POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návod na postup k neuměleckým textům u ústní maturitní zkoušky z ČJL
Advertisements

Popis budovy / místnosti
Arabská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Slohové postupy.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Psychický stav,
Zábavné opakování- RISKUJ
VYPRAVOVÁNÍ.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
POPIS teorie.
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
POPIS OSOBY A CHARAKTERISTIKA
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHARAKTERISTIKA znaky.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Popis - opakování a procvičování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_08_SLOH_A_KOMUNIKACE.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Regulátory v automatizaci
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vystihuje vzhled, zevnějšek
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
7. ročník Michaela Hantková
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
Regulátory v automatizaci
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vy_32_INOVACE_77_Charakteristika
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
CHARAKTERISTIKA Aneta Bartošová. CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – VZHLED POSTAVA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti

POPIS STATICKÝ – popis předmětu DYNAMICKÝ – popis děje včetně pracovního postupu

PODLE OBLASTI UPLATNĚNÍ PROSTÝ – v oblasti prostěsdělovací ODBORNÝ – pro odborníky, úzce zaměřený SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ = LÍČENÍ – v umělecké literatuře CHARAKTERISTIKA = POPIS OSOBY

POPIS PŘEDMĚTU vzhled vnitřní stavba doplnění obrázky, grafy a schématy

KOMPOZICE POPISU: vychází z popisu celku, postupuje k částem od nápadného k méně nápadnému od nejdůležitějšího k méně důležitému zvolit postup: od blízkého k vzdálenému, zleva doprava, zdola nahoru (nebo naopak)

POPIS DĚJE (VČETNĚ PRACOVNÍHO POSTUPU) události a jejich složky v časových vztazích pracovní postup = návod, instrukce (odborné názvy)

SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS = LÍČENÍ v umělecké literatuře vystihuje autorův postoj k popisovanému, dojem, náladu, představy, které v něm vyvolává

POPIS OSOBY = CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vzhled, zevnějšek osoby VNITŘNÍ – povaha, charakter, psychické vlastnosti PŘÍMÁ – přímo pojmenovává vlastnosti NEPŘÍMÁ – osoba je charakterizována prostřednictvím chování, jednání a řeči

POUŽITÁ LITERATURA: STYBLÍK, Vlastimil. Český jazyk pro 9. ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií. 2. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1997, 182 s. ISBN 80-859-3787-5. HRDLIČKOVÁ, Hana, Miroslava HORÁČKOVÁ a Hana REZUTKOVÁ. Český jazyk pro 9. ročník ZŠ a příslušné ročníky víceletých gymnázií. Vyd. 1. Všeň: Alter, 2001, 78 s. ISBN 80-724-5020-4.