Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.10 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
Věta s podmětem, bez podmětu, větný ekvivalent Autor:
Digitální učební materiál
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.07 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.09 Název pro školu:
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Druhy vět Věty podle funkce
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.01 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.18 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 18 Název materiálu:Can Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Věta.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.05 Název pro školu:
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.01 Název pro školu:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Věty podle postoje mluvčího
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_236_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.15 Název pro školu:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.06 Název pro školu:
Skladba – věty podle modality
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty přací VY_32_INOVACE_04 Sada 22 Základní škola T. G. Masaryka,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.03 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 03 Název materiálu:Face Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.08 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 08 Název materiálu:Domestic animals Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Druhy vět Věty podle funkce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
RISKUJ!.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
Transkript prezentace:

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu: EU ČJ 02 Název materiálu: Druhy věty Autor: Mgr. Ivana Řeháčková Vzdělávací obor: Český jazyk Anotace: Pomocí tohoto DUMu se žáci seznámí s druhy vět. Poznají správnou melodii při čtení vět. Učí se používat správná znaménka za větami. Klíčová slova: Věta oznamovací, tázací, rozkazovací, přací. Druh učebního materiálu: Výuková prezentace Očekávaný výstup: Žák poznává druhy vět. Učí se číst věty se správnou intonací a užívat správné znaménko za větou. Věková skupina: 7-8 let Ověřeno dne: 31.10.2012 Třída: II. A, 20 žáků, 6 dívek, 14 chlapců, SVP 2, 2 chlapci

Druhy vět aneb Putování s krtečkem Lidé se dorozumívají větami Mezi větami děláme krátkou přestávku Věta má svou melodii Věta začíná velkým písmenem a končí . ! nebo ? Známe věty oznamovací, rozkazovací, tázací a přací To jsou moje nové kalhotky. Pojďte sem! Sluší mi? Ať přijde i myška a ježek. Obr.1

Věta oznamovací Větou oznamovací něco oznamujeme Na konci věty oznamovací píšeme tečku Věta oznamovací má melodii klesavou, na konci věty hlas klesá Svítí sluníčko. Zvířátka jedou na výlet. Cestou potkali ježka. Obr.2

Věta rozkazovací Větou rozkazovací něco rozkazujeme, zakazujeme nebo přikazujeme Na konci věty rozkazovací píšeme tečku, při důrazném rozkazu nebo zákazu píšeme vykřičník Věta rozkazovací má melodii klesavou, na konci věty hlas klesá Podej mi packu. Neutíkej! Držte se pevně! Obr.3

Věta tázací Větou tázací se ptáme Na konci věty tázací píšeme otazník Tázací věty, na které odpovídáme ANO-NE, mají melodii stoupavou Dnes máme koláče? Jsou s tvarohem? jinak, mají melodii klesavou Kdy budeme jíst? Čím jsi koláče posypala? Obr.4 Obr.4

Věta přací Větou přací vyjadřujeme přání Věta přací má melodii klesavou Za větou přací píšeme tečku nebo vykřičník Kéž bych měl nové kalhotky! Ať se len pěkně namočí. Kdyby tak svítilo sluníčko. Ať mi len dobře proschne. Obr.5

Literatura a internetové zdroje HOŠNOVÁ, Eva a kol. Český Jazyk 2 pro základní školy. Praha: SPN, 2006, ISBN 80-7235-329-2.