Národní lesnický program II pro období 2007-2013 Klíčová akce 8 ROZVÍJET MONITORING LESŮ Tomáš Vrška VÚKOZ, v.v.i. – oddělení ekologie lesa Brno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Podpora meziobecní spolupráce
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Návrh systému spolupráce při zjišťování, předávání a sdílení informací pro monitoring DV Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Metodická podpora plánování obcí ze strany MMR
Projekt empirického výzkumu
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Proces řízení projektu
Cement, váprno, ekologie, , Lísek u Bystřice nad Pernštějnem Požadavky na paliva z hlediska ochrany ovzduší pohled do nejbližší budoucnosti Kurt.
INSPIRE Metadata v evropském kontextu, úkoly a aktivity národní INSPIRE autority vůči EC a subjektům v ČR, LMO.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Eva Měráková, Lenka Jandová
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Informace o životním prostředí ve veřejné správě Legislativní rámec problematiky, služby pro veřejnou správu česká informační agentura životního prostředí.
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Problematika GIS Úvod do INSPIRE česká informační agentura životního prostředí Jiří Hradec, CENIA.
ISMS v KSRZIS (Koordinační středisko pro rezortní zdravotnické informační systémy) František Henkl.
Lucie Dvořáková Gabriela Homolková.  INfrastructer for SPatial InfoRmation in Europe  Infrastruktura prostorových informací v ES  Je iniciativou Evropské.
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
Koncepce podpory místní Agendy 21 v ČR zpracování strategického dokumentu 2010.
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
INSPIRE Stav a výhled.
Implementácia Inspire v ČR Jiří Hradec. INSPIRE v ČR  Gestor transpozice: MŽP, pověřena CENIA  Spolupracuje:Ministerstvo informatiky (vnitra)  Vize.
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
Ekologická daňová reforma z pohledu HK ČR Přednáška Ing.Václav Hrabák Předseda Energetické sekce HK ČR.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Národní plány povodí Aktuální stav přípravy a souhrn programu opatření.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
PRACOVNÍ PORADA PRO POŘIZOVATELE ÚPD ÚAP 13. listopadu 2009 ÚAP Mgr. Tomáš Vaško OÚPSŘ KÚLK.
Kancelář zmocněnec vlády pro Moravskoslezský a Ústecký kraj.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Informační kampaň pro posílení udržitelného užívání vodních zdrojů a ekosystémových služeb krajiny v podmínkách globální změny (LAPLANT) Zemědělské hospodaření.
Vodohospodářské aktuality
ESPON – Identifikace územních aspektů informační společnosti
Podpora krajského akčního plánování
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Kde jsme a kam jdeme na cestě k digitální ekonomice?
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Komplexní systém hodnocení
Plánování v oblasti vod Roční seminář pro vodoprávní úřady Hotel Skalský Dvůr, Lísek, 2. a 3. října 2017.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR)
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Polytechnické vzdělávání v praxi
Strategie reformy psychiatrické péče geneze, současný stav
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Aktuální informace z odpadového hospodářství
Aktuality ve vyjednávání v Bruselu k SZP 2020+
Aplikovaný výzkum Program Beta:
Transkript prezentace:

Národní lesnický program II pro období Klíčová akce 8 ROZVÍJET MONITORING LESŮ Tomáš Vrška VÚKOZ, v.v.i. – oddělení ekologie lesa Brno

Průběh řešení analýza současných monitoringů - tvorba dotazníků zpracování dotazníků (realizátoři monitoringů) první draft zprávy – definice otázek diskuse v řešitelském týmu a v koordinační radě druhý draft ( ) hledání konsenzu v řešitelském týmu (do ) hledání konsenzu v koordinační radě (na webu od ) výsledná zpráva ( ) Národní lesnický program II pro období

Analýza současných monitoringů (dotazníkové šetření) cíl monitoračního programu metodický přístup institucionální zabezpečení finanční zabezpečení návaznost na jiné programy/projekty přímí uživatelé výsledků dostupnost dat pro veřejné využití aktuální problémy programu/projektu v čem je smysluplnost programu/projektu do budoucna jak by měl být program/projekt ideálně zabezpečen Národní lesnický program II pro období

Přehled programů/projektů podle realizačních opatření KA8 8.1 NIL – národní inventarizace lesů 8.2. Monitoring lesů ponechaných samovolnému vývoji 8.3. ICP Forests/LIFE+ Inventarizace škod zvěří na lesních porostech Czech Terra Monitoring soustavy NATURA 2000 LTER – long-term ecological research Národní lesnický program II pro období

