Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/5.01.01/77.00070 PRAHA 17. – 18. 5. 2012 Ing. Zuzana Freibergová Tento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Management Ing. Jan Pivoňka.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Hodnocení škol a školských zařízení
Evaluace pilotního šetření a možnosti zavedení prvků švédského modelu v ČR Jiří Vyhlídal, Iveta Zelenková (FSS MU) Brno, Projekt OP LZZ „Aktivní.
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
Vzájemná hospitační činnost
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Praktická příprava k akreditaci podle JCI ve Fakultní nemocnici v Motole Anna Skalická, Kateřina Vašatová, Fakultní nemocnice v Motole, Praha.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Podniková ekonomika Personální činnost.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Systém managementu jakosti
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Monitorování a prognózování trhu práce: Švédskou cestou? Konference, Projekt ”Aktivní matching: Strategická podpora poradenství na pracovním.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Metodické vedení BDg PhDr. Jiří Král Praha 28. – Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR prostřednictvím.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Cesta ke zvýšení kvality a bezpečnosti zdravotnického zařízení
Kvalita v sociálních službách jako proces
Systém managementu jakosti
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Hlavní manažér SP Kvalita I
První zkušenosti s evaluací
Transkript prezentace:

Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – Ing. Zuzana Freibergová Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.

Kvalita v poradenských službách Pojem „kvalita“ … „jakost“ z pohledu: –klienta, –poskytovatele, –toho, kdo službu platí. „Kvalita“ je vyjádřením míry: –naplnění očekávání klienta, poskytovatele, nebo toho, kdo službu platí, –vhodnosti k danému účelu, –způsobilosti pro užití, –shody s požadavky – standardy, –toho, co za ni považuje klient cíl + účel

Co dělá kvalitu kvalitou a co lze hodnotit v poradenství odborné kompetence a kvalifikace poradce, kvalita klienta, disponibilní čas na klienta, kvalita informací a jejich zdroje, informační zdroje, kultura prostředí, materiálové a diagnostické vybavení, … Vstupy Poradenský proces Výstupy metody a postupy práce: –vzájemné porozumění mezi poradcem a klientem, –empatie, –nestrannost, –nezávislost, –etika, –kontrola emocí, způsob využití diagnostických nástrojů, … závěry, závěrečná zpráva: –pro klienta, –pro toho, kdo jej vyslal, zpětná vazba - vyžádaná x stížnosti, vedení dokumentace, efekt: dosáhl klient změny? …

Jak lze aspekty kvality poradenských služeb hodnotit? posouzení písemně doložených dokladů: –kvalifikace a počet poradců, –využívané informační zdroje, –materiální a diagnostické vybavení, –… Vstupy Poradenský proces Výstupy přímé pozorování, sledování z videozáznamu, nepravý klient, rozhovor s poradcem o způsobu jeho práce v různých situacích, kombinace výše uvedených způsobů, … závěry, závěrečné zprávy, šetření názorů klientů, zjišťování výsledného efektu, vyhodnocování stížností klientů, …

Formální hodnocení kvality - dva na sebe navazující procesy Vnitřní hodnocení: –hodnocení činnosti, které provádí sám poskytovatel služby = sebehodnoticí zpráva Vnější hodnocení: –hodnocení externím - vnějším subjektem (např. Akreditační komise)

„Matrix“ – britský model hodnocení kvality informačních a poradenských služeb národní rámec kvality aplikovatelný v institucích poskytující informační a poradenské služby v oblasti vzdělávání a zaměstnanosti – interně nebo externě. obsahuje 4 kritéria: –řízení poradenských služeb, –využívání zdrojů, –poskytování poradenských služeb, –průběžné zvyšování kvality.

Certifikace hodnocení a certifikaci provádí společnost emqc Ltd s pověřením Ministerstva pro obchodní inovace a dovednosti - „Deparment for Business Innovations & Skills“, postupná certifikace jednotlivých pracovišť, certifikace je zpoplatněna – min £ platnost 3 roky, potom recertifikace, podpora přípravy k certifikaci (poradce, hodnotitel), nevypracovává se žádná sebehodnoticí studie.

1. Řízení poradenských služeb 1.1Cíle poskytovaných služeb 1.2Řízení a vedení 1.3Pravidla poskytovaných služeb (rovné zacházení, nestrannost, nezávislost, důvěrnost, integrita služeb) 1.4Dodržování zákonných norem 1.5Definování výstupů práce s klientem pro každou poskytovanou službu 1.6Dostupnost poskytovaných služeb 1.7Rozvoj poskytovaných služeb a zapojení klientů a poradců do tohoto rozvoje 1.8Vytváření organizací sítí ve prospěch klientů

2. Využívání interních zdrojů 2.1Efektivní využívání zdrojů ve prospěch klientů: pracovníci, materiální a technické vybavení … 2.2Aktuálnost, správnost a odpovídající rozsah informací, které jsou předávány klientům 2.3Stanovení kvalifikačních a dalších požadavků všech pracovních míst v souladu s národním kvalifikačním rámcem a posláním organizace 2.4Podpora pracovníků v odborném růstu a dalším vzdělávání 2.5Zaškolování nových pracovníků

3. Poskytování poradenské služby 3.1Klienti jsou seznamováni s rozsahem služby, která jim je/bude poskytnuta 3.2Služby jsou poskytovány efektivně a tak, aby bylo dosaženo jejich cíle 3.3Služby jsou nezávislé a objektivní 3.4Klientům jsou sdělovány varianty řešení jejich situace způsobem, aby byli sami schopni učinit rozhodnutí 3.5Při vysvětlování variant řešení je klientům poskytována podpora a přístup k informačním zdrojům včetně přístupu k informačním technologiím 3.6Klienti jsou v určitých případech odkazováni na jiné organizace nebo služby

4. Průběžné zvyšování kvality s cílem zlepšování kvality služeb 4.1Hodnocení služeb a dosahování cílů, hledání způsobu jejich zlepšení 4.2Sledování a hodnocení výsledků práce se klienty s cílem zlepšování svých služeb 4.3Vyhodnocování zpětné vazby od klientů 4.4Vyhodnocování efektivity partnerských vazeb 4.5Stanovení postupů a metod hodnocení kvality 4.6Vyhodnocování profesionálních výkonů pracovníků 4.7Využívání informačních technologií ve prospěch zlepšení poskytovaných služeb 4.8Průběžné vyhodnocování činnost ve prospěch zlepšování její kvality

Výsledek certifikát MATRIX standardu povinnosti držitele: –poskytování kvalitní služby podle standardu, –informovat emqc Ltd v případě zvýšeného počtu stížností na poskytované služby, –informovat emqc Ltd o jakékoliv změně vnitřní struktury organizace, –používání loga MATRIX standardu v souladu s pravidly, –…

13 Děkuji za pozornost