Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_241 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Historie a princip INTERNET.
Advertisements

Internet - historie.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Internet Definice Historie Použití Programy pro práci s internetem
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Základy práce s počítačem – lekce V.
VY_I/2_INOVACE_37_Internet Internet Miroslav Kaňok.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_055 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_243 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_247 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_258 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_051 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
INTERNET - Je počítačová síť celosvětového rozsahu, spojující stovky zemí, miliony počítačů a miliony uživatelů.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Seznámení s internetem Autor:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_257 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_052 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Internet.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_249 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_254 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Informace a Internet Bohumil Bareš. Informace V nejobecnějším smyslu je informace chápána jako údaj o reálném prostředí, o jeho stavu a procesech v něm.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
HTML jazyk Označovaný zkratkou HTML, je značkovací jazyk pro hypertext. Je jedním z jazyků pro vytváření stránek v systému World Wide Web, který umožňuje.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_050 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_339 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Filip Tomeš Předmět Biologie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_253 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_045 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_238 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_227 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
WWW – hypertextový informační systém
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_250 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_053 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Služby internetu obr.: 1. WEB  WWW – (World Wide Web), také pouze zkráceně web v doslovném překladu "světová rozsáhlá síť“, neboli celosvětová síť 
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_256 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ. 1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 NázevVY_32_INOVACE_182_Deleni_poc.siti_teorie.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_04.
R.1962 provádí se první počítačový výzkum r.1969 ARPANET r r.1987 Internet r.1989 Hypertext r Internetová stránka r.1990 Internet v.
Internet – služby Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
INTERNET INFORMATIKA 5. TŘÍDA. Internet si volně můžeme vyložit jako sít, která vzájemně propojuje počítače po celém světě. Někdy se také internet označuje.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Miroslava Tomanová Číslo VY_32_INOVACE_3466 NázevInternet - úvodní pojmy Téma hodinyInternet – úvodní.
INTERNET Mgr. Petra Toboříková. Internet = celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí –WWW (text, grafika a multimédia - hypertextové odkazy)
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvým.
Pojmy internetu - test Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2013.
Internet Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_14_Internet Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Pojmy internetu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2012.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
VY_12_INOVACE_19_WEBOVÉ STRÁNKY_ INFORMAČNÍ GRAMOSTNOST _HORKÁ.
Internet – pojmy, služby
Internet - historie.
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
VY_32_INOVACE_21_Co_je_internet
VY_32_INOVACE_1_10_Internet
INTERNET, POhYB PO WEBU VY_32_INOVACE_14
Provádí se první počítačový výzkum.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_241 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika Ročník 4.4. Datum vytvoření Anotace Výklad nové látky -seznámení se s počátky internetu -prezentace Metodický pokynprezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

ÚVOD DO INTERNETU

CO JE TO INTERNET celosvětová počítačová síť, propojení velkého množství počítačů (serverů), pro snadnější pochopení si můžeme internet představit jako obrovské kolejiště, kde se po kolejích přesouvají vlakové soupravy plné množství dat, servery si můžeme představit jako nádraží, díky nimž jsou vlakové soupravy nasměrovány nejkratší cestou do cíle, internet poskytuje v současné době řadu služeb, jejich nabídka neustále roste.

HISTORIE v šedesátých letech vzniká v americké armádě předchůdce dnešního internetu, nejdříve došlo k propojení čtyř počítačů, mezi nimiž se posílali tajné vojenské informace, poté americká vláda uvolnila tuto technologii veřejnosti (stejně jako navigační systém GPS), možnost propojení počítačů se rozšířila i na americké univerzity, ty se významně podílely na rozvoji internetu, od té doby se internet rozrůstá nejdříve nejen mezi firmami, ale posléze i mezi širokou veřejností, jeho masivní nástup nastává od začátku devadesátých let, kdy se objevily první webové stránky, autorem prvních webových stránek a prvního internetového prohlížeče byl pan Tim Berners-Lee.

HISTORIE kdy se narodil internet se nedá až tak přesně říct, k těm dalším narozeninám patří počátek devadesátých let 20. století, kdy pan Tim Berners-Lee, pracovník evropské organizace pro jaderný výzkum - CERN ve švýcarské Ženevě, vytvořil první internetový prohlížeč a jazyk HTML pro vytváření webových stránek, přestože jazyk HTML a webový prohlížeč byly určeny pouze pro interní potřebu CERNu, rozšířila se tato technologie i na internet od této doby se internet, v té podobě jak ho všichni známe, rozvíjí obrovským tempem.

WWW – WORLD WIDE WEB základem internetu jsou webové stránky, s jejich pomocí můžete zobrazovat informace, nakupovat na internetu, provádět finanční transakce, objednávat pizzu a mnoho dalších, k tomu samozřejmě potřebujete internetový prohlížeč, k těm nejznámějším a nejpoužívanějším patří internet explorer, mozzila firefox a google chrome, uživateli může být úplně jedno, jaký prohlížeč používá, protože všechny bez rozdílu zobrazují webové stránky a nijak zásadně se neliší, co je ovšem důležité a podstatné je to, jestli je daný prohlížeč odolný vůči škodlivým kódům, které se k vám snaží prostřednictvím webových stránek dostat.

NEPOSTRADATELNOST INTERNETU bez internetových služeb si současný svět nedokážeme představit, jeho popularita neustále roste, celá řada firem a institucí je na přístupu k internetu doslova závislá, bez elektronické pošty a dalších komunikačních služeb, které internet nabízí, nemohou firmy „existovat“, díky internetu si v současnosti objednáváme jakékoliv zboží, jídlo nebo pomocí internetu platíme, internet nás zasáhl snad ve všech oborech lidské činnosti, a nabídka služeb se stále rozšiřuje.

PROBLÉMY SOUVISEJÍCÍ S INTERNETEM díky internetu se šíří stále větší množství škodlivých kódů, hackeři dokáží díky botnetům útočit na významné servery, to může způsobit i ekonomické problémy postižených firem, stále více lidí je závislých na vybraných internetových službách, např. na facebooku, to se rozhodně netrpí ve firmách, kde by zaměstnanec měl pracovat a ne brouzdat na internetu (při porušení pracovní smlouvy může hrozit i ukončení pracovní činnosti).

INTERNET JAKO KOLEJIŠTĚ internet a kolejiště mají společného víc, než by se vám mohlo zdát, koleje položené mezi jednotlivými nádražími mají stejnou funkci jako kabely propojující jednotlivé počítače, kterým říkáme servery, nádraží, jež slouží k odbavení cestujících funguje úplně stejně jako server, jehož úkolem je vždy zajistit přenos dat do správného cíle, na každém na nádraží existuje obsluha, jejíž úkolem je přenastavit výhybky tak, aby vlak přejel vždy na správnou kolej a dojel tak do místa určení, jenom se musí vědět, kam má každý vlak namířeno, pokud tedy chápete tento princip, nebude pro vás těžké pochopit to, jak se přenáší data v internetu.

NUTNOST JEDNOZNAČNÉ IDENTIFIKACE IP adresa jako rodné číslo počítače, nutnost jednoznačné identifikace počítačů, není možné, aby dva počítače měli dvě stejné IP adresy, to by vedlo ke kolizi, a internet by díky tomu nefungoval, veřejnost IP adresy běžně při své práci na internetu nepoužívá, těžko se pamatují a není v nich žádná logika, tvar IP adresy: x.x.x.x, kde x je z uzavřeného intervalu, příkladem může být adresa