Provázanost programů podle realizačních opatření KA – návaznost sítí NIL + Monitoring lesů ponechaných samovolnému vývoji – statistické zpracování dat stejnými postupy Samovolný vývoj + škody zvěří Národní lesnický program II pro období

Provázanost programů podle realizačních opatření KA8 Národní lesnický program II pro období typ monitoringupřímý vztah ke klíčové akci NILKA7, KA9 samovolný vývojKA7 ICP + LIFE+KA7, KA9 škody zvěříKA9 Czech TerraKA6 NATURA 2000KA7 LTERKA7

Přehled programů/projektů podle realizačních opatření KA Zajistit periodické opakování Národní inventarizace lesů (NIL), revidovat její metodiku a zpřístupnit data NIL podle evropské směrnice o sdílení dat – INSPIRE. nové vládní nařízení je v připomínkovém řízení metodika bude NIL II revidována – zejména postupy zpracování dat (návaznost na NIL I bude zajištěna) zpřístupnění dat podle směrnice INSPIRE se připravuje (novela zákona o přístupu k datům o životním prostředí) Národní lesnický program II pro období

8.1. Zajistit periodické opakování Národní inventarizace lesů (NIL), revidovat její metodiku a zpřístupnit data NIL podle evropské směrnice o sdílení dat – INSPIRE. Otázky: Budeme čekat na schválení vládního nařízení abychom mohli prohlásit opatření 8.1. za splněné ve všech 3 bodech – tj. i) zajistit opakování NIL, ii) revidovat její metodiku, iii) zpřístupnit data NIL? Podpoříme návrh realizátora NIL směrem k MZe aby NIL byla prováděna jako kontinuální monitoring? Budeme vstupovat do problematiky metodických postupů? NLP II pouze požaduje aby byly revidovány, ale není jasné jestli do této věci máme odborně vstupovat. Budeme řešit otázku zpřístupnění dat nad rámec směrnice INSPIRE? Národní lesnický program II pro období

Přehled programů/projektů podle realizačních opatření KA Systematicky monitorovat soustavu lesů ponechaných samovolnému vývoji a výsledky využít v praxi. monitoring probíhá podle standardizované a všeobecně akceptované metodiky výsledky jsou od roku 2009 průběžně předávány zástupcům AOPK ČR a LČR, s.p.. a publikovány k veřejnému využití financování je zajištěno mandátní smlouvou s MŽP, která sice neposkytuje "trvalou" jistotu provádění monitoringu, ale v současné době je relativně stabilní podporou. Národní lesnický program II pro období

8.2. Systematicky monitorovat soustavu lesů ponechaných samovolnému vývoji a výsledky využít v praxi. Otázky: Můžeme, s ohledem na výše uvedené skutečnosti, považovat opatření 8.2. za splněné? Národní lesnický program II pro období

Přehled programů/projektů podle realizačních opatření KA Pokračovat a rozšířit monitoring vlivu imisí na lesní ekosystémy (např. ICP Forests, ICP Integrated monitoring, Long-term Ecological research (LTER), LIFE+ atd.) formulace použitá ve finální verzi NLP II není zcela přesná, nemonitorují se pouze imise vzhledem k zadání "pokračovat a rozšířit monitoring vlivu....." byly zmapovány (snad) všechny typy monitoringů, které se na celostátní úrovni zabývají (nejenom) lesem a nebo jsou nyní připravovány – mohou být využity jako rozšiřující projekty pro sledování změn (lesního) prostředí (viz přílohy č. 4-7). Národní lesnický program II pro období

Přehled programů/projektů podle realizačních opatření KA Pokračovat a rozšířit monitoring vlivu imisí na lesní ekosystémy (např. ICP Forests, ICP Integrated monitoring, Long-term Ecological research (LTER), LIFE+ atd.) ICP/LIFE+ Škody zvěří Czech Terra LTER NATURA 2000 Národní lesnický program II pro období

8.3. Pokračovat a rozšířit monitoring vlivu imisí na lesní ekosystémy (např. ICP Forests, ICP Integrated monitoring, Long-term Ecological research (LTER), LIFE+ atd.) Otázky: doporučíme MZe dlouhodobější stabilizaci finanční podpory programu ICP Forests/LIFE+? doporučíme MŽP/MZe podporu monitoračního programu „škody zvěří“, do budoucna? nebo doporučíme nějak změnit monitorační programy? doporučíme programy Czech Terra, LTER, NATURA 2000 jako rozšíření monitoringu v duchu opatření 8.3.? Národní lesnický program II pro období

ZÁKLADNÍ OTÁZKA Budeme striktně postupovat podle zadání NIL nebo problematiku rozšíříme o otázky, které s tématy přímo souvisejí a vyplynuly až při řešení realizačních opatření? Národní lesnický program II pro období