Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Holečkova 4, Praha 5 Jitka Králová – zástupkyně ředitele jitka-kralova@seznam.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘIHLÁŠKA NA STŘEDNÍ ŠKOLU
Advertisements

Maturitní zkoušky pro žáky se zdravotním postižením nebo zdravotním znevýhodněním Mgr.Sylva Obrtelová, SPC Srdce při ZŠ Slezského odboje 5, Opava
NOVÁ MATURITA Stručná informace o průběhu a přípravě.
NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Gymnázium, Hranice, Zborovská 293 Maturitní zkouška 2010.
STŘEDNÍ ODBORNÉ ŠKOLY Letohrad a okolí Mgr. Blanka Vohníková
ODLIŠNOSTI KONÁNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY
Střední průmyslová škola Zlín Tř. Tomáše Bati 4187.
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Práce předsedy zkušební maturitní komise
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Model reformní maturity (Změna vyhrazena)
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
 Zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zejména zákona č. 472/2011 Sb.  Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění.
Odpovědnost školy v oblasti rizik. Druhy odpovědnosti odpovědnost za škodu –škoda na zdraví, jiná nemajetková újma, škoda na majetku odpovědnost za přestupek.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Prospěchová stipendia
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Maturita 2015.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Prospěchová stipendia
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Dělení desetinných čísel
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Brno, Mgr. Libor Mikulášek
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
Střední průmyslová škola Zlín Tř. Tomáše Bati 4187.
JEDNOTNÉ ZKOUŠKY PRO ŽÁKY SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Romana Jezberová – metodička tvorby JZZZ Konference IPn NZZ_2.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Milan Chylík, Praha, 17. února 2015
KONTROLNÍ PRÁCE.
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Komenského Slavkov u Brna 495 Číslo a název operačního programu:
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Střední školy JMK vzdělávající žáky se zdravotním postižením a sociální podniky 20. května 2015.
VYUŽÍVÁNÍ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ PRO ŽÁKY SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Holečkova 4, Praha.
Individuální vzdělávací plán
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
Nová závěrečná zkouška oboru Pekař Konference Hotel Step, Praha
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
9. Tvorba individuálního plánu
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
9. Tvorba individuálního plánu
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
VYUŽÍVÁNÍ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ PRO ŽÁKY SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Holečkova 4, Praha.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Holečkova 4, Praha 5 Jitka Králová – zástupkyně ředitele jitka-kralova@seznam.cz Miroslava Černíková – zástupkyně ředitele pro odborný výcvik Miroslava.cernikova@seznam.cz Konference IPn NZZ_2

Úprava pro sluchově postižené žáky Nová závěrečná zkouška Úprava pro sluchově postižené žáky 1. Modifikovaná verze zadání, úprava a nahrazení abstraktních pojmů zjednodušení zadání ve všech verzích NZZ. 2. Úprava u některých oborů např. cukrář zjednodušení souborné písemné práce. Bude nahrazena jednodušší verzí absolvent zpracuje technologický postup praktické ZZ, použité suroviny, normování, použité pomůcky, stroje, nástroje atd. 3. Sluchově postižení žáci nebudou překládat písemnou část do cizího jazyka. 4. Otázky k ústní zkoušce budou modifikovány, aby žák se sluchovým postižením porozuměl zadané otázce. 5. Žáci si budou moci zvolit formu zkoušení u ústní části závěrečné zkoušky. Forma totální komunikace tzn. použití znakového jazyka, názornost, odezírání atd. 6. Formu chatování - žák bude odpovídat na vylosovanou otázku prostřednictvím chatování.

Uzpůsobení podmínek pro konání nové závěrečné zkoušky Sluchové postižení (SP) Skupina 1 (SP-1) - žáci se sluchovým postižením různé etiologie, kteří komunikují v mluvené češtině (tj. rozumějí mluvené češtině bez odezírání). Žáci nemají obtíže (nebo jen mírné) se čtením a porozuměním běžnému textu (bez úprav) a jejich písemný projev není důsledky postižení ovlivněn, nebo je ovlivněn mírně; žáci pracují se zadanou zkušební dokumentací bez úprav (po formální ani obsahové stránce se neliší od zkušební dokumentace pro žáky běžné populace). Skupina 2 (SP-2; SP-2-A) - žáci se sluchovým postižením nebo žáci se souběžným postižením více vadami různé etiologie, kteří komunikují v mluvené češtině (k porozumění mluvené češtině musejí odezírat) s možnou podporou dalších komunikačních systémů odvozených od českého jazyka a uvedených v zákoně č. 155/1998 Sb., o komunikačních systémech neslyšících a hluchoslepých osob, ve znění pozdějších předpisů. Žáci mají vážnější obtíže se čtením a porozuměním běžnému textu (bez úprav) nebo se psaním (po jazykové stránce); pracují s upravenou zkušební dokumentací. Na základě doporučení školského poradenského zařízení. Skupina 3 (SP-3-T; SP-3-T-A) - žáci se sluchovým postižením (převážně žáci prelingválně neslyšící) nebo žáci se souběžným postižením více vadami různé etiologie, kteří za svůj mateřský jazyk považují český znakový jazyk. Žáci primárně komunikují českým znakovým jazykem, případně komunikují prostřednictvím jiného komunikačního systému, který není odvozen od českého jazyka; pracují s upravenou zkušební dokumentací. Žáci vykonávají modifikovanou zkoušku.

