AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Cesta byla dlouhá…. První žádost již v roce 2008, ještě se ZŠ Zeleneč
Evaluace v mateřské škole
Autoevaluace školy z pohledu poradce
Konference Asociace aktivních škol
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Název projektu: Student – praxe – excelence CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Popis školících a informačních aktivit CERMATu
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ZAČLENĚNÍ PODNIKATELŮ DO TVORBY REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE KONKRÉTNÍ AKTIVITY SPOLUPRÁCE S VÁMI PRO OBDOBÍ OD DO – JAK SE MŮŽETE.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Cesta ke kvalitě v praxi
AUTOEVALUACE ACADEMIA MERCURII NÁCHOD ZAMĚŘENÍ NA OBLASTI: Průběh vzdělávání – výuka, výsledky ( metody, náročnost, rozvoj klíčových kompetencí, umístění.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení škol a školských zařízení
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Podpora poradců Podpora poradců
Vlastní hodnocení školy
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Vzájemné učení PEER REVIEW Proč právě „PEER REVIEW“  Hledání (se)  Nabídka NÚOV  Úvodní setkání  Volba školy.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Zdravá škola.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Odloučené pracoviště NAD PLOVÁRNOU Statutární zástupce školy Mgr. Božena Suchánková Vedoucí učitelka Věra Kopečná.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
První zkušenosti s evaluací
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48 CESTA KE KVALITĚ 22. února 2012 www.zs-mozartova.cz

Naše škola – ŠKOLA RADOSTI – ŠKOLA KVALITY 378 dětí 18 tříd 6 oddělení školní družiny 24 učitelů (19 žen, 5 mužů) 6 vychovatelek 6 správních zaměstnanců 2 správci školního hřiště

Pojďte se k nám podívat!

Vítejte u nás!

Učebny 1. stupně

Učebny 2. stupně

Učebny 2. stupně

Školní herna školní družiny

Školní restaurace a občerstvení u automatu

ŠKOLA RADOSTI – NAŠE STRATEGIE – NÁŠ CÍL Šťastné dítě Spokojený rodič Erudovaný a spokojený učitel Se školou spokojený zřizovatel Spokojené kontrolní orgány - zejména ČŠI

JAK TOHO CHCEME DOSÁHNOUT? POHODOVÝM PROSTŘEDÍM Materiálním – věcným (estetickým a funkčním prostředím) Sociálním (pěknými vztahy – klimatem – třídy, školy, sboru) Organizačním SMYSLUPLNÝM UČENÍM OTEVŘENÝM PARTNERSTVÍM

AUTOEVALUAČNÍ PROCES Co jím chceme zjistit? V čem jsme dobří? Co se nám nedaří? Směřujeme k cíli? Jak můžeme dosáhnout lepších výsledků? Jak poznáme, že se dostáváme tam, kam jsme chtěli dojít?

CO AUTOEVALUACÍ SLEDUJEME Podmínky vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání žáků Řízení školy, kvalita personální práce Úroveň výsledků práce školy

JAK U NÁS AUTOEVALUACE PROBÍHÁ – JEJÍ ETAPY MOTIVACE – PROČ AUTOEVALUOVAT? PŘÍPRAVA – VYBÍRÁNÍ OBLASTÍ AUTOEVALUACE VLASTNÍ REALIZACE - ZADÁNÍ ZPRACOVÁNÍ – VYHODNOCOVÁNÍ DAT KOREKCE – VYUŽITÍ ZÍSKANÝCH POZNATKŮ

JAKÉ FORMY SEBEHODNOCENÍ JSME V NAŠÍ ŠKOLE VOLILI? 2004 – Dotazník pro RODIČE 2005 – SWOT analýza pro UČITELE 2006 – Dotazníky pro ŽÁKY KVALITA UČENÍ A VYUČOVÁNÍ – 1. stupeň ŠKOLA JAKO UČEBNÍ PROSTOR – 2. stupeň 2007 – AUTOEVALUACE - desatero pro UČITELE – řízený rozhovor 2008 – Dotazník pro RODIČE 2009 – Dotazníky pro ŽÁKY

JAKÉ FORMY SEBEHODNOCENÍ JSME V NAŠÍ ŠKOLE VOLILI? 2010 – AUTOEVALUACE - desatero pro UČITELE – řízený rozhovor 2011 – Dotazník pro RODIČE 2012 – Dotazníky pro ŽÁKY KVALITA UČENÍ A VYUČOVÁNÍ – 1. stupeň ŠKOLA JAKO UČEBNÍ PROSTOR – 2. stupeň

