Investiční / neinvestiční - zařazuje příjemce, soulad s vlastním způsobem zaúčtování, nesoulad před finančním úřadem. Pozor - téměř nemožná změna během financování !

Monitorování projektu Průběžné monitorovací zprávy Vyplňovat dle pravdy – hlavně průběh realizace, monitorovací ukazatele, údaje o publicitě projektu. Vždy úkol v BENE_FILLU Není nutné tisknout, jen odeslat

Závěrečné vyhodnocení akce Předložení podkladů pro závěrečnou zprávu - závazný termín – uvedený v podmínkách RoPD! Nesplnění předložení podkladů = nahlášení na nesrovnalost! V odůvodněných případech – možné zažádat o změnu podmínek RoPD – dodatek. Žádost nutná před vypršením termínu ZVA, před dofinancováním, případný posun termínu dokončení realizace nesmí porušovat podmínky zadávacího řízení.

Závěrečné vyhodnocení akce Předložení podkladů k ZVA – dle přílohy č. 3 směrnice 5/2008 (12/2009). V BENE-FILLU vyplnit požadované údaje o povinných dokladech ZVA, tisk soupisu faktur – vše odeslat v listinné podobě na fond v termínu! Vygenerování Závěrečné monitorovací zprávy projektu odeslání elektronické i podepsané verze.

Podklady pro ZVA Aktuální prohlášení o plátcovství DPH Soupis faktur včetně jejich věcné náplně – vygenerovat z BENE-FILLU Aktualizace Finanční analýzy - u projektů generujících příjem ve smyslu Nařízení Rady (ES) Protokol o předání staveniště, u nestavebních projektů jiný relevantní doklad o zahájení realizace; Protokol o předání a převzetí dokončené stavby, u nestavebních projektů jiný relevantní doklad o ukončení realizace; Doklad o povolení užívání stavby k trvalému provozu v souladu se zák. č. 183/2006 Sb., v případě, že bylo povoleno užívání stavby ke zkušebnímu provozu doložit i relevantní povolení. U nestavebních projektů jiný relevantní doklad o uvedení zařízení do trvalého provozu. Stanovisko ČIŽP k dokončené akci (bylo-li požadováno k žádosti);

Podklady pro ZVA Provozní smlouvu – u oblasti podpory 4.1, pokud příjemce není provozovatelem; Doklady prokazující dodržení zákona o zadávání veřejných zakázek v platném znění pro zadávací řízení na provozovatele – u oblasti podpory 4.1., a to pokud je relevantní, tj. příjemce není provozovatelem; Doklady prokazující splnění specifických podmínek stanovených Rozhodnutím o poskytnutí dotace (v případě ukazatele plocha doložit geodetické zaměření, v případě ukazatele kapacita doložit / vysvětlit splnění projektované kapacity zařízení, u projektů SEZ v oblasti podpory 4.2 doložit množství odtěženého materiálu (v případě, kde je relevantní). Doložení zanesení záznamu o lokalitě do databáze Priority KM popř. SEKM – u projektů typu rekultivace starých skládek a odstranění černých skládek

Podklady pro ZVA V oblasti podpory 4.2: Stanovisko MŽP – Odboru ekologických škod k dokončené akci (bylo-li vyžadováno k žádosti) u 4.2; Závěrečná zpráva (o sanaci, doprůzkumu apod.) a aktualizovaná analýza rizika – u projektů oblasti podpory 4.2. Ocenění pozemku odborně způsobilou osobou u projektů čerpajících podporu dle pokynů pro životní prostředí – u dokončených projektů SEZ oblasti podpory 4.2 po vysanování.

Děkuji za pozornost Mgr. Lenka Melounová lenka.melounova@sfzp.cz Státní fond životního prostředí České republiky, Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11, korespondenční a kontaktní adresa: Olbrachtova 2006/9, 140 00 Praha 4, tel.: 267 994 300 n www.opzp.cz n zelená linka 800 260 500 n dotazy@sfzp.cz 33