Uzpůsobení závěrečné zkoušky pro vykonání nové závěrečné zkoušky - Možnosti používání kompenzačních pomůcek - Navýšení časového limitu písemné zkoušky o 30 minut - Navýšení časového limitu na přípravu ústní zkoušky o 100% - Komunikace formou chatování navýšení o 100% - Doporučení SPC pro sluchově postižené žáky – rozsah a zařazení do skupiny sluchového postižení - Doporučení PPP pro žáky s kombinovaným postižením - Čerpání poznatků z předchozích závěrečných zkoušek

Úprava vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami dle Školského zákona 561/2004 Sb. § 16 odst. 6 Děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na vzdělávání, jehož obsah, formy a metody odpovídají jejich vzdělávacím potřebám a možnostem, na vytvoření nezbytných podmínek, které toto vzdělávání umožní, a na poradenskou pomoc školy a školského poradenského zařízení. Pro žáky a studenty se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním se při přijímání ke vzdělávání a při jeho ukončování stanoví vhodné podmínky odpovídající jejich potřebám. Při hodnocení žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami se přihlíží k povaze postižení nebo znevýhodnění. Délku středního a vyššího odborného vzdělávání může ředitel školy ve výjimečných případech jednotlivým žákům nebo studentům se zdravotním postižením prodloužit, nejvýše však o 2 roky.

Rozdělení učebních oborů Obory SOU – H obory tříleté Cukrář 29-54-H/01 Pekař 29-53-H/01 Kuchař – číšník 65-51-H/01 ŠVP: Kuchař Čalouník 33-59-H/01 ŠVP: Čalouník a dekoratér Krejčí 31-58-H/01 Malíř a lakýrník 39-41-H/01 Strojní mechanik 23-51-H/01

Obory OU – E obory tříleté Potravinářská výroba - 29-51-E/01 ŠVP: Cukrářské práce Stravovací a ubytovací služby – 65-51-E/01 ŠVP: Kuchařské práce Šití oděvů – 31-59-E/01 Malířské a natěračské práce – 36-57-E/01 Truhlářská a čalounická výroba – 33-56-E/01 ŠVP:Truhlářské a čalounické práce

Příklady upravené verze nové závěrečné zkoušky obor 29-51-E/01 Potravinářská výroba ŠVP Cukrářské práce – varianta ústní zkoušky JZZZ – CKP Odborné otázky/úkoly: - Kynuté listové těsto charakterizujte kynuté listové těsto popište vývěr a úpravu surovin popište výrobní postup těsta a přípravu pagáčků - Kypřící prostředky - druhy kypření a kypřících prostředků - jejich použití v cukrářské výrobě Otázka ze světa práce: Podmínky zaměstnání – Na co by jste se měl/la zeptat než nastoupíte do zaměstnání. PO ÚPRAVĚ: z jakých surovin se kynuté listové těsto vyrábí a jak se tyto suroviny upravují popište výrobní postup kynutého listového těsta popište výrobní postup pagáčků - jak znáte druhy kypření, jejich použití v cukrářské výrobě - jaké znáte kypřící prostředky, jejich použití v cukrářské výrobě

Příklad upravené verze učebního oboru ŠVP Čalouník a dekoratér 33-59-H/01 Čalouník ŠVP Čalouník a dekoratér 33 – 59 – H / 01 – čalouník Ústní zkouška Téma č. 1 (T – 8337) - Historie čalounické výroby, rozdělení čalounění Zadání Odborné otázky/úkoly: Historie čalounické výroby, rozdělení čalounění Popiš, jaké materiály se používaly při čalounění v 17. století Popiš, jaké byly změny použitých materiálů až do dnešní doby Popiš, jaký je rozdíl mezi čalouněním soudobým a klasickým – jaké se používají materiály Popiš technologický postup - čalounění ploché Popiš technologický postup - soudobé čalounění Bezpečnost a ochrana zdraví při práci Otázka ze světa práce: Informace o zaměstnání Kde najdete informace o volných pracovních místech (ve Vaší profesi)? Znáte nějaké noviny nebo webové stránky s nabídkou volných míst?

Příklad upravené verze učebního oboru ŠVP Čalouník a dekoratér 33-59-H/01 Čalouník ŠVP Čalouník a dekoratér Písemná zkouška Téma č. 2 (T – 6632) – Sedačka – taburet Zadání Celkem za téma včetně testu počet bodů: 200 Sedačka – taburet počet bodů: 160 Úkol č.1 počet bodů: 70 Narýsujte bokorysný řez taburetem v měřítku M 1:2 Úkol č.2 počet bodů: 25 Na výkrese označte všechny materiály a rozměry okótujte Úkol č.3 počet bodů: 50 Napište technologický výroby taburetu. Úkol č.4 počet bodů: 15 Vyjmenujte jaké nářadí, stroje a nástroje použijete při výrobě taburetu. Doplňující informace: Typ čalounění – pevné čalounění s pružinami a vazbou. Výška pružin 90mm, jako tvarovací vrstva – použitý materiál – pojená PUR pěna výška 20mm, PUR pěna 50mm, syntetické rouno o hustotě 100g/m2, jako izolační vrstva je použita netkaná textilie a pryžokos slisovaný. Rám kostry je vysoký 20mm . Další odborná oblast počet bodů: 10 Úkol č.1 počet bodů: 5 Vyjmenuj všechny druhy pružin a jejich použití v čalounické výrobě Úkol č.2 počet bodů: 5 Popište rozvolňovací stroj, jeho části a použití v čalounické výrobě a jaké materiály jsou na stroji zpracovány. Bezpečnost práce na rozvolňovacím stroji.

Děkuji Vám za pozornost Miroslava Černíková  - zástupkyně ředitele pro odborný výcvik Jitka Králová - zástupkyně ředitele Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Holečkova 4, Praha 5 Miroslava.cernikova@seznam.cz Jitka-kralova@seznam.cz +420601559612