Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FÁZE OBLOUKU.
Advertisements

Správné držení těla.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: MGR. JINDRA BENEŠOVÁ, 2011 – 10 – 31 NÁZEV: VY_12_INOVACE_27_ LIDSKÉ TĚLO TÉMA:
Klouby – obecná stavba, typy kloubů, klouby v těle.
VY_32_INOVACE_TMM24860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
Bc. Petr Zouhar Vedoucí práce: Mgr. Martina Jančová, Ph.D.
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
KLASIFIKACE DRŽENÍ TĚLA
Syndromy svalových dysbalancí, hypermobilita, hybné stereotypy
Mgr. Pavel Frýbort Posilování a protahování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základy účetnictví - rozvaha Označení.
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA V ZTV
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_36_ Prvouka 3.ročník Naše tělo / části těla/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Onemocnění nervového systému – úvod do problematiky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Části lidského těla Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM25160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_32_INOVACE_TMM24460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Jak správně sedět u počítače
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM24160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tematická oblast: Vybraná témata z teorie tělesné kultury
VY_32_INOVACE_TMM25260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
LIDSKÁ POSTAVA základní pravidla kresby
POSILOVÁNÍ BŘICHA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
CO NEJVÍCE SE NAROVNÁME, HLAVU VYTÁHNEME VZHŮRU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Romana Hlinecká Název materiálu: Vyšetření tělesné hmotnosti Označení materiálu:
Mozečkové syndromy neo- a paleocerebelární, příznaky, vyšetření
VY_32_INOVACE_TMM24660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM23760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Znamená zvedání a přenášení věcí pomocí vašich rukou nebo fyzické námahy Je třeba se naučit správnému zvedání a přenášení věcí jako prevence úrazů a zranění.
Zásady práce u počítače  Práce s počítačem může být zábavná, ale přináší i různá rizika.  Nevhodné prostředí a chování u počítače může přivodit i některé.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Správné držení těla obr.1. Při tomto postoji jsou nohy volně u sebe, kolena a kyčle nenásilně nataženy. Pánev je v takovém postavení, aby hmotnost trupu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
KINEZIOLOGICKÁ ANALÝZA BADMINTON backhandové podání
TAŽENÍ - TLAČENÍ HODY.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_06_Kostra
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Měření kožních řas.
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Svaly lidského těla- tendence
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Marek Smutný Název materiálu: Hypermobilita Označení materiálu: VY_32_INOVACE.REK.MU2.1017 Datum vytvoření: 22. 2. 2014 Vzdělávací oblast: Rekondice Ročník: Druhý – rekondiční a sportovní masér Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace Charakteristika hypermobility a popis vyšetření zjišťujících hypermobilitu

Metodické pokyny Materiál slouží k výuce nové látky a zopakování učiva na konci hodiny. K využití materiálu je nutný počítač s  programem MS PowerPoint a projektor.

Zdroje 1) Obr. 1. – 12. JANDA, Vladimír. Funkční svalový test. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 325 s. ISBN 80-716-9208-5.

Hypermobilita

Hypermobilita = větší volnost kloubů a snížená odolnost vazů. Je to stav, kdy jsou vazy a klouby extrémně uvolněné. Kloub či obratel se může přesunout ze své původní polohy do jiné, kde není schopen vykonávat svoji funkci, a proto hrozí poranění.

Typy hypermobility Hypermobilita může být celková nebo lokální. Celková – konstituční Je charakteristická postižením celého těla, může kolísat s věkem. Je častější u žen, bývá vrozená. Může se objevit na podkladě tréninku – gymnastika.

Místní – patologická Hypermobilita v jednom kloubu. Nejčastěji vzniká mezi jednotlivými obratli jako kompenzační mechanismus blokády. Bývá získaná.

Hypermobilita tedy může být vrozená nebo získaná (sportem nebo jinou činností), dále se může vyskytovat na všech kloubech, nebo pouze na některých. Základní zásadou při posilování je nezhoršovat hypermobilitu.

Vyšetření hypermobility Ke zjištění hypermobility provádíme zkoušky hypermobility – zjišťujeme rozsah kloubní pohyblivosti. Jednotlivé zkoušky vždy postihují jeden segment těla.

Zkouška šály Vyšetřovaný vstoje nebo vsedě obejme paží šíji. Norma – loket dosahuje ke střední linii, prsty téměř k trnům krčních obratlů. Hypermobilita – rozsah obejmutí se zvětšuje. Měříme vzdálenost, o kterou prsty přesáhnou přes osu těla. Sledujeme souměrnost, nedominantní HK má často nepatrně větší rozsah pohybu.

Obr. 1. Obr. 2.

Zkouška rotace hlavy Poloha – sed nebo stoj. Pohyb – aktivní rotace hlavy do obou stran, v poslední fázi i pasivní dotlačení. Norma - 80°. Hypermobilita - 90° aktivně, při pasivním pohybu i větší rozsah. Sledujeme symetričnost pohybu.

Obr. 3. Obr. 4.

Zkouška zapažených paží Vyšetřovaný se snaží vsedě či stoji dotknout v zapažení prsty rukou. Norma – dotyk špičkami prstů bez lordotizace Th a L páteře. Hypermobilita – překrytí prstů či celé dlaně. Při zkrácených tkáních nedosáhne klient ani ke špičkám prstů.

Obr. 5.

Zkouška založených paží Klient vsedě založí paže překřížením v zátylí. Norma – špičky prstů se dotýkají akromionů lopatky druhé strany. Hypermobilita – překrytí části nebo celé lopatky dlaněmi.

Obr. 6.

Zkouška extendovaných loktů Poloha – sed či stoj. Vyšetřovaný přitiskne po celé ploše své předloktí – lokty a ramena jsou ve flexi. Provádí pohyb extenxi v lokti bez oddálení předloktí. Norma – extenze v lokti 110°. Hypermobilita – úhel větší než 110°.

Obr. 7.

Zkouška sepjatých rukou Vyšetřovaný přitiskne dlaně k sobě jako „při usilovné motlitbě“. Provádí extenzi v zápěstí pomocí zvedání loktů, dlaně neoddaluje od sebe. Norma – téměř 90° mezi zápěstím a předloktím. Hypermobilita – větší úhel než 90°. Úhel menší než 90° - zkrácené flexory zápěstí.

Obr. 8.

Zkouška sepjatých prstů Pokračování předchozí zkoušky. Vyšetřovaný přitiskne natažené prsty pevně k sobě. Provádí hyperextenzi prstů, dlaně odtláčí od sebe. Norma – dlaně mezi sebou svírají úhel 80°. Hypermobilita – zvětšení tohoto úhlu.

Obr. 9.

Zkouška předklonu Provedení jako při Thomayerově zkoušce. Norma – daktylion na podlahu. Hypermobilita – dotyk celými prsty či dlaněmi na podložku. Mluvíme o negativní Thomayerově zkoušce – značíme např. – 15 cm.

Obr. 10.

Zkouška lateroflexe Poloha - stoj spojný. Úklon se sunutím HK po laterální straně stehna. Norma – kolmice spuštěná z axily prochází intergluteální rýhou. Hypermobilita – kolmice se dostává až na homolaterální stranu úklonu. Při omezeném rozsahu nedosahuje ani intergluteální rýhy.

Obr. 11.

Zkouška posazení na paty Vyšetřovaný se posadí vkleče mezi paty Norma – hýždě se dostávají pod pomyslnou spojnici mezi patami Hypermobilita – sed je proveden až mezi paty Při zkráceném m.quadriceps zůstávají hýždě nad pomyslnou spojnicí

Obr. 12.