AUTOEVALUACE PROVÁDĚNÁ EXTERNÍMI SUBJEKTY TESTOVÁNÍ SCIO od roku 2003 (DŘÍVE I CERMAT A KALIBRO) 3., 5., 7. ROČNÍKY (OSP, ČJ, M, AJ) 9. ROČNÍKY (OSP, ČJ, M, AJ, NJ)

V ČEM U NÁS SPATŘUJEME VÝHODY AUTOEVALUACE? Přebíráme odpovědnost za svou vlastní práci Máme zpětnou vazbu od sebe navzájem i od externího hodnotitele Je to permanentní dialog s žáky, rodiči i učiteli Společné hledáme odpovědí na různé otázky – což je podstata autoevaluaace Je to nástroj našeho dalšího rozvoje

VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL Úvodní setkání k návštěvám škol Olomouc, 26 VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL Úvodní setkání k návštěvám škol Olomouc, 26. května 2010

ÚVODNÍ SETKÁNÍ K NÁVŠTĚVÁM ŠKOL 26. května 2010 Úvodní setkání byla jednodenní akce, na kterou byly pozvány školy, které se chystaly vstoupit do aktivity Vzájemné návštěvy škol. Na akci bylo asi 10 potencionálních partnerských škol. Na úvodním setkání jsme dostali také potřebné informace k dané aktivitě a proběhlo první poznání partnerských škol.

WORKSHOP Olomouc 13. ledna 2011

CESTA KE KVALITĚ – WORKSHOP 13. 1. 2011 Jednodenní akce, účastnili se zástupci několika škol. Workshop vedla expertka, která nás aktivovala ke sdílení zkušeností v oblasti autoevaluace. Workshop byl složen z tvořivé části a prezentační části. Při tvořivé části byly kladeny otázky typu: V čem vidíte hlavní smysl autoevaluace pro svou školu? Jaké pocity ve vás pojem autoevaluace vyvolává?

CESTA KE KVALITĚ – WORKSHOP 13. 1. 2011 Následovala prezentační část. V té každá škola postupně představila skupině své vlastní hodnocení a uváděla, které kroky jsme ve škole podnikli a jakými fázemi jsme prošli. Poté jsme se ve skupině snažili nalézt odpověď na to, jaké kroky jsme museli učinit, aby byla autoevaluace efektivní.

CESTA KE KVALITĚ – VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL Vlastní návštěvy dvou partnerských škol byly dvě dvoudenní akce, při nichž si školy vzájemně oplatily svoji návštěvu. Při vzájemné práci během návštěvy se setkaly čtyřčlenné týmy - domácí školy s týmem školy hostující.

CESTA KE KVALITĚ – VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL První den byl seznamovací, domácí škola se představovala Druhý den za přítomnosti experta školy se diskutovalo o tom, jakým způsobem na škole probíhaly jednotlivé fáze autoevaluace, jaké škola používá autoevaluační nástroje

NÁVŠTĚVA BRNĚNSKÉ ŠKOLY 21. – 22. 3. 2011

BRNĚNSKÁ ŠKOLA U NÁS 28. – 29. 3. 2011

PRAŽSKÁ ŠKOLA U NÁS 2. – 3. 5. 2011

NÁVŠTĚVA PRAŽSKÉ ŠKOLY 9. – 10. 6. 2011

CESTA KE KVALITĚ –INSPIRATIVNÍ PRAXE Stali jsme se také školou inspirativní praxe – kdy v průběhu dvou let za námi docházela Doc. PhDr. M. Prášilová, Ph.D. z PdF UP a sledovala vše, co v oblasti autoevaluace děláme. Tím vznikl příběh naší školy. http://www.nuov.cz/ae/zkusenosti-z-realizace-autoevaluacnich-procesu-v-zivote-zs

CESTA KE KVALITĚ Závěrem? Projekt nás všechny ve škole povzbudil, ještě více si navzájem sdělujeme zkušenosti ze své práce. Partnerství vytvořená v rámci projektu pokračují! Děkujeme, že jsme u tohoto projektu mohli být! 

DĚKUJI ZA POZORNOST www.zs-mozartova.cz