Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického plánování a profesní kvalifikace
Obecné vymezení projektu Hlavní cíle projektu: - I ndividuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb pro zavádění standardů kvality - Vzdělávání v řízení rozvoje organizace -V zdělávání zaměstnanců Doba realizace projektu: až Rozpočet projektu: ,00 Kč Financování projektu bylo podpořeno z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Realizace projektu v JČ Zapojené organizace v Jihočeském kraji: 1 x azylový dům 3 x zařízení pro zdravotně postižené 5 x služby pro seniory (4xDD a 1x PS) 2 x NZDM 2 x odborné sociální poradenství
Realizace projektu v ZČ Zapojené organizace v Plzeňském kraji 1 x azylový dům 1 x denní stacionář 2 x zařízení pro zdravotně postižené 5 x služby pro seniory (2xDS a 3 x PS) 1 x NZDM 3 x odborné sociální poradenství 1 x ranná péče 1x sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi 1 x sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením
Standardy kvality Vstupní audit Zjištění úrovně naplňování standardů kvality sociálních služeb přímo v organizac í ch Probíhaly rozhovory s vedoucími i odbornými pracovníky Byla studována a připomínkována relevantní dokumentace (vnitřní směrnice, domovní řád apod.) Zápis z auditu
Standardy kvality Individuální konzultace Vychází z výsledků vstupního auditu Hlavní náplň: Identifikace a řešení konkrétních chybějících nebo nesprávně nastavených postupů v organizaci Podpora kompetentních pracovníků v zavádění standardů kvality do praxe Bylo poskytnuto průměrně 37 hod konzultací na organizaci
Standardy kvality Cvičná inspekce Navození reálných podmínek srovnatelných se skutečnou inspekcí kontrolního orgánu Cílem této aktivity bylo umožnit pracovníkům organizací ověření úrovně naplňování standardů kvality a prokazovat jejich správné nastavení Celkem bylo provedeno 22 inspekcí
Strategické plánování Cílem plánování je nalezení shody o budoucím směřování organizace a naplánování konkrétních kroků a rozdělení zodpovědností, které vývoj plánovaným směrem zajistí. Výstupem je vytvoření jasného strategického rámce rozvoje v oblastech týkající se řízení organizace, personálních požadavků, finančního zajištění chodu organizací atd.
Strategické plánování Konzultanti vedou zúčastněné procesem plánování; účastníci jsou ti, kteří vytvářejí podobu strategického plánu organizace Zapojeni jsou všichni relevantní pracovníci (ředitel, vedoucí služeb, pracovníci) v počtu maximálně 12 osob Trvání semináře: 2 dny Plánovací semináře proběhly ve 13 organizacích (NNO, zřizovatelé: kraje, obce, církve)
Strategické plánování Struktura plánování SWOT analýza stavu organizace Definování příležitostí a ohrožení pro budoucnost organizace Vize organizace – tvorba dlouhodobého strategického cíle organizace Definování strategických směrů rozvoje organizace Implementace strategického plánu (mechanismy kontroly a aktualizace strategického plánu)
Vzdělávání zaměstnanců Kurz Do projektu bylo zařazeno zprostředkování a uhrazení akreditovaného kvalifikačního kurzu pro zaměstnance poskytovatelů sociálních služeb. Tento kurz byl určen zaměstnancům, kteří nesplňují nároky na odbornou způsobilost pracovníka v sociálních službách dle § 116 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. V JČ bylo vzděláváno 8 pracovníků ze 2 zařízení V ZČ bylo vzděláváno 16 pracovníků z 5 zařízení
Produkty Další informace Publikace zpracovávající zkušenosti z konzultačních procesů a spolupráce s poskytovateli je možné v digitální podobě stáhnout na internetových stránkách Na webových stránkách je možné získat další informace k projektu
Děkujeme za pozornost